Mobilā versija
-2.2°C
Baiba, Barbara, Barba
Sestdiena, 3. decembris, 2016
2. oktobris, 2015
Drukāt

Runā ka… “Euronews” pieder Āfrikai (3)

Foto - AFP/LETAFoto - AFP/LETA

This picture taken on September 30, 2015 shows the TV chanel Euronews new world headquarters at "Confluence" district, in Lyon, southeastern France. The Euronews new building will be inaugurate on October 15, 2015.

Eiropas televīzijas un radio kompāniju “Euronews” ir nopirkuši Āfrikas uzņēmēji, un tas vairs nebūs eiropiešu ziņu kanāls, bet vairāk pārstāvēs bēgļu intereses Eiropā.

Tiesa, “Euronews” kanālā Ēģiptes miljardieris Nagibs Savaris šā gada februārī ieguldījis 35 miljonus eiro, kļūstot par kompānijas kontrolpaketes (53%) turētāju, bet nav pazīmju, ka tiktu mainīts televīzijas, radio un ziņu portāla saturs. Jaunais īpašnieks jau šā gada martā paziņojis, ka “Euronews” iegāde ir biznesa investīcija, nevis vēlme kontrolēt saturu. “Euronews” ģenerāldirektors Mihaels Peters to nostiprināja jau sarunās par kanāla pārdošanu: “Ja jūs vēlaties izmantot “Euronews”, lai gūtu ietekmi uz saturu… nav pat vērts turpināt sarunas, es nekad neatļaušu jums to darīt,” viņš teicis. “Ziņu dienests nekad to nepieļaus. Ar 47% “Eurnews” kapitāla, kas joprojām pieder sabiedriskiem medijiem, jānodrošina satura kontrole, viņš piebilda. “Daži cilvēki Eiropā gribētu mūs redzēt kā eiropiešu mīkstās varas ieroci. Piemēram, mums ir problēmas ar dažām personām Eiropā, kuras vēlētos, lai krievu valodas kanāls atspoguļotu Eiropas propagandu,” Mihaels Peters noraida jebkādu ārēju kontroli pār saturu.

Jaunizveidotajā redakcijas padomē ir 10 locekļi un tikai trīs no tiem nozīmējis kontrolpaketes turētājs. 19. jūnijā tika pieņemta jauna redakcija harta. Redakcionālo neatkarību “Euronews” garantē arī Eiropas Komisija, kas ar ES ikgadējo finansējumu 23,5 miljonu eiro apmērā faktiski nodrošina trešdaļu kompānijas apgrozījuma. “”Euronews” ir neatkarīga, privāta raidorganizācija. Eiropas Komisija nav līdzīpašnieks tajā, un tai nav nekādas lomas lēmumā par investīcijām. Eiropas Komisija finansē atsevišķu programmu par ES lietām radīšanu un pārraidīšanu un ikdienas darbību piecās valodās Partnerattiecību līguma ietvarā,” paziņojusi EK runassieva Natālija Vendistada. Kā zināms, “Euronews” pavisam raida 14 valodās, arī krievu, arābu, persiešu un ukraiņu. Tomēr viņa nesniedza skaidru atbildi, vai EK turpinās finansēt raidstaciju: “Komisijai ir brīvas rokas atjaunot līgumu, un lēmums tiks pieņemts laikus. Komisija monitorēja un arī turpmāk monitorēs ES finansēto projektu īstenošanu ar neatkarīgu ārējo vērtētāju un auditu starpniecību.”

Pievienot komentāru

Komentāri (3)

  1. … bet vairāk pārstāvēs bēgļu intereses Eiropā …
    .
    kremlis pārstāvēs krievu intereses Eiropā …
    .
    Vai nav vienas dziesmas pantiņi ?

  2. Nu, un tad, ka ēģiptietis nopirka. Euronews jau iepriekš droši varēja dēvēt par “The Third World Bad News”, izmaiņas pat nepamanīsim!

  3. Angļiem! Jo tur tikai viņu intereses apspriež! Un par viņu kolonijām runā!

EK rosina veidot Eiropas aizsardzības fonduPlāno ietaupīt līdz 100 miljardiem eiro gadā bruņojuma iegādē
Ceļā uz SKS pazudis Krievijas kravas kuģis (1)Īsi pēc pacelšanās ceturtdien pazudis Krievijas bezpilota kravas kuģis, kam bija jānogādā Starptautiskajā Kosmosa stacijā (SKS) 2,5 tonnas liela krava, tostarp pārtika
Draugiem Facebook Twitter Google+