Mobilā versija
-0.3°C
Meta, Sniedze
Piektdiena, 2. decembris, 2016
24. augusts, 2016
Drukāt

Arī krieviski runājošie ir Latvijas patrioti, saka premjers Kučinskis (62)

Foto - Timurs SubhankulovsFoto - Timurs Subhankulovs

Rēzeknes novadā Maltā aizritējuši gadskārtējie grāmatu svētki, kur ar novada iedzīvotājiem “Latvijas Avīzes” organizētajā diskusijā tikās Ministru prezidents Māris Kučinskis (ZZS) un 12. Saeimas deputāts Jānis Trupovnieks (ZZS). Diskusijas tēma – “Vai 25 gadu laikā esam kļuvuši neatkarīgāki?”. Amatpersonas atbildēja uz vietējo iedzīvotāju un domes pārstāvju jautājumiem.

M. Kučinskis: “Uz šo jautājumu “Vai 25 gadu laikā esam kļuvuši neatkarīgāki?” katram būtu sava atbilde, nebūtu viena viedokļa un visiem būtu taisnība. Mūsu lielākais ieguvums pēc šiem 25 gadiem – mēs katrs droši varam izteikt savas domas un nebaidīties, ka mums ir jābūt “pareizam viedoklim”. Tā ir mūsu brieduma pakāpe. Turklāt mēs kā valsts šobrīd esam tik aizsargāti kā nekad, pateicoties NATO klātbūtnei. Tas mums dod iespēju droši strādāt un veidot savu dzīvi, dzīvojot ar pārliecību, ka mūs aizstāvēs. Runājot salīdzinājumos, Eiropas Savienība un Latvija jau arī ir kā Malta un Rēzeknes rajons, kas apvienojušies vienā novadā. Malta no novada paņem visu to labāko, ko var paņemt, un mums vajag visu labāko paņemt no Eiropas Savienības, saglabājot pašcieņu.”

Valsts neatkarības garants ir militārās spējas aizstāvēt valsti. Bet mēs maz runājam par citiem parametriem – hibrīdkaru, ekonomisko sviru atdošanu citu valstu rokās. Kas ir domāts, lai cīnītos ar hibrīdkaru, arī informatīvajā telpā un tieši šeit, Latgalē? Un vai tiešām mums vēlreiz jākāpj uz grābekļa, ja atkal izteikti cenšamies eksportu virzīt uz Austrumiem?

– Ja atklāsim to, kā cīnāmies pret hibrīdkaru, tad to var izmantot pret mums, tāpēc šoreiz neko nestāstīšu. Mums ir jāpasaka savam blakus esošajam krievvalodīgajam, ka viņš ir savējais un mēs mīlam Latviju kopā. Es zinu Latgalē daudz krieviski runājošu Latvijas patriotu.

Piekrītu, ka mēs varam iekrist, ja liekam daudz kauliņu uz Krieviju. Šobrīd es ceru, ka Latvijas ostas nākotnē būs tās, no kurienes Ķīna sūtīs savas kravas uz pārējo Eiropu. Novembrī Latvijā ieradīsies Ķīnas premjers, un šai vizītei mēs nopietni gatavojamies.

Eksportam noteikti jāstrādā uz dažādām valstīm, šajā ziņā esmu liels ES piekritējs un pārdzīvoju Lielbritānijas referenduma rezultātus. Eiropas tirgus ir visstabilākais, tas ir skaidrs. Es regulāri tiekos ar mūsu vēstniekiem, un viņi ir gatavi vairāk palīdzēt ar tirgus meklēšanu mūsu uzņēmējiem.

– Tomēr aptaujas rāda, ka 25 gadus pēc neatkarības atgūšanas puse krievvalodīgo uzskata, ka Krievijas iejaukšanās Latvijā būtu pamatota.

– Mēs neesam visu izdarījuši integrācijas jomā un zinām arī dažas kļūdas, piemēram, Latvijas informatīvās telpas pieejamība Latgalē. Kā būt Latvijas patriotiem, ja nerāda mūsu televīzijas kanālus? Nesen konstatējām, ka Krāslavas rajonā nedzird Latvijas Radio otro programmu, tagad tiek piedāvāts risinājums, lai to novērstu. Ja mēs šos cilvēkus nevaram aizsniegt ar latviešu valodu, tad mums ar to pašu saturu jāizdara tas krievu valodā.

