Publicitātes foto

Elegantā apcere 0

Nominēta “Zelta palmas zaram” Kannās un izvirzīta piecās nominācijās Eiropas Kinoakadēmijas balvai, filma “Jaunība” ir gards kumoss visām maņām. Par to nevainojami inscenētā stāstā, uzdodot jautājumus par pārlaicīgām tēmām, parūpējies itālis Paolo Sorentīno, kura iepriekšējais darbs “Dižais skaistums” saņēma “Oskaru” kategorijā “Labākā filma ārzemju valodā”.

Reklāma
Reklāma
Kokteilis
Septiņi seni vārdi, kurus nevajadzētu dot meitenēm
Kokteilis
Mākslīgais intelekts nosauc 5 vārdu īpašniekus, kuri kā magnēti pievelk pretējā dzimuma pārstāvjus 21
Kāpēc apklusis Krievijas tirāns? Pēc prezidenta vēlēšanām pazudis Putins
Lasīt citas ziņas

Paolo Sorentīno ir kļuvis par vienu no Eiropas autorkino visvairāk apjūsmotajiem režisoriem, un ne bez iemesla. Strādājot ar tādu vērienu, precizitāti un apzinīgumu izteiktā vārda priekšā, viņš vizuālo materiālu pakārto teju no stila žurnāliem aizlienētai perfekcijai, bet tajā pašā laikā trāpa desmitniekā, jo skatītāji, uzdrošinos apgalvot, ir izsalkuši pēc nevainojamas, gandrīz ideālas vides, kurā vienīgo haosu ienes varoņu domas un izdarības. Šajā filmā Sorentīno par galvenajiem varoņiem izvēlējies divus vīriešus – ekspresīvo amerikāņu kinorežisoru Maiku (Hārvijs Keitels) un piezemēto angli Fredu (sers Maikls Keins), kuru draudzība vairāku gadu desmitu laikā piedzīvojusi daudz ko. Nu, kārtējo reizi atpūšoties greznā Eiropas kūrortā, viņi arvien skaudrāk saprot, ka jaunība ar katru elpas vilcienu no abiem atkāpjas, tāpēc, apbruņojušies ar asprātībām, apbrīnu un ieintriģētiem smīniņiem, viņi ļaujas dzīves plūsmai un ar kārām acīm seko līdzi kārtējā skaistā ķermeņa īpašniecei, labi apzinoties, ka ne tikai gadi, bet arī dzīves pieredze nepieļaus šādas tīksmināšanās apgānīšanu, zaudējot miesaskārības varai.

Tomēr ne jau tikai par jaunības un vecuma kontrastiem abi runā – Maiks raksta savas kārtējās filmas scenāriju, kurā galvenā loma būs uzticēta zvaigznei, ko viņš atklāja jau pirms gadiem piecdesmit (aktrise Džeina Fonda uz ekrāna atļaujas to, ko mūsdienās vien retā Holivudas dāma atļautos – parādās ar visām krunkām un bez parūkas), bet Freds mēģina būt stiprais plecs savai meitai, attiecības ar kuru tik daudzu gadu garumā vienmēr aizslīdējušas otrā plānā, priekšplānā izceļot viņa, mūziķa, karjeru. Reičelas Vaisas atveidotā Līna un Pola Dano Džimijs, kurš, kaut arī nospēlējis virkni “nopietnu” lomu, teju vienmēr tiek atpazīts kā robots kādā pasen uzņemtā lentē, ar plašu emociju gammu piespēlē abiem senioriem. Un nav brīnums, ka “Jaunības” pirmizrāde notika Kannu kinofestivālā – atsauces uz tā slaveno sarkano paklāju tālredzīgi pat iekļautas scenārijā, tāpat kā Džeinas Fondas došanās uz festivālu! – un to pavada sajūsma, uzsverot gan abu galveno lomu atveidotāju sniegumu, gan režisora kinematogrāfisko vīziju, kurā elegance un sentiments nepakļaujas nostalģijas nopūtām, bet sniedz brīdi vējā izmesto dzīves mirkļu apcerei.

UZZIŅA:

“Jaunība”/”Youth”

CITI ŠOBRĪD LASA

Itālija, Francija, Šveice, Lielbritānija, 2015

Režisors: Paolo Sorentīno

Lomās: Maikls Keins, Hārvijs Keitels, Reičela Vaisa, Pols Dano, Džeina Fonda, Paloma Feita

“Splendid Palace”

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.