Mobilā versija
+0.2°C
Antonija, Anta, Dzirkstīte
Trešdiena, 7. decembris, 2016
7. maijs, 2012
Drukāt

Ērkšķainais ceļš

mini_cepeshkrasns

Pirms mēneša vietējā sadzīves tehnikas veikaliņā iegādājos mazo elektrisko cepeškrāsniņu par 80 latiem. Mājās, mēģinot tajā izcept pīrāgus, atklāju, ka vienā pusē tie stipri piedeg, kamēr otrā vēl nav izcepušies, temperatūra arī nav tāda, kā norādīta uz regulēšanas pogas. Katrā ziņā nu nevar šajā cepeškrāsnī izcept ēdienu tā, kā agrāk manā vecajā cepeškrāsniņā!

Vērsos ar pretenziju veikalā un lūdzu man atdot naudu, bet vadītāja atbildēja, ka viss taču strādā un mani iebildumi nav pamatoti. Kā tālāk rīkoties? Ja prasīšu neatkarīgo ekspertīzi, cik man par to būs jāmaksā?
 Mārtiņš Bauskas rajonā

 

Veikalnieki vienmēr slavē savu preci, bet, ja ar to kaut kas nav kārtībā, patērētājam ir jāmēro garš ceļš, lai pierādītu savu taisnību un saņemtu atpakaļ naudu. Tāpēc ir tik būtiski, kur pērkat sadzīves tehniku un kāda ražotāja preci izvēlaties. Ja tā ir firma ar vārdu, gan garantijas remonts, gan pretenziju izskatīšana lielākoties ir labā līmenī. Diemžēl ar mazajiem veikalniekiem un nepazīstamu firmu ražojumiem bieži vien šos jautājumus risināt ir daudzreiz grūtāk.

Patērētāju tiesību aizsardzības centra (PTAC) Patērētāju informēšanas un komunikāciju daļas vecākā konsultante Ilze Žunde skaidro, ka lasītājs var izmantot savas likumā noteiktās tiesības un vērsties PTAC. Šajā gadījumā tikai neatkarīga ekspertīze var izšķirt nesaskaņas starp patērētāju un pārdevēju. Patērētājam ir tiesības izvēlēties, kura no pusēm to piesaka: viņš pats var vest preci uz PTAC vai lūgt to izdarīt uzņēmējam. MK noteikumi “Kārtība, kādā piesakāms un izskatāms patērētāja prasījums par līguma noteikumiem neatbilstošu preci vai pakalpojumu” paredz: ja patērētājs vēlas, lai uzņēmējs piesaka ekspertīzi, viņš par to rakstiski jāinformē un pēc tam tikai jāvienojas, kā preci nogādās līdz PTAC un ekspertīzei.

 

Svarīgi, ka vispirms maksu par ekspertīzi sedz tā puse, kura to pieteikusi. Ekspertīzi veic nevis PTAC, bet gan neatkarīgas ekspertīžu organizācijas – to kontakttālruņus un adreses var uzzināt PTAC mājas lapā (www.ptac.gov.lv).

 

Pēc tam izdevumus ir pienākums segt tai pusei, kurai strīdā nav izrādījusies taisnība. Tāpēc – lai pieteiktu ekspertīzi, patērētājam ieteicams būt stingri pārliecinātam par savu taisnību, jo vēlamies brīdināt – tas ir dārgs prieks. Piemēram, Latvijas Tirdzniecības un Rūpniecības Kameras firmā “Ekspertīze” mazās elektriskās cepeškrāsniņas izvērtēšana izmaksātu aptuveni 70 latus. Tātad – ja ekspertu atzinums nebūs par labu patērētājam, viņam paliks gan cepeškrāsns, kurā nevar izcept normālus pīrāgus, gan prāvs robs ģimenes budžetā. Turklāt ekspertīze dod atzinumu tikai par to, vai prece atbilst līguma noteikumiem. Protams, ja kaut kas nestrādā vai temperatūras režīmi neatbilst norādītajiem, prece tāda nav, bet ir arī lietas, kuras grūti pierādīt… Atbilstoši MK noteikumiem ekspertīze jāveic mēneša laikā. Ja to ir pieteicis patērētājs un ekspertu atzinums ir viņam par labu, pārdevējam septiņu dienu laikā pēc slēdziena saņemšanas ir pienākums atmaksāt patērētājam tiešos ekspertīzes izdevumus. Šajā termiņā jāizpilda arī patērētāja prasība. Ja pārdevējs pēc nelabvēlīgas ekspertu atbildes saņemšanas atsakās pildīt likumā noteikto, patērētājs var vērsties PTAC, kurš atgādinās par šo pienākumu.

 

Uzziņa

Naudu par preci no pārdevēja var atprasīt tikai tad, ja tā ir bijusi lietošanā ne ilgāk par 6 mēnešiem.

 

 

Pievienot komentāru

Draugiem Facebook Twitter Google+