– Bet kā ar latviešu valodu skolās un pāreju uz mācībām valsts valodā?

– Tie krievvalodīgie, kas ir noskaņoti patriotiski, ir arī vairāk motivēti mācīties latviešu valodu. Jauniešu zināšanas ir labas, un jāstimulē lielākas priekšrocības tiem skolēniem, kuri mācās latviešu valodā. Pilnībā pārejai uz latviešu valodu jāpāriet pakāpeniski. To noteikti var izdarīt prātīgi.

Pievienot komentāru

Komentāri (62)

  1. “krieviski runājošie”, nav tādas tautas, ir tikai klaidoņi, bezpavalstnieki un citas padibenes.

  2. Starp citu, Zilupe ir ļoti patriotiska pilsēta, latviski nerunājošo mēru ieskaitot. Piet tam tas nav vis kaut kāds “pastalnieku” patriotisms, bet tur cilvēki patiesi saprot savas valsts vērtību. Un tas tiek mācīts skolā. Es zinu Zilupes vidusskolas direktori vēl no tiem laikiem, kad viņa strādāja par skolotāju Pasienā.

  3. Šausmas pārņem to lasot! Atbildēt

    – Tomēr aptaujas rāda, ka 25 gadus pēc neatkarības atgūšanas puse krievvalodīgo uzskata, ka Krievijas iejaukšanās Latvijā būtu pamatota.

    – Mēs neesam visu izdarījuši integrācijas jomā un zinām arī dažas kļūdas, piemēram, Latvijas informatīvās telpas pieejamība Latgalē. Kā būt Latvijas patriotiem, ja nerāda mūsu televīzijas kanālus? Nesen konstatējām, ka Krāslavas rajonā nedzird Latvijas Radio otro programmu, tagad tiek piedāvāts risinājums, lai to novērstu. Ja mēs šos cilvēkus nevaram aizsniegt ar latviešu valodu, tad mums ar to pašu saturu jāizdara tas krievu valodā.

    – Bet kā ar latviešu valodu skolās un pāreju uz mācībām valsts valodā?

    – Tie krievvalodīgie, kas ir noskaņoti patriotiski, ir arī vairāk motivēti mācīties latviešu valodu. Jauniešu zināšanas ir labas, un jāstimulē lielākas priekšrocības tiem skolēniem, kuri mācās latviešu valodā. Pilnībā pārejai uz latviešu valodu jāpāriet pakāpeniski. To noteikti var izdarīt prātīgi.

  4. … Grafist: Sanem dusu un izlasi tacu to, kas ir patiess un attiecas uz Bezabrenes vesturi un tas izskaustas autohtonas tautas tiesibam … Bezabrene neviens nelieks un nekontreles pavadit paris nedelas brivi un netrauceti iepazities ar dokumentiem un acu liecijnieku stastiem par notikuso … !

    … Tas ir ja esi iemacijies (varbut pec 25 gadiem) sazinaties latviski … ?!

    • Задолбали вы, голубчик, правами своего коренного народа! А как же права других народов? Только и знаете, что талдычите мы, мы, мы страдали, да как нас обижали. Не надоело?
      Я умею общаться на латышском, неужели вы этого не поняли до сих пор.

    • ka grafistam vispirms vajadzētu izlasīt to,ko viņš pats te raksta,tad viņš beigtu apgalvot ,ka naidu kurina visi citi,tikai ne viņš pats.Nekā cita kā sevis un savu “russkojazičnuju”slavināšanu un Latvijas un latviešu nogānīšanu viņa komentāros nav iespējams atrast.Galvenais vadmotīvs-latvieši Latvijas valsti izvedoja priekš krieviem un krieviem uzdevums iespējami īsākā laikā to pārvērst par otru Krieviju.

      • О как, с утра по раньше и сразу обо мне, весело. Голубчик, когда кажется – надо креститься, и всё пройдёт. Ещё раз, где в моих комментариях вы увидели «разжигание ненависти»?! Если вы под этим подразумеваете отстаивание своей точки зрения, то вы в корне не правы. Я стараюсь писать свои комментарии максимально корректно и никогда не оскорбляю собеседника первым. Но если мне хамят и меня оскорбляют, то я отвечаю тем же.
        Ваша основополагающая ошибка заключается в том, что вы утверждаете будто Латвийское государство создали одни латыши. Это не так. Так не было ни во времена первой республики, ни сейчас.
        Вторая часть вашего утверждения это обычный идеологический штамп, проистекающий из вашего ложного убеждения о своей собственной исключительности. В желании людей говорить на родном языке и жить в соответствии со своими культурными традициями нет ничего криминального. Это обычные права человека.

