Mobilā versija
Brīdinājums +3.8°C
Otīlija, Iveta
Otrdiena, 12. decembris, 2017
6. augusts, 2017
Drukāt

“Elvi”: “Lidl” ienākšana var nest zaudējumus Latvijas tautsaimniecībai (13)

BNS foto /Scanpix/LETABNS foto /Scanpix/LETA

Vācijas zemo cenu veikalu tīkla “Lidl” ienākšana Latvijas tirgū var nest arī nopietnus zaudējumus tautsaimniecībai, jo līdz ar masveida lēto produktu importu no ārvalstīm, Latvijas ražotāji zaudēs savu konkurētspēju, sacīja SIA “Elvi Latvija” komercdirektore Laila Vārtukapteine.

“Ja tirgū parādīsies jauns, nozīmīgs spēlētājs, tas nesīs izmaiņas visā nozarē. Pircēji viennozīmīgi var cerēt uz cenu pazemināšanos, tomēr “Lidl” ienākšana Latvijā var nest arī nopietnus zaudējumus mūsu tautsaimniecībai, jo “Lidl” ir liels, starptautisks zemo cenu tīkls, kas ir atpazīstams daudzviet Eiropā un savu cenu politiku galvenokārt nodrošina ar apjomīgiem iepirkumiem no lieliem ražotājiem vairāku valstu tirgum vienlaikus,” sacīja Vārtukapteine.

Viņa atzina, ka diez vai šī tīkla plauktos atradīsim daudz Latvijas preču – lielākā daļa vietējiem ražošanas uzņēmumiem nav tik lieli, lai ilgtermiņā varētu nodrošināt preču piegādes visam “Lidl” tīklam par viņiem tīkamām cenām. “Līdz ar masveida lēto produktu importu no ārvalstīm, Latvijas ražotāji zaudēs savu konkurētspēju, būs spiesti savu produkciju tirgot lētāk, iespējams, samazināt ražošanas jaudu, vai meklēt citus attīstības ceļus,” piebilda “Elvi” pārstāve.

“Krīzes gados sabiedrība beidzot sāka apzināties, cik svarīgi ir pirkt vietējos produktus, sāka veidoties izpratne par to, ka Latvijā audzēta vai ražota produkta iegāde nozīmē ne tikai gardu un veselīgu maltīti, bet arī atbalstu vietējai ekonomikai. Šo gadu laikā visu veikalu plauktos ievērojamo pieaudzis Latvijā ražotu produktu īpatsvars. Sabiedrība viennozīmīgi ir kļuvusi izglītotāka, tomēr agresīva zemu cenu politika var apdraudēt Latvijas produktu audzētāju un ražotāju pozīcijas tirgū,” uzsvēra Vārtukapteine.

Kā ziņots, “LNT ziņas” jūlija beigās vēstīja, ka Latvijā drīzumā varētu ienākt Vācijas zemo cenu veikalu tīkls “Lidl”, kas jau iegādājies zemes gabalu vairumtirdzniecības bāzes izbūvei.

Raidījums noskaidrojis, ka zemesgabala Rīgā, Dzelzavas ielā 75b, kur plānota koku izciršana jaunbūvējama lielveikala dēļ, īpašuma attīstītājs ir SIA “Investīciju aģentūra”, kurai ir noslēgts līgums par zemesgabala pārdošanu uzņēmumam SIA “MMS Property”, kurš savukārt pieder vācu uzņēmumam “CE – Beteiligungs GmbH”. Balstoties uz publiski pieejamu informāciju, šis uzņēmums ir “Lidl” ķēdes attīstītājs gan Igaunijā, gan Lietuvā.

“Lidl” līdz šim nav paziņojis par ienākšanu Latvijas tirgū. “Lidl” veikalu tīkls patlaban darbojas Lietuvā.
“Lidl” 2003.gadā sāka gatavoties ienākšanai Baltijas valstu tirgū, tomēr vēlāk no šiem plāniem atteicās un pārdeva visus aptuveni 50 veikalu celtniecībai iegādātos zemesgabalus. Savu lēmumu “Lidl” pārstāvji pamatoja ar Baltijas valstu pārāk mazo tirgu. Latvijā uzņēmums tolaik labi nopelnīja, pat neatvēris nevienu veikalu, jo nekustamo īpašumu buma laikā izdevīgi pārdeva iegādātos īpašumus. Trīs gadu laikā – no 2006. līdz 2008.gadam – SIA “Lidl Latvija” peļņa sasniedza kopumā 7,2 miljonus latu, liecina “firmas.lv” informācija. Daļu no “Lidl” īpašumiem Latvijā pārpirka igauņu veikalu tīkls “A-Selver”, taču šis tirgotājs bija spiest pamest Latvijas tirgu ekonomiskās krīzes iespaidā.

