Mobilā versija
-4.3°C
Antonija, Anta, Dzirkstīte
Otrdiena, 6. decembris, 2016
3. decembris, 2013
Drukāt

Uzzini, kuri spēkrati iekļuvuši “Latvijas Gada auto 2014” finālā

A3audi_10

Audi A3 Limousine

Noslēdzies konkursa “Latvijas Gada auto 2014” priekšbalsojums. No 30 žūrijas biedriem tajā piedalījās 29 (Ivars Caune netika uz pēdējo “dižtestu” un tādēļ neizpildīja obligāto nosacījumu – kaut nedaudz, bet pastūrēt katru pretendentu).

Tātad 29 iespējamas balsis. Lai neietekmētu fināla sacensības (7. decembrī), katra auto iegūtos punktus nepublicējam. Vien varam atklāt, ka astoņnieka robeža bija 10 balsis un uz tās satikās trīs pretendenti: “Opel Mokka”/”Chevrolet Trax”, “Nissan Note” un “VW Golf Variant”. Atkārtotā balsojumā uzvarēja un finālā iekļuva “Golf”.

Bet tajā jau bija septiņi.

“Audi A3 Limousine”


Jau gadus desmit žūrija ir principiāli vienojusies, ka ļoti dārgus auto savā ne sevišķi bagātajā valstī uz konkursa galveno titulu nebīda, atstājot tiem papildnomināciju, kuru agrāk sauca “komfortablākais”, kopš šī gada – “Gada premium auto”. Tomēr “Audi” valdzinājumam, kā redzat, pretī turēties neesam spējuši. Perfekta gaita, izcila dinamika, interjera un ārējā tēla šarms. Un tā cena jau nemaz nav kosmiska, jo šis ir “tikai” A3…

“Honda CR-V”


Tieši un tikai “Honda” ir vienīgais no Latvijā tik populārās un konkursā plaši pārstāvētās vidēja izmēra krosoveru grupas, kas iekļūst finālā. Godīgi sakot – tas ir pārsteigums, jo spilgtu novitāšu te mazāk nekā “Ford Kuga”, “Toyota Rav4” vai “Subaru Forester”. Drīzāk otrādi – mierīgs, atturīgs, vienkārši solīds auto. Acīmredzot tās arī ir īpašības, ko šajā pulciņā žūrija meklējusi visvairāk.

“Mazda 6” un 
”Škoda Octavia”


Vidējā klase. Komforts tuvs augstākajam līmenim, cena daudz nepakāpjas virs 20 000 eiro. Ko citu meklē sevi cienošs latvietis? Laikam tādēļ finālā tikuši abi šīs klases pārstāvji, un ārkārtīgi interesanti būs uzzināt, kuru lēmēji liks augstāk galīgajā vērtējumā. Interesanti, jo visas gaitas un dinamikas īpašības abiem šķiet līdzīgas kā dvīņiem. Subjektīvais vinnēs tehnisko?

“Peugeot 308″


Francija uzvar Japānu? Tā varam jautāt ne tikai kompaktklases sakarā, kur 308. lauvēns atstāja aiz fināla robežas leģendārās “Corolla” markas jaunāko modeli. Kā tūlīt lasīsiet – mazajā klasē arī finālā franču pievilcību. Šķiet, ka tieši šis ne zirgspēkos, ne km/h neizmērāmais mesjē šarms izcēla 308. Ja vēsi un tehniski – drīzāk būtu jāizvēlas “Corolla”.

“Renault Clio”


Mazo konkursā bija maz. “Opel Adam” – visu cieņu un smaidu tam atdodam, tomēr pārāk jau sīciņš (sevišķi prāvākiem vīriem) tas šķita. Turklāt dārgs arī… “Fiat Panda” nedabūja dāmu balsis – pārāk robusta esot, “bulku vāģis”… Vēlāk (papildnomināciju balsojumā) gan redzēsiet, ka itāļu mazulis godam cīnījās “apvidus” kategorijā. Un finālā iekļūst “Clio”, lielākais no mazajiem, relatīvi lēts, bet tik sprigans, ka saņēma žūrijas titulētāko sportistu Karlīnes Štālas un Ivara Caunes komplimentus.