        • nez kāpēc tad krieviem bija vajadzīga Latvijas valsts,ja tu apgalvo,ka viņi ir piedalījušies tās izveidošanā?

  5. Ernis Purnis
    24.08.2016 20:20
    Skat ko dara kremļa nauda – abas savas partijas zzs saskaņu var reitingu tabulā vienādi nostimulēt pareiziem ļautiņiem bikšu-krūšu kabatiņās priekš Paldies! Kaut par kremļa bandu, bijušo saskaņu , nu zociķu parodiju gan nav nekādu brīnumu. Brīnums būtu , ja okupantu masas savus finansētājus un “uzvarētāju” sindroma uzturētājus nebalstītu visos veidos, latvju sarkano nodevēju dēļ ietikušus pilsoņisu kārtā un tad amatos, kas ļauj shēmot un izzagt latviešu valsti. Kāpēc mēs saviem labi zināmajiem nodevējiem to ļaujam – tas gan ir jautājums?!!

  6. Gandrīz par tēmu! Atbildēt

    Ernis Purnis
    25.08.2016 16:28
    Ja mūsu tauta nesaņemsies, ja visi kopā,vai ar lieliem kolektīviem, jeb atseviškas patriotu organizācijas neaicinās masas, nesāks šīs zagļu un nodevēju valdības sistēmas astoņkāja graušanu, pilnīgu tādas sistēmas nomaiņu, viss palks sliktāk un sliktāk latviešu tautai! Jo likumīgie zagļi amatos un psrs kolonistu radikāļi apvienosies bruņotās bandās ,apsardzes, policijas un DP aizsegā, to formās un iebiedēs, represēs pašus labākos un krietnākos pilsoņus. Ja tauta turpinās gulēt, tad tā arī pa vienam nožmiegs, spīdzinās un iebiedēs, kā nesodīti izdarīja ar Helsinki -76 dibinātāju L.Grantiņu. Un redziet – klusums, nav ne lieta ierosināta, ne izmeklēšana pret tik barbarisku un nelietīgi prettiesisku, pat sadistisku rīcību pret valsts ordeņoto goda pilsoni, kura, veselību, iespējams dzīvību glāba vienīgi otrā, Vācijas pilsonība !!!

  7. krieviskas latvijas patrioti Atbildēt

    premjers: 1/Tie krievvalodīgie, kas ir noskaņoti patriotiski, ir arī vairāk motivēti mācīties latviešu valodu.
    premjers: 2/Es zinu Latgalē daudz krieviski runājošu Latvijas patriotu.
    secinājums: viņi ir patrioti, viņi ir motivēti, taču viņiem grūtas galvas un tādiem 25 gadi ir pārāk īss laiks…

  8. Tie krievvalodīgie, kas ir noskaņoti patriotiski, ir arī vairāk motivēti mācīties latviešu valodu. Jauniešu zināšanas ir labas, un jāstimulē lielākas priekšrocības tiem skolēniem, kuri mācās latviešu valodā. Pilnībā pārejai uz latviešu valodu jāpāriet pakāpeniski. To noteikti var izdarīt prātīgi.

    tas nu galīgi nav saprotams! cik ilgi vēl pakāpeniski pāries?!un,ja esi patriots-tu noteikti runāsi valodā,kas ir oficiāla mītnes zemē!
    Paraugieties citās valstīs-ja gribi dzīvot valstī,strādāt un integrēties-esi laipnn lieto vietejo,oficiālo,valodu. Un problēmu nav valstij un pamatiedzīvotājiem,iebraucēji cenšas pēc iespējas ātrāk iemacīties un lietot vietējo valodu.

    • Вот самое распространённое обывательское заблуждение. Патриотом может быть только тот, кто говорит по латышски. Использовать государственный язык и учиться на нём – это разные вещи. Интеграции и ассимиляция это не одно и тоже!

