×
Mobilā versija
Brīdinājums +21.1°C
Bernhards, Boriss, Rojs
Pirmdiena, 20. augusts, 2018
18. jūlijs, 2018
Drukāt

FOTO: Ar kādām grabažām braucam. Ko atklāj CSDD apskatēs (14)

Bāka aizdarināta ar koka tapu.  Foto - CSDDBāka aizdarināta ar koka tapu. Foto - CSDD

“Saplēstas riepas un pilnībā nodiluši protektori, izrūsējuši caurumi auto virsbūvē un detaļās, ielauztas balstiekārtas – no tehniskajās apskatēs un kontrolēs uz ceļiem redzētā kļūst baisi, iedomājoties, ka šādas automašīnas brauc mums pretim. Vēl biedējošāki ir transportlīdzekļu vadītāji, kuri pašrocīgi veic dažādus “radošus uzlabojumus”, cenšoties novērst radušās problēmas. Piemēram, ar koka tapām aizdarina pilošo benzīna bāku vai ar savilcējiem piestiprina izrūsējušo un nost krītošo izpūtēju,” pārbaudēs pieredzēto komentē Ceļu satiksmes drošības direkcijas (CSDD) Transportlīdzekļu kontroles un sertifikācijas inspekcijas priekšnieks Jānis Liepiņš.

Pēc Eiropas Komisijas aplēsēm, apmēram 10% avāriju cēlonis ir transportlīdzekļu sliktais tehniskais stāvoklis. Gandrīz puse autovadītāju sava spēkrata remontu veic pirms došanās uz tehnisko apskati vai tikai pēc tās, liecina CSDD veiktā aptauja.

Saskaņā ar CSDD datiem ar pirmo reizi tehnisko apskati iziet 55% automobiļu. Tas liek secināt, ka lielai daļai automobiļu, kas ikdienā piedalās ceļu satiksmē, ir būtiski vai bīstami bojājumi.

Lai mudinātu autovadītājus ikdienā rūpēties par sava spēkrata tehnisko stāvokli un atgādinātu, ka katrs šoferis ir atbildīgs par sava auto drošību ceļu satiksmē, CSDD uzsāk kampaņu “Mēs par drošu auto!”.

“Viens no drošas satiksmes garantiem ir drošs auto. Diemžēl ir autovadītāji, kuri vai nu neapzinās situācijas nopietnību, esot ceļu satiksmē, vai vienkārši ir pavirši gan pret sava spēkrata tehnisko stāvokli, gan pret savu un citu satiksmes dalībnieku dzīvībām,” uzsver CSDD Transportlīdzekļu kontroles un sertifikācijas inspekcijas priekšnieks J.Liepiņš.

Eksperts norāda, ka šādu transportlīdzekļu dalība satiksmē ir bumba ar laika degli. Nelaime var notikt brīdī, kad nāksies strauji reaģēt negaidītā situācijā, kas galarezultātā var novest pie traģiskām sekām, iesaistot arī citus satiksmes dalībniekus.

CSDD veiktajās pārbaudēs uz ceļiem vidēji katram desmitajam automobilim tiek atklāti lielāki vai mazāki bojājumi, kas galvenokārt saistīti ar bremžu sistēmas un balstiekārtas darbību, kā arī neatbilstošām gaismām. Savukārt pēc CSDD tehniskās apskates datiem, dienā vidēji 13 automobiļiem tiek aizliegta turpmāka dalība ceļu satiksmē, no kuriem lielākajai daļai (62%) ir problēmas ar bremžu sistēmu.

CSDD aicina būt atbildīgam un gudram autovadītājam – uzturi savu auto kārtībā arī ikdienā, ne tikai pirms tehniskās apskates! Pat elementāru drošības pasākumu neievērošana var novest pie traģiskām sekām. Par vienkāršām drošības pārbaudēm var parūpēties ikviens pats:

pārliecinies, ka auto lukturi ir noregulēti un tie nežilbina pretimbraucējus,
rūpējies, lai automašīnas lukturi ir notīrīti un darbotos,
pirms došanās ceļā palūkojies, vai zem tava auto nav eļļas, degvielas vai cita šķidruma pleķis,
rūpīgi apskati riepas, vai tās ir atbilstošas braukšanai – nav saplaisājušas, deformētas vai nodilušas,
negaidot nokrišņus, pārbaudi, vai vējstikla slotiņas nodrošina redzamību,
pārbaudi spiedienu riepās, ievērojot norādes uz auto uzlīmes vai automašīnas lietotāja rokasgrāmatā,
atceries – ja kaut kas grab vai klab, dodies pie sava meistara!

