Foto: Edijs Pālens/LETA

FOTO: 23 metrus augsts vēja žogs vairāk nekā divu kilometru garumā. Kas tapis Krievu salā? 0

Krievu salas termināļa projekta otrā posma būvniecības darbi ir teju noslēgušies – par to trešdien klātienes vizītē, novērtējot būvdarbu progresu, pārliecinājās Rīgas brīvostas valdes pārstāvji.

Reklāma
Reklāma
TV24
Šoreiz “šefs” ir pielaidis kolosālu kļūdu. Vai Krievijas elite patiesībā gaida Putina nāvi? 41
RAKSTA REDAKTORS
“Šorīt viņi tur stāvēja vairāk nekā pusstundu, diskusijas bija skaļos toņos” – jautājam instruktoram, kuram no šoferiem šādā situācijā ir priekšroka 3
Veselam
8 veidi, kā bērnu izaudzināt par potenciālo psihoterapeita pacientu 18
Lasīt citas ziņas

Stividora SIA “Strek” teritorijā visi papildu infrastruktūras būvdarbi, ko bija uzņēmusies veikt Rīgas brīvostas pārvalde, ir paveikti 100% apmērā un būves nodotas ekspluatācijā, portālu “LA.lv” informēja Rīgas brīvostas pārvalde.

Tāpat būvdarbi faktiski ir noslēgušies arī otra stividora – SIA “Riga Coal Terminal” – teritorijā, šeit sākta objekta nodošana ekspluatācijā un turpinās izpilddokumentācijas saskaņošanas process, kas noslēgsies decembra mēneša otrajā pusē.

CITI ŠOBRĪD LASA

“Šodien pārliecinājāmies, ka nepastāv tehnoloģiski šķēršļi beramkravu operāciju pārcelšanai no Daugavas labā krasta – Andrejsalas un Eksportostas teritorijām – uz Krievu salu – vienu no modernākajiem multifunkcionālajiem termināļiem Baltijas jūras reģionā. Aktīvi norit beramkravu pārkraušanas tehnoloģiju pārneses process uz jauno termināli, un tas liecina – pārcelšanās ir pilnvērtīgi sākusies. Tāpat jau tuvākajā laikā sāksies arī Andrejsalas un Eksportostas atbrīvošana no akmeņogļu kravām, un jau tuvāko pāris mēnešu laikā ogles šajā teritorijā būs vēsture,” uzsver Rīgas brīvostas valdes priekšsēdētājs Andris Ameriks.

Krievu salas projekta otrā posma ietvaros ir pabeigta visu komunikāciju, tai skaitā elektroapgādes kabeļu, ūdensapgādes un kanalizācijas sistēmu, izbūve, kā arī kravu laukumu un dzelzceļa izbūve.

Kravu laukumiem ir izbūvēts betona plātņu un asfalta segums. Rūpējoties par vides aizsardzības prasību ievērošanu un Krievu salas teritorijai piegulošo pilsētas apkaimju iedzīvotāju dzīves kvalitāti, ir izbūvēts 23 metrus augsts vēja žogs vairāk nekā divu kilometru garumā.

Vēja žoga būtiskākā funkcija ir efektīvi slāpēt valdošo vēju ietekmi uz ogļu krautnēm, neļaujot ogļu putekļiem pacelties gaisā un nonākt apkārtējā vidē.

Objektā stividori veic administratīvo un tehnoloģisko ēku izbūvi, kā arī piegādā un uzstāda specializētās ogļu izkraušanas, smalcināšanas, transportēšanas un kuģos iekraušanas iekārtas.

Pašlaik jau ir sākta uzstādīto tehnoloģisko iekārtu ieregulēšana un sagatavošana ogļu pārkraušanas procesa sākšanai. Arī stivodoru teritorijās visi darbi tiks pabeigti līdz šā gada beigām.

“Esam gandarīti, ka visas projektā iesaistītās puses – gan osta, gan stividori, gan būvnieki ir spējuši ievērot savas apņemšanās un termiņus, kas, protams, prasījis ne mazums pūļu visiem, bet iznākums ir tā vērts. Krievu salas terminālis ir gatavs pilnvērtīgi sākt darbu, un jau drīzumā gaidām šeit pirmās akmeņogļu kravas,” atzīmē Rīgas brīvostas pārvaldnieks Ansis Zeltiņš.

Lai atbrīvotu Rīgas pilsētas centru no ogļu kravām un pārvietotu ogļu pārkraušanu uz jauniem, ar mūsdienīgām tehnoloģijām aprīkotiem termināļiem Krievu salā, Rīgas brīvostas pārvalde 2012. gadā sāka projektu “Infrastruktūras attīstība Krievu salā ostas aktivitāšu pārcelšanai no pilsētas centra”.

Reklāma
Reklāma

2015. gada 31. decembrī noslēdzās Krievu salas termināļa pamatinfrastruktūras izbūve, kuras ietvaros tika izveidotas 4 dziļūdens piestātnes (15,5 m) ar kopējo garumu 1180 metri un nepieciešamā pievadceļu un inženiertehniskā infrastruktūra.

Paralēli 2017. gada septembrī Rīgas brīvostas pārvaldes sāktajiem papildu infrastruktūras būvdarbiem stividori veic administratīvo un tehnoloģisko ēku izbūvi, kā arī uzstāda specializētās ogļu izkraušanas, smalcināšanas, transportēšanas un kuģos iekraušanas iekārtas.