Mobilā versija
Brīdinājums +1.6°C
Antonija, Anta, Dzirkstīte
Trešdiena, 7. decembris, 2016
4. februāris, 2015
Drukāt

Elektrības patēriņa rādījumi iesprūst (18)

Foto - Karīna MiezājaFoto - Karīna Miezāja

Arī "Latvenergo" klientu centrā Rīgā, Mūkusalas ielā, cilvēki gaida rindā, lai viestu skaidrību par norēķinu kārtību brīvā elektrības tirgus situācijā.

Februārī stājusies spēkā jaunā norēķinu kārtība par elektroenerģiju. Tā patlaban buksē, radot uztraukumu un nervozitāti daudzām Latvijas mājsaimniecībām. Lielākais elektroenerģijas ražotājs un pārdevējs AS “Latvenergo” vainu atzīst, atvainojas, kā arī izsaka cerību, ka nākotnē neērtību nebūšot.

Jaunā kārtība paredz, ka tām mājsaimniecībām, kas nenorēķinās ar izlīdzināto maksājumu, ik mēnesi ir jāiesniedz savs skaitītāja rādījums tirgotājam vai sadales tīkla operatoram AS “Sadales tīkls”. Tātad vairs nevar nolasīt skaitītāja rādījumu un pēc apskatīšanās tabulā samaksāt par patērēto daudzumu. Jāgaida, kad tirgotājs atsūtīs rēķinu.

Lasītāji arī “e-Latvenergo” interneta portālā sūdzas, ka sestdien un svētdien centušies elektrības skaitītāja rādījumus ievadīt uzņēmuma mājas vietnē, tomēr tas nebija iespējams (rādījumi bija jāiesniedz līdz 3. februārim, tagad termiņš pagarināts līdz 6. februārim). “Uzņēmums sūta brošūru, tajā norādīts, kas jādara, tomēr norādītās darbības izpildīt nevar,” “e-Latvenergo” forumā norāda uzņēmuma klients. Citi elektrības patērētāji vērš uzmanību, ka bezmaksas tālruņa operatori neatbild uz jautājumiem, bet no izveidotās sadaļas “Jautājumi un atbildes” nav jēgas, jo uz jautājumu neviens neatbild. Redzams gan, ka pēc vairākām dienām uzņēmums ir atbildējis.

“Jaunā norēķinu sistēma par elektrību ir apgrūtinošāka nekā agrāk. Man patlaban ir jānolasa rādījums, jāsūta tas “Sadales tīkla” operatoram vai “Latvenergo” un jāgaida rēķins. Tā piegādi varu nepamanīt. Kāpēc nevar norēķināties uzreiz pēc patērētās elektrības daudzuma?” sūdzas mūsu lasītāja Māra.

“Mūsu klienti arī ziņo – nav iespējams nodot skaitītāja rādījumus, “Sadales tīkla” bezmaksas tālrunis ne vienmēr atbild un rādījumi nesaskan ar agrāk patērēto elektrību,” teic elektrības pārdevēja SIA “220 Enerģija” mārketinga vadītāja Madara Jurgelāne.

“Pašās janvāra beigās sākās visu klientu līgumu migrācija, pārveide: regulētos līgumus pārveidoja par tirgus līgumiem, un šā procesa laikā bija brīži, kad bija apgrūtināta piekļuve portālam “e-Latv­energo,” vakar skaidroja uzņēmuma preses sekretāre Sandra Vējiņa. Viņa arī “Latvenergo” vārdā atvainojās tiem cilvēkiem, kam bija ilgi jāgaida uz tālruņa savienojumu. “Sagaidāms, ka klientiem svarīgos jautājumus tuvāko nedēļu laikā pilnībā sakārtosim un turpināsim klientu apkalpošanas normālu režīmu,” tā S. Vējiņa.

Kāpēc jāsūta skaitītāja rādījums tirgotājam un jāgaida no viņa rēķins? S. Vējiņa skaidro, ka tirgus situācijā klients norēķinās par vairākiem atsevišķiem pakalpojumiem – elektrību, sistēmas pakalpojumiem un obligāto iepirkuma komponenti (OIK). Klienta ērtību labad šo pakalpojumu apmaksu apvieno vienā rēķinā. Tirgus situācijā neviens tirgotājs nevar nodrošināt līdz šim īstenoto pašdeklarācijas metodi. Tirgotājs piedāvā elektroenerģijas cenu un līguma termiņu. Pārējās komponentes var mainīties.

