Ilustratīvs foto.
Ilustratīvs foto.
Foto: Edijs Pālens/LETA

Eļļu pie dīzeļdegvielas? Eksperts atbild lasītājam 0

Mūsu lasītājs G. K. jautā: “Daži draugi iesaka – vajagot dīzelim bākā piejaukt motoreļļu. Dzinējs tad darbojoties klusāk. Arī patēriņš samazinoties. Vai taisnība?”

Reklāma
Reklāma
Kokteilis
Septiņi seni vārdi, kurus nevajadzētu dot meitenēm
Kokteilis
Mākslīgais intelekts nosauc 5 vārdu īpašniekus, kuri kā magnēti pievelk pretējā dzimuma pārstāvjus 21
Kāpēc apklusis Krievijas tirāns? Pēc prezidenta vēlēšanām pazudis Putins
Lasīt citas ziņas

Nevaru garantēt šīs ekspresatbildes absolūtu precizitāti. Manis aptaujāto ekspertu viedokļi trūcīgi argumentēti. Vairākumam šādas pieredzes nav. Vistuvāk patiesībai šķiet ir “Gada auto” žūrijas biedrs Uldis Rolis, sava populāra servisa saimnieks, piedalījies daudzās un dažādās sportiskās un zinātniskās dzinēju darba vērtēšanās.

“Šķiet, šis ierosinājums un recepte nāk no diezgan senas pagātnes. Tiešām bija (kaut kur ap gadsimtu miju) tāds brīdis, kad, par ekoloģiju cīnoties, tika krasi samazināts pieļaujamais sēra daudzums dīzeļdegvielā. Un tā tai atņemta tradicionālā smērviela. Sērs tiešām mazināja frikciju vecajos mehāniskajos degvielas sūkņos, uzlaboja to un visas “iešprices” sistēmas darbu. Ja nav sēra, pievienojam eļļu. Tā tiešām darīja. Un laikam jau veiksmīgi.

CITI ŠOBRĪD LASA

Bet nu ir citi laiki. Citi motori, citas barošanas sistēmas. Degviela ar jau ražotāja (vai izplatītāja) pievienotām pretberzes piedevām. Tādēļ nedomāju, ka senais paņēmiens būtu reanimējams. Ja nu vienīgi gadījumos, kad auto ir tik vecs, ka nav, kā saka, vairs ko zaudēt, ja degviela tiek pildīta no aizdomīga paskata mucām un pumpjiem pēc principa – ka tikai lētāk.”

Tā saka Uldis Rolis. Labā auto – labu degvielu. Varu vien pievienoties. Tikai – kura tad ir tā labā degviela?

Diemžēl Latvijā īstas skaidrības šajā jomā nav. Pagājušajā nedēļā “preses brokastis” ar šāda temata piedevām rīkoja “Circle K”. Uzkodas bija gardas. Runas visai garas un sarežģītas, pat cilvēkam ar augstāko tehnisko izglītību pagrūti uztveramas. Un ar šādās reizēs neizbēgamu, nepārprotamu aicinājumu izvēlēties viena zīmola pakalpojumus.

Pirmo prezentāciju gan labi sapratu – sociologi no “Kantar TNS” ir noskaidrojuši, ka vairāk nekā puse aptaujāto auto lietotāju degvielas kvalitātes problēmās neiedziļinās un uzskata, ka visi degvielas tirgotāji Latvijā piegādā Eiropas standartiem atbilstošu preci. Vai tā tiešām jau ir, ja nav – tad kādas izmaiņas mūs sagaida degvielas kvalitātes jomā, to turpmāk mēģināsim skaidrot ar Latvijas Degvielas tirgotāju asociācijas palīdzību. Lasiet nākamnedēļ.

SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.