Foto – EPA/LETA

“Facebook”: Krievu aģenti ASV prezidenta vēlēšanu kampaņas laikā radījuši sociālajā tīklā 129 pasākumus 1

Uzņēmums “Facebook” informējis ASV likumdevējus, ka Krievijas aģenti 2016.gada ASV prezidenta vēlēšanu kampaņas laikā izveidojuši sociālajā tīklā 129 pasākumus, no kuriem vismaz daļa bija politiski mītiņi par pretrunīgiem jautājumiem, piemēram, imigrāciju.

Reklāma
Reklāma
“Zaļais kurss jau tepat pie sliekšņa.” Vai varētu aizliegt malkas, brikešu un granulu apkuri? 400
TV24
Uzņēmējs nosauc visbirokrātiskākās valsts iestādes, kuras būtu likvidējamas: Šādi es, protams, varu sev audzēt ienaidniekus 88
Viedoklis
Krista Draveniece: Puikam norauj bikses, meitai neļauj pačurāt. Kādi briesmoņi strādā mūsu bērnudārzos? 65
Lasīt citas ziņas

Rakstiskā paziņojumā ASV Kongresam “Facebook” ziņoja, ka krievu aģentu izveidotos pasākumus skatījuši 338 300 dažādi “Facebook” konti un 62 500 atzīmējuši, ka apmeklēs šos pasākumus. Taču “Facebook” nav informācijas par to, cik no šiem pasākumiem tiešām notikuši.

Ziņojums, kas datēts ar 8.janvāri, bet tika publiskots ceturtdien, tika iesniegts Kongresā pēc ASV Senāta Izlūkošanas komitejas pieprasījuma.

CITI ŠOBRĪD LASA

ASV izlūkdienesti secinājuši, ka Krievija centās ietekmēt ASV prezidenta vēlēšanu rezultātus, ko Maskava kategoriski noliedz.

“Facebook” ziņoja, ka ir pamanīta pārklāšanās starp krievu aģentu interneta mārketingu 2016.gadā un prezidenta Donalda Trampa kampaņu, bet tā ir nenozīmīga.

“Facebook” uzsvēris, ka neatrodas tādās pozīcijās, lai pamatotu vai atspēkotu vienas vai otras puses apgalvojumus.

Uzņēmums iepriekš ziņoja, ka divu gadu laikā aptuveni 126 miljoni amerikāņu varētu būt redzējušu Krievijas atbalstītu politisku saturu “Facebook” un 16 miljoni amerikāņu varētu būt bijuši pakļauti Krievijas informācijai sociālajā tīklā “Instagram”.

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.