Ilustratīvs foto
Ilustratīvs foto
Foto – Fotolia

ES noraida Latvijas ieteikto, 1,29 miljonu vērto piena un piena produktu popularizēšanas plānu 5

Eiropas Savienības (ES) atbildīgās institūcijas noraidījušas Latvijas Piensaimnieku Centrālās savienības (LPCS) iesniegto “Sabiedrības informēšanas un tirgus veicināšanas kampaņa par pienu un piena produktiem” nākamajiem trīs gadiem. Kopējās projekta izmaksas bija plānotas 1,29 miljoni eiro, no kuriem 645 tūkstoši būtu ES finansējums, 387 tūkstoši – valsts līdzfinansējums, bet 258 tūkstoši – savienības biedru finansējums, informē LPCS.

Reklāma
Reklāma
Kokteilis
Septiņi seni vārdi, kurus nevajadzētu dot meitenēm 18
Kokteilis
Mākslīgais intelekts nosauc 5 vārdu īpašniekus, kuri kā magnēti pievelk pretējā dzimuma pārstāvjus 21
Kāpēc apklusis Krievijas tirāns? Pēc prezidenta vēlēšanām pazudis Putins
Lasīt citas ziņas

Šāds lēmums pieņemts, pamatojot ar projekta izstrādes gaitā pieļautajām kļūdām, kā arī atbildīgā iestāde nav guvusi pilnīgu pārliecību par valsts daļas finansējuma piešķiršanu. “Tik liela mēroga projektu LPCS gatavoja pirmo reizi, tāpēc arī iespējamas kļūdas, kas, diemžēl, nozarei var maksāt ļoti dārgi gan ilgtermiņā, gan īstermiņā,” saka LPCS valdes priekšsēdētājs Jānis Šolks. Viņš arī norāda, ka atteikumā pausts, ka pēc nepilnību novēršanas projektu iespējams iesniegt atkāroti.

LPCS ir pārliecināta, ka informēšanas kampaņas par pienu un piena produktiem ir nepieciešamas, jo īpaši brīdī, kad ievērojami samazinājies eksports Krievijas embargo dēļ, kā arī Eiropā un pasaulē izveidojusies pārprodukcija.

CITI ŠOBRĪD LASA

Tikai viena mēneša ietvaros veiktie atbalsta pasākumi pārdošanā, sniedza tūlītējus rezultātus, kā to pierādīja Latvijas Tirdzniecības un rūpniecības kameras kustības “Latvijas Labums” īstenotais piena mēnesis. “Izglītojot sabiedrību un aicinot iegādāties vietējās izcelsmes produktus, iespējams mainīt iedzīvotāju domāšanu, lai pateiktu nē importam un ar savu maciņu nobalsotu par Latvijā ražoto. Tāpat jāizglīto cilvēki par to, ka piena produkti ir veselīgi un garšīgi, ko daudzi, diemžēl, nemaz nezina,” saka Šolks, piebilstot, ka vietējais patēriņš piena mēnesī palielinājās par 12%, tādējādi sniedzot papildu atbalstu piena nozarei.

Viņš arī piebilda, ka nav zināms, kad Krievijas embargo tiks atcelts, kā arī to, cik ilgā laikā un vai vispār izdosies atjaunot eksportu uz šo valsti, tāpēc tieši šobrīd būtiski veltīt visus spēkus vietēja tirgus atgūšanai un sabiedrības izglītošanai. “Esam realizējuši nelielas kampaņas, kas devušas tūlītējus efektus, tādēļ ļoti cerējām, ka izdosies īstenot arī šo, daudz lielāko mārketinga projektu, izmantojot gan sabiedriskās attiecības, gan reklāmu, kas sasniegtu lielu cilvēku auditoriju,” pauž Šolks.

LPCS valde plāno pārrunāt izveidojušos situāciju ar biedriem, lai lemtu par tālāko projekta virzību.

LPCS izveidota jau 1921.gadā, darbība atjaunota 1995.gadā ar mērķi apvienot piena pārstrādes uzņēmumus, lai aizstāvētu organizācijas biedru intereses un paaugstinātu to darbības efektivitāti. Savienībā ir 13 biedri un 5 sadarbības partneri, kas kopumā pārstrādā vairāk nekā 80% no Latvijā pārstrādātā piena.

SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.