Ceļu satiksmes drošības kampaņu “Mēs par drošu auto!” organizē CSDD, to atbalsta apdrošināšanas sabiedrība ERGO.

Pievienot komentāru

Komentāri (14)

  1. CSDD būtu labāk nevis bildītes netā un plakātus ceļā malās likuši, bet labāk beidzot noorganizējuši trokšņu līnijas uz ceļiem starp joslām. Igaunijā gandrīz uz visiem ceļiem tādas SEN jau ir. Ļoti efektigs līdzeklis pret frontalam sadursmēm piemēram imigšanas gadījumos kas latvijā nav retums.

  2. priekšnieks J. Liepiņš melo Atbildēt

    Caurums spārna bleķī vai ar savilcēju nostiprināts izpūtējs nekāi neapdraud satiksmes drošību.

    • Jaa, un sapleestie un gandriiz caurdilushie bremzhu diski un markas “siipolinjsh” riepas arii nee, (it sevishkji kravas transportam), vai ne?

  3. Vienas no mazākajām algām un pensijām, sabiedriskai transports tik pat kā neeksistē, vieni no sliktākajiem ceļiem. Auto parka stāvoklis ir tikai rezultāts šo triju faktoru summai. Tā ka nav ko ķēmoties ar bildītēm.

  4. Birokrātija liela latvijā un korupcija Atbildēt

    Korupcija valstī augstā līmenī. Iedzīvotājiem nav naudas lai pat salabotu savas mašīnas bet ğimene ir jāuztur. Dzīvot visi grib. Tikai csdd ierēdņi un darbinieki ” pelna ” uz iedzīvotāju auto parku

  5. Tās ir sekas bezatbildīgo valsts pārvaldes aparāta liekēžu darbībai. Tauta ir iedzīta izmisumā. Neesam mēs nedz totāli stulbi, nedz apzināti pašnāvnieki. Būtu laiks izbeigt šo bezjēdzīgo līdzekļu šķērdēšanu visādām trulām akcijām! Patiesībā šo akciju rīkotāji būtu par līdzekļu izšķērdēšanu jāsoda!
    Tautas labklājības līmenis ir katastrofāls! Tāpat kā ceļu stāvoklis un nodokļu apjoms! Kāpēc kaimiņiem TA ir reizi 2 gados (un nav transporta līdzekļa nodoklis) bet situācija nebūt nav katastrofāla?!

  6. Jātaisa kampaņa godīgākais autoserviss,tādu gandrīz latvijā nav…

  7. CSDD vēl varētu uztaisīt kampaņu, godīgais autoserviss,es piemēram gada laikā nevarēju atrast normālu servisu,kur bez kreņķiem visu sagatavos tehniskajai,nu vismaz kautko salabos,un tie servisi atrodas Rīgā…

  8. Automašīnu ražotāju rīcībā ir tādi līdzekļi, ar kuriem var nopirkt ne tikai pasūtījuma rakstu, bet var nopirkt arī likumu. Es sagaidu, ka tādi likumi arī tiks pieņemti… lai visiem līdzekļiem piespiestu pirkt jaunus auto… protams, aizņemoties bankās… feini, vai ne?

  9. Ja jau Siguldas novadā ceļi bēdīgi, tad kādi ir braucot uz Zaubi un Skujeni, nav jēgas tās mašīnas remontēt.

  10. Jums tas ir pavisam normāli. Jūs tur ar tādām mikastēm braukājat ikdienā, tāpēc jau sitaties kā mušas, tuklīdz var ieskrieties ātrāk par 30km/h. Ja kāds iedomātos uz MOT testu aizbraukt ar līdzīgu lamatu, tad iedzīvotos ne tikai iespaidīgā soda naudā, bet arī soda punktos.

Draugiem Facebook Twitter Google+