  9. Noteikti, šim “Puzes ķeizara” ieliktenim ir jāpauž paša “ķeizara” viedoklis, bet, ja šādu un ļoti vispārinātu (ir, protams, izņēmumi starp krieviem) izteikumu par krievvalodīgo (patriots – Girss jau pieprasījis patvērumu Krievijā) patriotismu, jebkurā normalā Valstī tauta izietu ielās un pieprasītu šāda Valdības vadītāja tūlītēju atkāpšanos.

  10. Ir jau ir, tikai dikti mazā skaitā. Tad būtu patriots, ja arī ikdienā runātu Latviski.
    Tātad vairums krievu ir nospļauties par šo Valsti, kurā dzīvo.

  11. … Grafist! Vispirms izlasi kaut Sajadevas, ‘PSRS un Latvija’, un tad pardoma savu staju … !!

    … Kadas tiesibas var vel pastavet tikai krievvalodigajiem nepilsoniem un atstatiem militarajiem okupantiem, vai to pecnacejiem, saja autohtonas un nevainigas tautas asins slacita zeme … pirms ganies par latviesu portalu !!!!!!!!!!!!!

    • Я же говорил, будет время почитаю. Поделитесь ссылкой, а то лениво искать. Очень интересно, а какие такие исключительные права у меня есть, в отличии от вас? Нука поподробнее…

  12. ne visi, kā ne visi latvieši
    parazīts nav nevienas valsts patriots, patriots uztur valsti

  13. 40 gadu laikā man nav bijis tas gods kādu krievvalodīgo patriotu satikt. Barikādēs nevienu krievvalodīgo ne, dzirdēju, ne redzēju. Tad ka dažiem indivīdiem padodas valodas vai stingri vecāki piespieda mācīties un šie prot izlasīt, un uzskricelēt pāris vārdus latviešu valodā, arī vēl nenozīmē, ka šie nupat baigie patrioti. Sejā smaida, bet mugurā duncis. Paskat kā Ukrainā notika un joprojām notiek. Še pat krievi domā, ka rakstot savā kirilicā, baigi kaitina latviešus, bet stipri maldās, jo tā tikai kārtējo reizi pierāda savu “patriotisko” noskaņojumu.

    • Не раздражает говоришь? Ну, ну. А другие чуть ли не с ума сходят от злости. Я вот на статус патриота даже не претендую.

  14. Ar Ušaku esi runājis? Vai tici visam, ko viņš saka?

  15. Esmu baltkrievs pēc izcelsmes, bet mīlu Latviju, jo esmu šeit dzimis.
    Pie mums visi jauc jēdzienu patriots ar jēdzīnu #piekrītu pareizajam valdošās elites viedoklim;)

  16. Par viedokļa izteikšanas brīvības pakāpi STIPRI nepiekrītu. Pašlaik “pareizs viedoklis” ir tas, ka visi krievvalodīgie ir lieki Latvijā. Pamēģini brīvi izteikt atšķirīgu viedokli un vari tikt izmests no darba, tev samazinās algu, nu vai būsi nepārtraukto uzbrukumu mērķis. Protams, latvieši nekad to nesapratīs, jo nevar (un nevēlas) ielīst cittautiešu ādā. Vieglāk pasūtīt tālāk, nekā sākt domāt ar savu galvu. Protams, ir arī normāli cilvēki.

    Ir jau aizmirsts, ka dažādas tautības šeit ir dzīvojušas gadsimtiem ilgi. cik ilgi daļa Latvijas teritorijas piederēja Krievijas impērijai? Cik ilgi poļu-lietuviešu ūnijai? Cik ilgi vāciešiem?