Izskatās, ka daudzu simtu tūkstošu mājsaimniecību apkalpošanai nav gatavs arī elektrības piegādātājs AS “Sadales tīkls”. Visi klienti nevar nodot rādījumus mājas vietnē, skanējuši arī augstprātīgi komentāri no tālruņa operatora: sak, kāpēc mainījāt piegādātāju, paši uzprasījāties pēc problēmām! Daudzi lasītāji vaicā, kāpēc AS “Sadales tīkls” mājas vietnē elektrības patēriņa rādītājus var nodot vien ar internetbankas palīdzību, identifikācijas karti vai zvanot pa tālruni 80200408. Kāpēc klientu nevar identificēt kā citi pakalpojumu sniedzēji – ar e-pastu un paroli vai līguma/klienta numuru?

AS “Sadales tīkls” preses sekretāre Renāte Meļķe skaidro – skaitītāja rādījumi ir jānodod tāpēc, ka citādi par tiem neuzzināšot tirgotājs. Uz jautājumu, kāpēc “Sadales tīkla” mājas vietnē informāciju par skaitītāja rādījumu var ievadīt vien caur internetbanku vai ar identifikācijas karti, “Sadales tīkla” pārstāve atbild, ka citādi nevarot atpazīt konkrēto cilvēku. Uz jautājumu, kā tad “Sadales tīkls” atpazīst tos cilvēkus, kas zvana pa bezmaksas tālruni 80200408 (tas darbojas ik mēnesi no 27. līdz nākamā mēneša 3. datumam), R. Meļķe teic, ka cilvēkam jautā viņa personas kodu (tas gan nav tiesa, prasa līguma numuru). Kāpēc šajā gadījumā ar to pietiek?

Pievienot komentāru

Komentāri (18)

  1. Ir dzirdēts, ka no mitruma, skaitītājs (jaunie) varot pats “lekt” uz priekšu….

    • Pareizi, ja slikta instalācijas izolācija, sevišķi mitrās vietās -būs noplūdes. Bez vajadzības dežūrrežīmā neturiet el. ierīces (TV, dekoderus un c.).

  2. LATVENERGO priecājās par gūto peļņu janvārī – biržā janvāra vid.cena 0.03978 €/kWh,pārdeva iedzīvotājiem vidēji par 0.05276 €/kWh,pārdodot apm.180 000 000 kWh peļņa apm. 2,3 milj,€.Nav slikti!

  3. Biju projām trīs nedēļas, uzņēmu skaitītāja rādījumu pirms un pēc tam. Nezin kāpēc parādījušies 15 patērēti kw. Blēdība blēdības galā. Ar jauno skaitītāju daudz dārgāka elektrība.

    • Varbūt bija atstāta kāda elektroierīce dežūrrežīmā. Vislabāk atslēgt automātu (drošinātājus), ja tomēr uzskaita -tad vajag ziņot

  4. Elektroenerģijas lietotājs Atbildēt

    Aicinu citus lietotājus,kas ar šo Latvenergo patvaļu nav apmierināti,apvienoties,lai kopīgi izlemtu,iesaistot arī juristus,kā rīkoties lai šo nelikumību izbeigtu.Tos kas man piekrīt,lūdzu man zvanīt mob.tel.29165520 apspriedīsimies kā rīkoties.

  5. Tas ir viens murgs,kā maksajām līdz šim ta arī maksātu tagad, vajag kaut kādu murgu.
    Lai cilvēkiem ja uztraucās un jābojā nervi.

  6. Jauno elektrisko skaitītāju nomaiņa darbojas ar uzviju. Salīdzinot ar iepriekšējiem rādījumiem nez kapēc kilovatstundas jaunajos skaitītājos nemitīgi pieaug, kaut gan elektroenerģijas patēriņi nemainās….. Kā to saprast!!!!!!! Atkal jauna iespēja apzagt Latvijā palikušo tautu????
    Un mistiskie izskaidrojumi par elektropiegādi !!!! Murgs! Un tagad vēl problēmas ar samaksu!

  7. Jānorēķinās par vairākiem pakalpojumiem,saka Latvenergo pārstāvji.Bet mums taču ir kopējā cena par kw.katrs zinām par ko esam slēguši līgumu.Murgs kaut kāds.

  8. Liekas ka visi patērētāji tiek uzskatīti par muļķiem!
    Tas ka klients nevar izdarīt maksājumu nolasot skaitītāja rādījumu un veicot maksājumu par patērēto elektrību ir debilisms!
    Jaunā sistēma ir radījusi jaunas darba vietas ,kuras nav nepieciešamas.Nodokļu maksātāji apmaksās lieku darbu Latvenergo speciālistiem-uzskaitvežiem(grāmatvežiem)!
    Juristiem būtu jāpapēta vai netiek pārkāpta Satversme…Likumdošanas aktu neatbilstoša interpretācija un citi normatīvi,kuri radījuši Eiropas praksē nekad nebijušu precedentu!
    Vai izlīdzinātais maksājums ir tiesisks jo tiek iekasēta nauda bez reāla pamatojuma(faktiskā elektrības patēriņa)????????????????

