«Eksportē vai mirsti!» vairs neesot jāskandē
 0

Vakar forumā “Eksporta diena 2012” tika pasniegti Latvijas Tirdzniecības un rūpniecības kameras (LTRK) tradicionālie eksporta apbalvojumi – Krišjāņa Valdemāra balva un Sprīdīša balva, ko piešķir Latvijas uzņēmumiem (ar vismaz 51% pamatkapitāla Latvijas rezidentam).

Reklāma
Reklāma

 

Mistika: pie Ukrainas robežas atvēries milzīgs krāteris, ko dēvē par “portālu uz pazemes pasauli” 32
Kokteilis
Mākslīgais intelekts nosauc 5 sieviešu un 5 vīriešu vārdus, kas nes laimi to īpašniekiem 30
Putins ir izmēģinājis jaunu “superieroci”, kādu pasaule “vēl nav redzējusi” 154
Lasīt citas ziņas

Sprīdīša balva tiek pasniegta mazam, jaunam, inovatīvam Latvijas uzņēmumam, kas darbības laikā spējis sasniegt 50% eksporta pieaugumu. Uz šo titulu pretendēja pieci uzņēmumi, bet nominēti tika tulkošanas uzņēmums SIA “Ad Verbum”, interneta mārketinga “Mailingen” sniedzējs SIA “Imedia” un bērnu spēļu laukumu ražotājs SIA “Wendi Toys”.

Sprīdīša lāpsta tika “Wendi Toys” komandai, kas spējusi uzkonstruēt un pasaulei piedāvāt saliekamu bērnu rotaļlaukumu – trīsmetrīgo mājiņu ar kāpnēm, šļūcamo reni, kāpjamo sienu un šūpolēm var ielikt 1×1,4 m kastē un no veikala uz savu privātmājas pagalmu atvest vieglajā automašīnā. Sprīdīša lāpsta SIA “Wendi Toys” izpilddirektora Ivara Upmaļa rokās, bet tā pienākoties draudzīgajām Jurševsku un Upmaļu ģimenēm, kas iesaistītas šai projektā, bet it īpaši datorprojektētājam Ģirtam Jurševskim.

 

CITI ŠOBRĪD LASA

SIA “Wendi Toys” pirmie rotaļlaukumi pērn aizsūtīti uz Itāliju, tad uz Beļģiju. Iekļūstot vienā valstī pasaules rotaļlietu tirdzniecības ķēdē “Toy Saras”, paveras durvis uz citiem šīs ķēdes veikaliem – šogad Dānijā, Norvēģijā un tūliņ arī Austrijā, nu jau saražoti vairāk par simt šādu laukumu, pastāstīja SIA “Wendi Toys” izpilddirektors Ivars Upmalis.

 

“Ražosim paši savā ražotnē, dosim darbu citiem, jo paredzamos apjomus labāk dot lielražotnēm, un darīsim priecīgus citus,” apņēmies uzņēmuma pārstāvis. “Ir radīts prototips arī jaunam produktam – spēļu mājām iekštelpām,” viņš piebilst.

 

Apsveikuma runā ekonomikas ministrs secināja, ka 2009. gada devīze “Eksportē vai mirsti!” vairs nav jāskandē, jo uzņēmēji esot iemācījušies eksportēt un dzīvot, par ko liecina eksporta pieaugums par 28,1% pērn.

Valdemāra balva “Latvji, brauciet jūriņā!” tiek pasniegta Latvijas uzņēmumam ar lielāko eksporta potenciālu: komersantam jābūt vismaz pieciem eksporta produktiem, tostarp inovatīviem, kopējam eksportam jāpārsniedz 500 000 latu un turklāt jāeksportē uz vismaz piecām valstīm. Tās ieguvējs – AS “Krāsainie lējumi” – 2011. gadā spēja pārlēkt 25 miljonu latu eksporta latiņai, eksportējot saražoto alumīniju un krāsaino metālu izstrādājumus uz Vjetnamu, Taizemi, Malaiziju, Izraēlu, Indiju, Bangladešu, Vāciju, Austriju, Poliju un kaimiņvalstīm.

Pārsteigums vērtētājiem bija jauninājums – LED gaismekļi apdzīvotu vietu izgaismošanai. Tieši šis jaunais inovatīvais produkts ar augstu pievienoto vērtību bija tas izšķirošais punkts, kas finiša taisnē “Krāsainajiem lējumiem” ļāva uzvarēt savus konkurentus – SIA “Baltic Scientific Instruments”, AS “SAF tehnika” un AS “Smiltenes piens”, atzina vērtētāju pārstāvis LTRK Eksporta padomes vadītājs Normunds Bergs.

Reklāma
Reklāma

Ārlietu ministrijas valsts sekretārs Andris Teikmanis uzņēmējiem apsolīja atbalstu eksporta tirgu iekarošanā – tuvākie plāni saistās ar arābu valstīm un Āfriku.

 

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.