    Ja runājam par pēdējo gadsimtu, okupēja Latviju saujiņa valdošās elites, parastie ļaudis tika atsūtīti uz šejieni bieži piespiedkārtā lai celt gaišo nākotni. Konkrēti viņi nav vainīgi šajos noziegumos: atvēra robežu un kāds aprecējās, kāds brauca mācīties utt. Tāpat tagad atvēra robežu ar ES un cilvēki aizbrauca. Cilvēki ceļoja visos laikos.
    Pie kam, šie iebraukušie arī CIETA no padomju varas un no dzīves tajā, stāvēja barikādēs jums līdzās, visu mūžu šeit nodzīvoja un laida bērnus. Bet ko viņi par to saņēma? Nicinājumu, atstumtību un pārmetumus par to, ko viņi un viņu senči NAV darījuši. Vai pārmetums- kāpēc viņi savā starpā runā krieviski vai kāpēc svin astoto martu? Kāpēc es nevaru to darīt, ja runāju krieviski kopš dzimšanas un mans kaimiņš ar? Tā ir veidojušies apstākļi, ka daudzi ir dzimuši padomju laikā, kad oficiāla valoda bija krievu valoda un ja kopš bērnības tajā komunicē, tad pie tā pierod.
    Steriotips par to, ka cittautieši nemāk latviešu valodu ir masu mēdiju uzspiestais viedoklis, lai šķeltu sabiedrību un turpināt tērēt Latvijas iedzīvotāju nodokļus savām vajadzībām. Kā zināms, sēņotājs redz mežā sēnes, bet cirtējs- kokus. Tā arī lv nacionālists visur dzird krievu mēlē runājošos!
    Ja mani vecāki šeit ir dzimuši, es esmu nodzīvojis visu mūžu, iekopis dārziņu, audzinājis bērnus, godīgi maksājis nodokļus, neesmu aizbraucis prom uz UK un mēģinu izdzīvot šeit… Bet man nepatīk esošās valdības rīcība- tad es neesmu patriots? Tātad tomēr man nav viedokļa izvēles!?
    Patriots ir cilvēks, kurš mīl savu dzimto zemi, ar tās dabu un cilvēkiem, nevis laiza pakaļu katrai valdībai, kas mainās un maina savu viedokli uz “pareizo” nedomājot.

    • Bet kādēļ liela daļa to “cietēju” 25 gadu laikā nav spējusi iemācīties latviešu valodu? Kādēļ liela daļa to “cietēju” joprojām gaida, kad kāds pienesīs uz paplātes Latvijas pilsonību un nenaturalizējas?

      Ir taisnība, ka Latvijā ir bijuši gan “zviedru laiki”, gan “poļu laiki”, gan “vācu laiki”, gan “krievu laiki”, BET latvieši un to priekšteči te vienmēr ir bijuši VAIRĀKUMĀ. Un tas, ka tagadējā Latvijas teritorija ~ 200 gadus bija Krievijas impērijas sastāvā, nepiešķir tagad te dzīvojošajiem krieviem nekādas ekskluzīvas tiesības vai statusu. To iedomāto ekskluzitivāti piešķir tikai Krievijas TV zombijkanāli, kuriem ir muļķīgi ticēt.

      • Да сам ты зомби! Тебе Дмитрий на латышском всё разжевал, осталось только в рот положить да съесть. А ты опять за своё. Никто и не просит эксклюзивного статуса и эксклюзивных прав. Никто. Только вы сами об этом твердите на каждом шагу!

        • Jūs pats ar saviem pūķina atreferējumiem trebujeķe katrā savā “komentārā ” !

          • Вот и не врите! Побороться за равные права и требовать себе исключительные права по национальному признаку, это всё-таки разные вещи.

    • Nevajadzētu jaukt Dieva dāvanu ar olu kulteni. Nevajadzētu jaukt nespēju ar nevēlēšanos. Nav vajadzības jaukt latvisku Latviju ar to par kādu jūs šo Latviju pārvēršiet. Vai tās krievu sādžas Rīgas guļamrajonos vairs atgādina Latviju? Un nelejiet man blēņas par stāvēšanu uz barikādēm. Ne kāds no jums tur stāvēja, ne kādu tur varēja sadzirdēt. Ja jūs patiesi būtu mīlējuši šo latvisko valsti, tad neuzmestu lūpu kā untumaina vecena zaļumballē, bet saprastu un ar cieņu izturētos pret vastsvalodu, pilsonību un citām valstiskām prasībām. Vai Maskavā ar mani kāds censtos runāt latviski, kaut arī tur dzīvo daudz latviešu, bet Rīgas pirmajā slimnīcā ievedot bērnu, māsa pat necenšas runāt latviski. Kad 2006. gadā es gulēju Linezera slimnīcā , mans istabas kaimiņš uz māsu latviski uzdotajiem jautājumiem, pat galvu nepagrieza. Viņš bija vecs un ar kustības traucējumiem. Kādu vakaru cenšoties nokļūt tualetē viņš nogāzās un pie viena iztaisīja peļķi. Un te pēkšņi viņš iemācījās latviski saukt pēc palīdzības un prata atbildēt uz visiem personāla jautājumiem. Tāpēc nerunājiet muļķības un beidziet sagaidīt jauno gadu pēc Maskavas laika. Tikai tad variet cerēt uz attieksmes maiņu pret jums – kas pat vairs nav krievi, bet tikai krievvalodīgie.

