Foto – LETA

FOTO: Kā pārtop vecā stacija Hanzas ielā 0

Kultūras un izklaides centrā “Hanzas perons” šonedēļ ir pabeigti apjomīgākie būvdarbi, aģentūru LETA informēja nekustamo īpašumu attīstītāja “Pillar” pārstāvis Jānis Bunte.

Reklāma
Reklāma
“Zaļais kurss jau tepat pie sliekšņa.” Vai varētu aizliegt malkas, brikešu un granulu apkuri? 400
TV24
Uzņēmējs nosauc visbirokrātiskākās valsts iestādes, kuras būtu likvidējamas: Šādi es, protams, varu sev audzēt ienaidniekus 72
Māte ar šausmām atklāj, ka jaundzimušais bērns, par kuru viņa rūpējās slimnīcā, nav viņas bērns 19
Lasīt citas ziņas

Pirmie ēkas rekonstrukcijas darbi sākās 2017.gada septembrī, un sākotnēji “Hanzas perona” atklāšana bija iecerēta 2018.gada nogalē par godu Latvijas 100 gadu jubilejai. Tomēr, pēc Buntes skaidrotā, notikumi ar “ABLV Bank” piespieda projektu apturēt un iesaldēt to uz vairākiem mēnešiem, taču vēlāk tika atrasts finansējums darbu turpināšanai, lai šī kultūrvēsturiskā ēka neaizietu bojā un nepabeigtie darbi neradītu ilgtermiņa zaudējumus.

“Hanzas perona” rekonstrukcijas projekta kopējās izmaksas plānotas ap 11 miljoniem eiro, kas iekļauj arī visus infrastruktūras un inženierkomunikāciju izveides darbus.

CITI ŠOBRĪD LASA

“Esmu pateicīgs visiem būvniecības procesā iesaistītajiem par ieguldīto darbu un kvalitāti, lai Rīgas iedzīvotājiem un tās viesiem jau drīzumā būtu pieejama jauna un mūsdienīga kultūras ēka. Ticu, ka sadarbība ar būvniekiem būs tikpat veiksmīga līdz projekta realizācijas beigām, un 2019.gada pavasarī “Hanzas perons” varēs vērt savas durvis apmeklētājiem,” atzīmēja SIA “Pillar Development” valdes priekšsēdētājs Ernests Bernis.

Ievērojot lielo darba apmēru, ēkas projektēšanai un būvniecības darbu veikšanai kopumā piesaistīti vairāk nekā 20 uzņēmumu, bet projekta ģenerāluzņēmēja funkcijas pilda SIA “Pillar Contractor”.

“Hanzas perons”, kas ir bijusī Rīgas Preču stacijas noliktavas ēka “New Hanza” kvartāla teritorijā, Pulkveža Brieža un Hanzas ielas stūrī, tiek rekonstruēta atbilstoši “Sudraba arhitektūras biroja” arhitekta Reiņa Liepiņa piedāvātajam projektam. Ēkas rekonstrukcijas vīzijā ietilpst tās vēsturiskā veidola saglabāšana un vietas industriālā rakstura atjaunošana, piemēram, dizainā tiks izmantoti arī sliežu posmi.

Projekts paredz bijušo stacijas noliktavu iestiklot pa perimetru, izveidojot arī jaunu jumta konstrukciju. Stiklojumam dienvidaustrumu, dienvidu un dienvidrietumu daļā no ārpuses paredzēta dubulta fasāde – vertikāls dēļu apšuvums, izveidojot noēnojumu. Rietumu fasādē, pret Pulkveža Brieža ielu, priekšā stiklojumam paredzēti bīdāmi dēļu vairogi, reizē atrisinot noēnojumu un estētiski turpinot dzelzceļa infrastruktūras tēmu. Esošās koka un metāla jumta konstrukcijas tiks saglabātas reizē kā dekoratīvs elements un arī nesošā konstrukcija, kurā varēs iekārt izstāžu mākslas darbus un pasākumu aprīkojumu.

“Hanzas perons” ar publiski pieejamo 2800 kvadrātmetru platību, tostarp lielās zāles 1230 kvadrātmetru platību iecerēts kā daudzfunkcionāls kultūras centrs, kuru varēs izmantot gan kā koncertzāli ar iespēju izvietot līdz 1100 sēdvietām, gan kā mākslas un izstāžu galeriju vai korporatīvo pasākumu norises vietu.

Reklāma
Reklāma

Aģentūra LETA jau vēstīja, ka “ABLV Bank” likvidācijas dēļ šogad pavasarī tika apturētas 186,7 miljonu eiro investīcijas “Pillar” grupas attīstības projektos. “New Hanza” kvartālā plānotas biroju un dzīvojamās ēkas, plašizklaides centrs “Hanzas perons”, parks “Hanzas dārzs”, bērnudārzs, skola un Latvijas Laikmetīgās mākslas muzeja būvniecība.

Līdzekļi “Hanzas perona” pabeigšanai tika iegūti, palielinot uzņēmuma “Pillar Development” pamatkapitālu. Šogad martā “Pillar Development” pamatkapitāls tika palielināts no 33,7 miljoniem eiro līdz 39,45 miljoniem eiro. Tāpat projektu turpināšanai tiek piesaistīts arī saistītā uzņēmuma “New Hanza Capital” kapitāls.

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.