  9. Daudzreiz klienti paši vainīgi, ka neizlēmīgi izturas pret jauno kārtību.
    Jau novembrī internetā piekritu par Elektrum ekonomisko variantu. Uz 31.janvāri uzrādīju skaitītāja rādījumus un 3. februārī man jau bija izrakstīts rēķins par janvārī patērēto elektroenerģiju.
    Vēl bija norāde uz momentrēķina samaksu, kad pats var uzreiz samaksāat par izlietoto elektronerģiju bez iepriekšēju ziņu sniegšanas. Šoreiz gan saņēmu atvainošanos, ka vēl tehnisku iespēju dēļ uz šo brīdi tas nebija iespējams.

    • Kā var tā spriest -redziet, klienti paši vainīgi! Varētu padomāt ka pārzināt sistēmu -nekā jūs nejēdzat. Latvenergo, kura pelna miljonus, nevar nodrošināt normālu sistēmas darbību. Iedomājieties -kā vecākiem cilvēkiem tikt skaidrībā. Latvenergo bija jābūt pateicīgai par klientu uzticību, bet KO VINI. Tai iestādei ir tāds vad. ŽĪGURS, kurš iepriekšējo kārtību nojauca, bet jaunu neieviesa. Principā, nekas jau nemainījās, tikai tarifs.

    • Laimīgais , es arī nodevu radījumus 1. februāra rītā, un man skaistiem zaļiem burtiem parādījās uzraksts – šo mēnesī jums maksajums nav jāveic ! Šodien, paldies Dievam, parādījās uzraksts – rēķins būs pieejams pēc 12. februāra . Moments un Mūžība Latvenergo skatījumā ir sinonīmi. Tas nav tirgus , tas ir bardaks , ja es nevaru būt pārliecināts, ka vispār man atsūtīs rēķinu !

  10. Tādas problēmas rodas vienmēr, ja reformas veic ar pirkstu taisīti bezsmadzeņu radījumi. Pierādiet, ka tā nav!

  11. Kad ar iesniegumu8 12 2014 g Ekonomikas min bridinaju ka mainot norekinu kartibu BUS PROBLEMAS.Bet atbildear Valsts sekr. parakstu NAV NEVIENA VARDA.Tajau ir ar NEAIZVIETOJAMIEM IEREDNIEMpastradaja viena ministrija untagat nakosa .

  12. Mums savukārt Latvenergo atsūtīja jaunu līgumu, kurā ir iekļauts punkts, ka līgums stājas spēkā, kad puses ir apmainījušās ar informāciju. Ka Tirgotājs var informēt telefoniski, bet Lietotājs var atteikties 21 dienu iepriekš. Ka Lietotāja info ir ņemama vērā, JA Tirgotājs ir to ierakstījis. Redz, gada nogalē – jau novembrī – lauzām līgumu. Jo pārvācāmies uz citu dzīves vietu. Tagad pavisam nejauši no mājas iedzīvotāja saņemam vienkārši pa pastu atnākušu vēstuli – Līgumu! Izlīdzinātais maksājums. It kā nekādu sarunu nebūtu bijis….
    Jau nedēļu gaidu atbildi epastā – nekā… 🙁

  13. 2014.gada 13.novembrī nomainīja skaitītāju.Tagad nesaprotu,mans elektoenerģijas patēriņš ir krietni palielinājies.Tagad iznāk,ka es 1 dienā patērēju apm.10 kilovatus,lai gan ārā jau ir kļuvis par 1,5 stundām gaišāks.Ko darīt?Tas taču nav normāli!

Tomātaudzētāji "Mežvidi" pārstrādās ogas un kaņepes (3)SIA "Latgales dārzeņu loģistika" plāno paplašināt siltumnīcas un attīstīt ogu un pat kaņepju pārstrādi
Gatis Strads. Mežā neatkarīgāks nekā teātrīSkatoties uz kokiem, redz ainavu, nevis eiro
Pasaulē
INFOGRAFIKA: Kā valsts atbalstīs ģimenes 2017. gadā?Infografiks: 2017.gada valsts budžetā jauniekļautie demogrāfijas pasākumi INFOGRAFIKA ARĪ PIEVIENOTĀ FAILĀ
Draugiem Facebook Twitter Google+