      • Уважаемый, латышская Латвия – это миф, сказка. Ну не было такого никогда! Всегда, испокон веков, на этой территории жили люди разных национальностей. Плохо ли, хорошо ли, но ведь как то уживались, и не резали друг другу глотки, ведь так. Более того, внедряемая и пропагандируемая латышской элитой теория о латышской Латвии вредна, ибо по сути своей действует против самого государства как такового. Парадоксально, но это так. Особенно в условиях глобализации, отсутствии границ и усиленной миграции населения. Плюс ещё проблема беженцев. Ну нельзя построить счастье своего народа за счёт несчастья другого. Рано или поздно да аукнется, да ещё так, что мало не покажется. История полна примеров этому.

          • Сам, сам, гугол переводчик тебе в помощь. А вообще, не прибедняйся, не прикидывайся, всё ты понял.

        • ka latviska Latvija Latvijā(vienīgajā latviešu tautas mājvietā) ir mīts,bet kas tādā gadījumā ir “russkij mir”jebkurā zemeslodes vietā,ko jūsu “roģina”taisās aiztāvēt ar militāru spēku?

          • Латвия это понятие территориальное, а концепция «русский мир» – это понятие культурно-филосовское, духовное объединение людей, говорящих на русском языке и разделяющих ценности русской культуры. И в самом этом понятии нет ничего странного, отталкивающего или пугающего. Только отпетые и ярые пропагандисты с обеих сторон, делают из него пугающий жупел.
            А государство (Родина, как вы изволили выразиться) защищает именно своих граждан и соотечественников, а не собственно «русский мир». Вообще то, это обязанность нормального государства поступать именно так.

          • kāda “poņjaķije”tad ir “russkij mir”jebkurā citas tautas apdzīvotā teritorijā,kura nav Krievija?Un kāpēc tā cita tauta zaudē uz šo teritoriju jebkādas tiesības tiklīdz tur parādās kāds “russkij mir”pārstāvis vai “sooķečestveņnīks”?Un kāpēc tie “sooķečestveņniki”ievācoties svešā zemē,absolūti neinteresējas par tās zemes tradīcijām,paradumiem un dzīves veidu,bet nekaunīgi grib uzspiest vietējiem savējo un vēl pretendē uz “ravnije prava”,kaut gan viņus neviens nav tur aicinājis.

          • Опять вы всё путаете специально! Я вам про культурно-филосовское понятие, а вы мне талдычите про пропагандисткий жупел, который вы и ваши доморощенные пропагандисты совсем не бескорыстно сделали из этого понятия. Есть в мире много стран, которые точно не Росиия, но и там есть представители русского мира, даже в америке. Вы же это понятие специально искажаете, пропуская его через свой и чужой личный отрицательный опыт, совсем не однозначный кстати. Хотите быть объективным, тогда уж обвиняйте по полной программе: где, когда, какие территории, какие такие права и т.д.

    • atvēra robežu …tā tu nodēvē okupāciju. vai tik arī neesi patriots?

  17. Kurš cilvēks var būt patriots, ja neprot elementāro – VALSTS VALODU??????????? Premjers savā vecumā tiešām nezin, KO un KUR runā!? KAUNS!!! TRAKUMS!!!!

  18. Ne jau valodas zināšana,padarīs no ieklīdeņa patriotu.

  19. Skaidri kā PSRS laikos – ļautiņi mirst badā, bet tiek rīkotas grandiozas svinības, lai demonstrētu valdība varenību. Uz valsts valodu skolās pāriešot pakāpeniski. Kad būs pirmais kāpiens? Nerunājot, ka neko darīt, pat muldēt neprot sakarīgi. ZZS tiešām nebija gudrāka, ko likt par premjeru? Tur visi uz tāda līmeņa?

