Ekonomika
Bizness

FOTO: Latvijas jaunuzņēmumam izdevies piesaistīt investīcijas no ASV trīs miljonu dolāru apmērā0


Latvijas Jaunuzņēmums "Printify" piesaistījis 2,672 miljonu eiro investīcijas turpmākai izaugsmei.
Latvijas Jaunuzņēmums "Printify" piesaistījis 2,672 miljonu eiro investīcijas turpmākai izaugsmei.
Foto: Ieva Makare/LETA, kolāža: "LA.lv"

Latvijas “drukāšanas pēc pieprasījuma” platformas jaunuzņēmums SIA “Printify” turpmākajai attīstībai ir piesaistījis Silīcija ielejas riska kapitāla uzņēmumu un privāto investoru investīcijas trīs miljonu dolāru apmērā (2,672 miljonu eiro apmērā), piektdien mediju brīfingā žurnālistiem pastāstīja Sanfrancisko riska kapitāla “Bling Capital” dibinātājs Bendžamins Lings.

“Printify” informēja, ka kompānijā investējis savulaik “Google”, “Facebook”, “YouTube” un citu tehnoloģiju produktu attīstītājs Bendžamins Lings (“Bling Capital”), kā arī citi stratēģiskie investori, tostarp “YouTube” līdzdibinātājs Stīvs Čens, “Twitch” līdzdibinātājs Kevinu Lins, “Times Magazine” valdes locekle Keitija Stanstone un citi kopumā ap 30 Kalifornijas “biznesa eņģeļi”, kas atsevišķi ieguldījuši savu privāto naudu.

Lings, komentējot investīcijas, norādīja, ka “Printify” aktīvi palīdz virzīt jaunu tendenci e-komercijā un uzņēmums ir lieliski pozicionēts un ļauj mikro un modes preču zīmēm, kā arī mazajiem un vidējiem uzņēmumiem gūt labumu no platformas, kas nodrošina augstas kvalitātes un zemu izmaksu drukāšanu pēc pieprasījuma.

“Printify” dibinātājs un vadītājs Jānis Berdigans pauda gandarījumu par rezultātu un teica, ka investīcijas plānots izmantot, lai “Printify” platformā pievienotos vēl vairāk drukātavu no visas pasaules.

“Līdzekļi tiks ieguldīti, lai mēs vēl vairāk paplašinātu savu biznesu ne tikai ASV, bet arī Eiropā – vairāk ražotāju, funkcionalitātes un piesaistītu vairāk klientu, un, būtībā, lai mērogotu biznesu,” aģentūrai LETA sacīja Berdigans.
Latvijas jaunuzņēmums paziņo par investīciju piesaisti no ASV investoriem

Viņš piebilda, ka investīciju rezultātā plānots, ka piecu gadu laikā “Printify” platformas lietotāji caur šo platformu nopelna vienu miljardu dolāru gadā. “Fokusējamies uz to, cik mūsu lietotāji nopelna, tas ir mūsu primārais mērķis,” viņš teica.

Pēc Berdigana teiktā, ASV ir uzņēmuma lielākais tirgus, taču līdz ar investīcijām intensīvāk plānots “ieiet” tieši Eiropas tirgū.

“Līdz ar investīcijām mums būs investori un zināšanas, kas palīdz audzēt biznesu. Latvijā milzīga problēma ir tā, ka šeit nav to lielo, veiksmīgo kompāniju un ļoti pietrūkst, ka nav cilvēku, kas pastāsta kā sasniegt lietas,” teica Berdigans, skaidrojot, investīciju no ASV piesaistes cēloņus.

Tie devuši “Printify” nepieciešamos kontaktus un zināšanas.

“Printify” līdzdibinātājs un izpilddirektors Artis Kehris uzsvēra, ka tehnoloģiju attīstībā noteicošais ir motivēti un spējīgi darbinieki, tāpēc arī darbinieku skaitu plānots palielināt.

Patlaban uzņēmumā strādā vairāk nekā 80 darbinieki no 11 valstīm, bet vēl šogad darbinieku skaitu plānots dubultot. Visvairāk kompānija meklē augsti kvalificētus programmētājus un projektu vadītājus, kā arī klientu atbalsta speciālistus.

Kompānijā arī informēja, ka “Printify” šogad plāno palielināt apgrozījumu trīs reizes salīdzinājumā ar gadu iepriekš.

Saistītie raksti

“Printify Development” vienīgais īpašnieks ir ASV “Printify Inc.”, kuru 2015.gadā Delaverā izveidoja Berdigans, Artis Kehris un Gatis Dukurs. Kompānijas apgrozījums 2018.gadā bija 10,3 miljoni ASV dolāru, bet 2017.gadā – 2,2 miljoni ASV dolāru.

Uzņēmumā Latvijā strādā 85 darbinieki no 11 valstīm. Vairums jeb 80% tā tirgus ir ASV, 13% -Eiropa, 5% – Kanāda, 2%- Austrālija.

LA.lv