Publicitātes foto

FOTO: Latvijā uzbūvēts iespaidīgs katamarāns 0

Latvijas ekskluzīvo katamarānu uzņēmuma “O Yachts” ražotnē Engurē ūdenī ielaists uzņēmuma vēsturē līdz šim lielākais – 18,5 m garais luksus katamarāns “Class 6”, informē uzņēmums.

Reklāma
Reklāma
Krievija identificē divas “smirdīgas” valstis, kas būtu tās nākamais mērķis 183
Krimināls
Krituši visi antirekordi – savākts 600 000 narkomānu izlietoto šļirču. Atrasta arī traģiskā “narkozombiju” viela 8
Kokteilis
Personības tests: jūsu dzimšanas mēneša zieds atklāj par jums vairāk, nekā spējat iedomāties 17
Lasīt citas ziņas

Ar īpašu izturību apveltītais un prestižajai nominācijai “MultiHull of the Year” izvirzītais “Class 6” katamarāns veidots pēc īpaša pasūtījuma. Tā dizaina konceptu izstrādāja “O Yachts” inženieru komanda kopā ar dizaineru Klifordu Denu un 3D dizaineru, automašīnu konstruktoru Andreju Trofimčuku, bet no skicēm realitātē to palīdzējis pārcelt inženieris un arhitekts Dags Šiklers.

“Būvējot “Class 6”, mēs ņēmām vērā klienta individuālās vēlmes un vienlaikus rūpējāmies par augstu darba kvalitāti, kas ietverta modernos tehniskajos un dizaina risinājumos. “Class 6” lieliski papildina “O Yachts” katamarānu klāstu, tādējādi apliecinot mūsu gatavību arvien izaicinošākiem un prasīgākiem projektiem,” secina Aiva Vīksna, “O Yachts” vadītāja.

CITI ŠOBRĪD LASA

Katamarāna unikālo “mugurkaula principu”, kurš maina masta slodzi — no šķērssijas uz garensiju, izveidoja pasaulslavenais šveiciešu inženieris Lorāns Burnjons. Garensijas dizains ir ekskluzīvs no paša bugšprita līdz pat pakaļgalam. Šī sija ir ne tikai viļņu šķēlējs, kas viļņus lauž, pirms tie sitas pret slapjo klāju, — tā vienlaikus ir arī iespēja izveidot plašu dzīvojamo zonu un piedāvāt maksimālu efektivitāti. Tradicionālā masta šķērssija it kā pārtrauc dzīvojamo zonu, bet garensija sniedz iespēju pilnīgi brīvi novietot mastu masas centrā daudz garākā dzīvojamā zonā.

“Class 6” katamarāns iekļauj 44 m2 lielu dzīvojamo platību ar kokpitu un salonu, kurā ir iespēja ierīkot arī priekšējo kokpitu un iegūt plašāku platību nekā tradicionāli iespējams 18,5 m garā kuģī. Izmantojot progresīvākās tehnoloģias ar 100 % oglekļa struktūru un vinilestera sveķu infūzijas metodi, katamarāns ir ļoti viegls.

Latvijā ir pabeigti kompozītkorpusa darbi, un tagad “Class 6” katamarāns dosies pie saviem jaunajiem īpašniekiem – Mjurielas un Maksensa Valdeljevriem Francijā, kur tam tiks veikta nepieciešamā iekšējā apdare un interjera izveide.

Uzņēmums “O Yachts” dibināts 2012. gadā, tas nodarbojas ar ekskluzīvu katamarānu būvniecību kuģu būvētavā Engurē, orientējoties uz starptautisko tirgu. “O Yachts” atšķirīgus no citiem katamarānu ražotājiem padara tas, ka 90 % katamarāna iekārtojuma (dīvāns, virtuve, gulta, grīda, sienas) veidojas no kopā sapludinātiem paneļiem. Viena “Class 6” katamarāna cena atkarībā no izmēra un aprīkojuma ir aptuveni no 1,5 līdz 2 miljoniem eiro.

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.