Laukos
Bizness

“Fazer”: Latvijā pircēju iecienītākā maize joprojām ir baltmaize; sarūk saldskābmaizes patēriņš 16


Maizes klaipi SIA “Fazer maiznīca” ceptuvē Ogrē.
Maizes klaipi SIA “Fazer maiznīca” ceptuvē Ogrē.
Foto: LETA

Latvijā pircēju iecienītākā maize joprojām ir baltmaize, kamēr visvairāk sarūk saldskābmaizes patēriņš, atzina “Fazer Bakery Baltic” rīkotājdirektora pienākumu izpildītājs Agris Ločmelis.

“Saskaņā ar mūsu rīcībā esošajiem tirgus datiem, iepriekšējos gados vērojamā lejupslīde, kas ir tieši saistīta ar iedzīvotāju skaita izmaiņām, maizes tirgū ir apstājusies. Maizes tirgus ir nostabilizējies, vienlaikus mainās pircēju vēlmes un pieprasījums,” sacīja Ločmelis.

Viņš piebilda, ka konkurence joprojām ir asa, maiznīcu piedāvājums veikalos ir plašs un pircējiem ir ļoti liela izvēle attiecībā uz sortimentu un cenu. Arvien vairāk pircēju izvēlas maizi ar lielāku pievienoto vērtību un šie segmenti pieaug, savukārt tradicionālie segmenti turpina sarukt. Joprojām pircēju izvēli lielā mērā ietekmē veselīguma tendence – izvēle ir par labu maizei ar uzturvērtības ziņā augstvērtīgāku saturu. Pircēji labprāt izmēģina jaunumus, kas pārsvarā ir jaunas maizes ar augstāku pievienoto vērtību. Tomēr arī cenu akcijas joprojām ir spēcīgs arguments pircēju izvēlei par labu konkrētajam produktam.

Ločmelis atzina, ka Latvijā visiecienītākā joprojām ir baltmaize, kas turas stabili un sastāda aptuveni 28% no maizes tirgus. Taču baltmaize savas pozīcijas ir noturējusi tikai tāpēc, ka tā ir mainījusies, atbalstot veselīguma tendenci. Tikmēr visvairāk turpina sarukt saldskābmaizes patēriņš – gada laikā šīs maizes patēriņš samazinājies par aptuveni 7%. Visstraujāk augošais segments – 21% pieaugums gada laikā, ir mazāka formāta maizei – kviešu maizei ar augstāku uzturvērtību.

Arī tā dēvētās porciju maizes, kas ir ļoti populārs formāts Skandināvijas valstīs un arī Igaunijā, gūst arvien lielāku atzinību, ģimenēm skaitliski kļūstot mazākām un pircējiem atbildīgākiem. Nākamais straujākais pieaugums ir bijis kviešu formas maizēm jeb tostermaizēm, segments pieaudzis par 11%. Arī tostermaizes, tāpat kā baltmaizes, pēdējo gadu laikā ir ievērojami mainījušas, to sastāvs ir augstvērtīgāks, jo receptūras ir bagātinātas ne tikai ar graudiem un sēklām, bet arī ar dārzeņiem un kefīru.

Ločmelis pieļāva, ka līdz šā gada gada beigām nekādas būtiskas pārmaiņas maizes tirgus attīstībā nav gaidāmas. Maizniekus, tāpat kā citu nozaru uzņēmumus, tieši ietekmēs galveno izmaksu pozīciju – darba spēka, izejvielu, enerģijas un degvielas cenu izmaiņas.

Jau ziņots, ka “Fazer” ir starptautisks ģimenes uzņēmums, kurš specializējas maizes, saldumu un cepumu ražošanā, kā arī ēdināšanas pakalpojumu sniegšanā. Uzņēmums strādā astoņās valstīs, un tā produkcija tiek eksportēta uz vairāk nekā 40 valstīm.

Latvijā strādā “Fazer Latvija”, kurš ir dibināts 2000.gadā, un tā pamatkapitāls ir 17,183 miljoni eiro. Vienīgais “Fazer Latvija” īpašnieks ir Somijas kompānija “Fazer Bakeries”, kas ir viens no skandināvu grupas “Fazer Group” uzņēmumiem. “Fazer” specializējas maizes, saldumu un cepumu ražošanā, kā arī ēdināšanas pakalpojumu sniegšanā.

LA.lv