“Facebook” debija akciju biržā bijusi mazāk veiksmīga, nekā cerēts 0

Pasaulē lielākā sociālā tīkla – ASV uzņēmuma “Facebook” – vēsturiskā debija fondu biržā nav spējusi attaisnot uz to liktās cerības, kompānijas akciju vērtībai tirdzniecības sesijas noslēgumā vien nedaudz pārsniedzot sākotnējā publiskā piedāvājuma (IPO) cenu.

Reklāma
Reklāma
“Zaļais kurss jau tepat pie sliekšņa.” Vai varētu aizliegt malkas, brikešu un granulu apkuri? 400
TV24
Uzņēmējs nosauc visbirokrātiskākās valsts iestādes, kuras būtu likvidējamas: Šādi es, protams, varu sev audzēt ienaidniekus 88
Māte ar šausmām atklāj, ka jaundzimušais bērns, par kuru viņa rūpējās slimnīcā, nav viņas bērns 19
Lasīt citas ziņas

“Facebook” akciju cena tirdzniecības sesijas beigās piektdien veidoja 38,23 dolārus, kas ir vien par 0,61 procentu vairāk salīdzinājumā ar sākotnējo cenu 38 dolāru apmērā. Turklāt kompānijas debiju fondu tirgū vajājušas arī tehniskas ķibeles, kuru dēļ tirdzniecība “Nasdaq” biržā tika sākta ar 30 minūšu nokavēšanos.

Lai arī “Facebook” akciju cena pirmajās tirdzniecības minūtēs pieauga par 12 procentiem un sasniedza 42,55 dolārus, tā vēlāk nokritās līdz piedāvājuma cenai. “Tas nav nekas neparasts, kad IPO tiek novērots ievērojams cenas pieaugums un pēc tam kritums, taču es esmu nedaudz pārsteigts, ka pēc visas šīs ažiotāžas reģistrēts tik mazs kāpums,” norāda bijušais ieguldījumu baņķieris Darens Heizs. Tikmēr ekonomikas ziņu vietne “Business Insider” skaidro, ka cena noturējusies 38 dolāru līmenī saistībā ar lielu skaitu maksājuma rīkojumu sākotnējā piedāvājuma cenā. Savukārt “Alpari” analītiķis Džeimss Hjūzs vēsta, ka patiesā “Facebook” vērtība būs zināma vien tad, kad ažiotāža ap kompānijas IPO būs noklususi un ieguldītāji spēs izprast, kā uzņēmums attīstīs savu ienesīgumu, uz ko liktas lielas cerības.

CITI ŠOBRĪD LASA

“Facebook” IPO cena kompānijas vērtību noteikusi 104 miljardu dolāru apmērā un kompānija biržas debijā nopelnījusi vairāk nekā 16 miljardus dolāru, tam kļūstot par vienu no lielākajiem ASV uzņēmuma IPO un atrodoties uzreiz aiz finanšu giganta “Visa” īstenotās debijas 2008. gadā, vēsta “Renaissance Capital”. Turklāt ar tirgus vērtību 104 miljardu dolāru apmērā “Facebook” kļuvusi par vienu no vērtīgākajām ASV kompānijām, pārspējot tādus gigantus kā “Amazon” un “Cisco” un vairāk nekā divkārši pārspējot “Ford Motor Co.” vērtību. Taču tās vērtība nav pārspējusi “Google” un “Apple” pozīcijas.

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.