    • Labrīt! Visas skolas jau ir pārgājušas uz apmācību latviešu valodā desmit gadus atpakaļ! Ir cittautiešu skolas, kur ir iespējams integrēties pakāpeniski un 80 % no priekšmetiem ir latviešu valodā. Visas skolotājas (arī krievu valodas un literatūras skolotājas) šajās skolās ir veiksmīgi nolikušas latviešu valodas eksāmenus augstākajā līmenī. Vai jūs dzīvojat paralēlajā izplatījumā?

  20. kučinski, atjēdzies ko runā, nožēlojamais ..

  21. VAI LAa VAR ATBILDĒT CAUR KĀDU CENZŪRU TIEK LAISTI KOMENTĀRI KOMENTĀRI, KATIE IESTRĒGST UZ ILGU LAIKU VAI VARBŪT PAT PAZŪD ?

  22. Kādas Latvijas patrioti tad viņi ir?Ne jau Latviskas, bet gan kā krievu guberņas patrioti. Un kas ir tas blakus esošais krievvalodīgais, kas pat necenšas būt “mūsu” Un cik mēs paši cenšamies būt savas Latvijas pilsoņi? Izrādās, ka pat Aglonā, kuru protams mūsu elite ik gadus apmeklē, ielu nosaukumi tiek dublēti krievu valodā.Ja jau pat šajā miestā dzīvojošie nav spējuši iemācīties latviskos ielu nosaukumus, tad par ko gan Jūs runājiet? vARBŪT VEIDOSIM AKTĪVO KARADIENESTU UZ KRIEVVALODĪGO BĀZES?

  23. Viņi ir patrioti Latvijas bez latviešiem. Skaidrs ka Latvija viņiem labāk patīk.

  24. Jā, ar prātu premjers neizceļas. Nožēlojami.

  25. Ak tad okupācijas laikā iebraukušais – tas, kurš līdz šim nav sapratis, ka atrodas Latvijas kultūras telpā un nav mācījies latviešu valodu – ir Latvijas patriots? … Ministru prezident, vai tev smadzenes slimas?

  26. Kas tā par tautību – krieviski runājošie? Laikam maz esmu skolā gājusi un kaut ko nokavējusi.

    • Tiešām, atver google un uzzini, cik tautību bija iekļauts PSRS. Jums nešķiet, ka tas ir bērnu dārza līmenītis šķirot cilvēkus nevis pēc krietnuma un godīguma, bet pēc piederības tautībai? Pēc valodas izvēlas ikdienas komunikācijai? Varbūt sāksim visus šķirot pēc horoskopa?

      • Ko tad jūs uztraucieties, ja esiet tāds, kā rakstiet ?
        Tad jau uz jums tas “mūsu teiktais” neattiecas !!!

    • Visi latvieši ir krieviski runājošie. Varbūt vajag korekti formulēt – latviski nerunājošie?

  27. Если по мнению премьер министра, патриотизм не зависит от языка но котором говорит конкретный житель, то почему столько наездов на русский язык? По мнению обычного обывателя настоящий патриот говорит и думает исключительно и только по латышски.

    • Просто у нас патриотизм подразумевает слепое согласие с мнением правящей элиты, а не любовь к родине.

      • Вот, вот. Совершенно верно.

      • A родинa ta krievijā…

        • В отличии от вас, мы разделяем понятия родина и государство. Это только у вас они тождественны и обозначают одно и тоже. Родина она одно, а государств может быть много.

          • … un visās mani jāuzņem kā caru ! …

          • Kurš te lūdza izskaidrot jūsu psiholoģijas īpatnības ?
            Nevienā komentārā to neatradu !

          • Kurš te lūdza izskaidrot jūsu psiholoģijas īpatnības ?
            Nevienā komentārā to neatradu !.

          • >grafists 25. augusts, 2016 07:16
            Ну вы то голубчик точно не царь. Вы вор! Вас невозможно спутать с царём. Ваш облик и ваше поведение не дают вам никаких шансов. И не троне ваше место, а в тюрьме.

          • >? 25. augusts, 2016 07:25
            Kurš te lūdza izskaidrot jūsu psiholoģijas īpatnības ?Nevienā komentārā to neatradu !.
            Вот этому комментатору было непонятно: he 24. augusts, 2016 21:4

Krīgers jūsmoja par Ušakova kaķiem. Vai viņš ies politikā? (5)"Dusmīgo" Pēteri Krīgeru varētu nomainīt "diplomāts" Egils Baldzēns, taču ir arī citi interesenti
Draugiem Facebook Twitter Google+