“Opel Ampera”


Gandrīz vienprātīgs spriedums – šis laikam (un diemžēl) nav 2014. gada auto. Šis ir nākotnes auto. Lai gan ne augstāko atzīmi likt, ne nākamgad to pirkt neviens no žūrijas negatavojas (galvenokārt – cenas dēļ), tomēr šķirties pirms fināla ļoti negribas.

“Mokka”/”Trax”, 
”Nissan Note”, 
”Golf Variant”


Papildbalsojuma trijnieks. “Golf” ir tikpat lielisks, kā bija pērn, kad (bez pagarinātā jumta) ieguva visus iespējamos titulus gan Eiropā, gan pasaulē. Un, protams, tieši tāpēc šogad balansēja uz fināla līnijas, ka “viss jau ir bijis”. Pērnajam uzvarētājam jābūt fantastiskam, lai uzvarētu arī šogad. Tādu iespēju žūrija “Golf Variant” versijai deva papildbalsojumā.

Jāatzīmē, ka tikai viena vai divu punktu līdz fināla robežai pietrūka vēl pieciem pretendentiem. Un pavisam tukšā nepalika neviens. Pat priekšbalsojuma pēdējai vietai ir trīs balsis (jeb 10% no iespējamā). Par šādu nišu tirgū neapšaubāmi priecīgs būtu jebkuras firmas pārstāvis.

Bet izredzes uz balvām nav zudušas arī tiem pretendentiem, kas astoņniekā neiekļuva. “Lexus”, piemēram, varētu būt “skaistākais”, “Cherokee” – premium karalis, “Panda 4×4” – gada “Mazais apvidus auto”. Tie, protams, tikai minējumi un iespējas. Laureātus uzzināsim 7. decembrī. No plkst. 11 līdz 16 pēdējā testa braucienu iespēja žūrijas biedriem. Starta un finiša vieta “Hotel Avalon” 13. janvāra ielā. Tur plkst. 19 sāksies apbalvošanas ceremonija, kurai mobilo tehnoloģiju lietotāji varēs sekot līdzi arī interneta tiešraidēs (delfi.lv, iauto.lv). Arī TV ceremoniju rādīs – 411. “SportaCentrs.com” kanāls.

Pievienot komentāru

Ar motorizētu čemodānu var sasniegt ātrumu 13 km/hJa kādreiz lidostā radusies nepieciešamība dažu minūšu laikā nokļūt no viena termināļa uz otru, lai paspētu uz savu reisu, lielisks sabiedrotais būs motorizētais čemodāns "Modobag".
Vietnes "nozagts.com" un "Toma joki" nonākušas arī Drošības policijas redzeslokāSavstarpēji saistītās interneta vietnes "nozagts.com" un "ukradeno.com", kā arī viena no populārākajām sociālā tīkla "Facebook" lapām latviešu valodā "Toma joki" ir Drošības policijas redzeslokā, tomēr dienesta pārstāvji nekomentē šo interneta resursu saistību ar personām, kas saņem Krievijas finansējumu un izplata Krievijas ideoloģisko propagandu.
FOTO: Divi BMW "nesadala" Marijas ielu; viens ietriecas graustā (2)Pēc divu "BMW" automašīnu sadursmes Elizabetes un Marijas ielas krustojumā šovakar, viena no tām ietriecās Marijas ielas graustā.
Uzmanību, šoferīši! Rīt darbu uzsāks vēl 20 stacionārie fotoradari; arī Grobiņā, Līgatnē, Rubenē (6)Pamatojoties uz Ministru kabineta 8.novembra konceptuālo ziņojumu par stacionāro fotoradaru ieviešanas gaitu, otrdien, 6.decembrī uz Latvija autoceļiem sāks darboties otrajā kārtā paredzētie 20 stacionārie fotoradari.
Draugiem Facebook Twitter Google+