Mobilā versija
+14.5°C
Janīna, Linda
Pirmdiena, 21. augusts, 2017
22. maijs, 2017
Drukāt

Fišera darbs nodēvēts par “dīvaināko Venēcijas biennāles gleznu” (2)

Publicitātes fotoPublicitātes foto

Venēcijas biennāle ir uzņēmusi apgriezienus un dažādu mākslas izdevumu kritiķi vērtē paviljonu piedāvājumu. “Artnet.com” savā apskatā ietvēris arī vienu no Latvijas paviljonā atrodamajiem Miķeļa Fišera darbiem, tiesa gan, nodēvējot to par “dīvaināko biennāles gleznu”.

Runa ir par vienu no sadaļām Miķeļa Fišera koncepcijā “What Can Go Wrong”, kurā mākslinieks kokgriezuma tehnikā radījis ainas ar reptiolīdu un ārpuszemes civilizāciju pārstāvju baisajiem pāridarījumiem cilvēcei. Konkrētais darbs atveido “fekālu simfoniju” – viens citplanētietis to diriģē, cits – ar pātagu pārmāca mūziķus, bet no griestiem nokarājas mirušais orķestra diriģents. Tiesa, kritiķim kļūmējies ar valsts nosaukumu – Fišera darbs pierakstīts Lavtijas paviljonam…

Savukārt starp apskatei interesantākajiem paviljoniem minēts ASV paviljons ar marka Bredforda instalāciju, ieeju kurā mākslinieks apzināti veidojis no sāna, nevis caur iespaidīgajām, kolonnu rotātajām priekšdurvīm. “Es nedomāju, ka progresīvas idejas jebkad ienākušas pa galvenajām durvīm,” pauž mākslinieks. “Mēs vienmēr ienākam caur sānu durvīm caur logiem, caur pašu izraktiem tuneļiem, mēs cīnāmies par savu identitāti.”

Kritiķus un apmeklētājus uzrunājis arī Lielbritānijas paviljons, kura koncepciju veidojusi Filida Bārlova. Pirmais, ko tajā ierauga apmeklētājs, ir sīpolveida skulptūras, kuras veras pretī ienācējam. Māksliniece skaidro, ka viņu saista makabras un fantastiskas parādības, un Venēcijas izstādē viņa īpaši vēlējusies aicināt skatītājus pavelt acis augstāk un izjust izmērus. “Atsevišķās sadaļas es veidoju savā izmērā, bet, kad tās novieto līdzās, tās kļūst varenas,” teic māksliniece.

Bet Venēcijas Zelta lauvu saņēmis Vācijas paviljons “Faust”, kuru veidojusi māksliniece Anne Imhofa. To raksturo kā dejotāju veidotu mainīgu gleznojumu, kurā piedalās arī apmeklētāji.

Pievienot komentāru

Komentāri (2)

  1. Nevis dīvainākais, bet Fišera kretīnisma kalngals. Kaut ko debīlāku grūti iedomāties, lieliski nesam Latvijas vārdu pasaulē.

  2. Izrādās, kaidiotisms arī ir māksla. Un pie tam Latviešu. Vai tad mums nepietiek ar Brektes stulbumiem? Vēl kāds sagribējis tupēt mazmājiņās. Kaut kur 80. tajos Asaru stacijā kāds “mākslinieks” līda atejas bedrē lai redzētu un apjūsmotu sieviešu dupsīšus,bet pažarnieki viņu ar putiņām no turienes parasti izdzina. Šito jau droši vien ar trīszvāigžņu ordeni apbalvos, par ievērojamiem saniegumiem latviešu mākslas popularizēšanā.

Ķeipenē top "Potjomkina aka"Ķeipenē, S.Eizenšteina komunikācijas centrā, tiek īstenots aizraujošs projekts – pazemē izbūvēts jauns vides instalācijas objekts "Potjomkina aka".
Draugiem Facebook Twitter Google+