Pievienot komentāru

Komentāri (13)

  1. hohaidī, nu nevar visu laiku barot sabiedrību ar to, ka jāpērk vietējais, jo jāatbalsta vietējie ražotāji, jāsilda vietējā ekonomika, jābūt patriotiem utt utp… Varbūt tomēr beidzot vietējiem ražotājiem būtu jāsāk domāt par to, ka tie strādā brīvā tirgū un jāspēj konkurēt? Jā, varbūt kāds aizklapēs bodīti ciet, bet visi izdzīvot nevar un nekādas vienlīdzības brīvā tirgū nevar būt. Ja man garšo Limbažu kefīrs, tad es pirkšu viņu nevis tāpēc, ka vietējais, bet tāpēc, ka man viņš TIEŠĀM GARŠO. Pirkšu pat tad, ja tas būs dārgāks par citiem. Bet ja man kāds kefīrs negaršo, tad es viņu nepērku un viss, kaut vai simtreiz vietējais vai vislētākais. Tas pats ar visu pārējo. Ja kaut kas ir labs un es to pastāvīgi pērku, tad apziņa, ka tas ir vietējo ražojums, ir papildu pluss, bet tas nevar būt noteicošais nekādā gadījumā.

  2. Zaudējumi nevis tautsaimniecībai bet vietējiem spekulantiem.

  3. Pardon! Gribēju teikt Elvi!

  4. LIDL uzņēmies tagad pārstāvēt Latvijas pārtikas ražotāju intereses? Bet paši pārtikas ražotāji klusē!

  5. Līdz ar masveida lēto produktu importu no ārvalstīm? Apžēliņ! Tas taču jau sen notiek! Un tirgo tos arī masveidā un,ne tikai Maksima un RIMI,bet arī ELVI!

  6. Ja valdiba par tautu nedoma tad lai tik nak Lidl ! Jo vairak jo labak! …Nabagam ari gribas est!

  7. ĻOTI labi, ka būs veikals ar tādām cenām produktiem LATVIJĀ! Pie mums jau viss pasakaini dārgs un ar katru dienu kādam no produktiem cena pieaugusi ne pa jokam! It īpaši to izjūt pensionāri, kuriem pensijas apjoms nu jau kuro gadu stāv uz vietas!? Jā indeksē tās pensijas, bet kad pienācis oktobris, cenu dēļ indeksācija pa pieskām! To pašu var teikt par strādājošīem, kuru atalgojums neatbilst NORMĀLAI DARBA SAMAKSAI! Nezinu, CIK ILGI LATVIJĀ TURPINĀSIES ŠĀDA SITUĀCIJA? Es arī tiešām nesaprotu UZTRAUKUMU??? VĀCIJAS PRECES UN TO KVALITĀTE TAČU NAV NOSLĒPUMS!? Man daudzi apģērbi un apavi ir no Vācijas un esmu ĻOTI apmierināta par cenu, ko samaksāju! AR NEPACIETĪBU GAIDU ŠO VEIKALU LATVIJĀ!

  8. Masveida dezinformācijā ir ieslēgušies visi vietējie “torgaši” un pat eirodeputāte, kuras apgalvojumi vispār ir no “acīmredzamais neticamais”. Šis veikalu tīkls savā piedāvājumā vienmēr ieslēdz produkciju no valsts, kurā tas darbojas. Samaksa darbiniekiem arī ir augstākā kategorijā nekā šeit. Vēl stulbāki apgalvojumi par zemo kvalitāti, es varētu minēt desmit mūsu uzņēmumus kuriem kvalitāte ir vēl zemāka, piem. “Valmieras piens”. Un vēl, šis navtas variants, kad konkurentu var “noēst’ ar viltus parādiem kā igauņus. Bikses pilnas rijīgajiem vietejiem? Būs jāmācās civilizētā tirdzniecība, bet orātiņi ir ieciklēti uz šmugulēšanos?

  9. Kāpēc tāds uztraukums?! Atbildēt

    Vai tad ELVI veikali ir pārtikas ražotāji???

  10. Jāsamazina PVN 21% likme pārtikai Atbildēt

    Maksimu,Rimi,Supernetto un Elvi var glābt vienīgi PVN likmes samazināšana pārtikai,kas Latvijā ir vairākkārt augstāka! Maize vienīgi Latvijā tiek pielīdzināta luksusa precēm!

  11. Vārtukapteinei taisnība! Atbildēt

    Lidl ienākšana var tiešām nest zaudējumus Elvi!

  12. uzstraucas tirgotaji ,piens litrs nemaksas 0.90 bet 0.46 c, litra.maize 0.600/0.43 c,

  13. Zirgs, kas smejas Atbildēt

    Nez kāpēc par LIDL ienākšanu uztraucas pārdevēji, bet ne ražotāji?

Draugiem Facebook Twitter Google+