Foto – Timurs Subhankulovs

Foto: Lielāks un ērtāks, bet vai drošāks? 2

Nacionālā lidsabiedrība “Air Baltic” šodien žurnālistus iepazīstināja ar “Bombardier CS 300” sērijas lidmašīnu, kas izmēģinājuma lidojumā ieradusies Rīgā.

Reklāma
Reklāma
Viedoklis
Krista Draveniece: Puikam norauj bikses, meitai neļauj pačurāt. Kādi briesmoņi strādā mūsu bērnudārzos? 115
“Zaļais kurss jau tepat pie sliekšņa.” Vai varētu aizliegt malkas, brikešu un granulu apkuri? 400
TV24
Uzņēmējs nosauc visbirokrātiskākās valsts iestādes, kuras būtu likvidējamas: Šādi es, protams, varu sev audzēt ienaidniekus 88
Lasīt citas ziņas

Kanādas ražotājs “Bombardier” šajā gadā ražos septiņas “Bombardier CS 300” lidmašīnas, divas no tām nonāks “Air Baltic” flotē, pirmā jau novembrī. “Bombardier” un “Air Baltic” pārstāvji uzsver – vissvarīgākais jaunajā pirkumā esot tas, kas “CS” modeļu lidmašīnas veidotas “no nulles”, nevis kā uzlabots iepriekšējais modelis. Līdz ar to šās sērijas lidmašīnās ir izmantoti visjaunākie materiāli un tehnoloģijas. Kā norādīja lidmašīnas pilots Marks Eliots, “CS 300” lidaparāts pasažieru un pilotu ērtības un drošības ziņā pārspēj citus agrāk ražotos modeļus. Kad žurnālisti saistībā ar drošību “Bombardier” viceprezidentam Robam Devāram atgādināja par nesen Rīgā notikušo incidentu ar “Bombardier Q400 NextGen” lidmašīnas šasiju, viņš pauda pārliecību par “CS 300” drošumu pēc ļoti, ļoti nopietnām pārbaudēm.

Lidmašīnas salons salīdzinājumā ar “Boeing” vai “Airbus” lidaparātiem ir plašāks, tajā ir vairāk vietas bagāžas nodalījumā. Projektētāji un ražotāji trīs krēslu rindā platāku sēdvietu izveidojuši pasažierim, kas sēž vidū. “Tas tāpēc, ka vidū sēdošajam pasažierim tomēr ir visneērtāk,” stāstīja viena no “Air Baltic” stjuartēm. “CS300” lidaparāta salonā ir vairāk logu nekā citā lidmašīnās, tāpēc ir vairāk gaismas. Lidmašīna lidojumā esot klusāka, tā sver mazāk nekā konkurentu izstrādājumi, tāpēc uzskatāma par videi draudzīgāku. Proti, lidojumā tiek izdalīts mazāk izmešu un patērēts degvielas.

CITI ŠOBRĪD LASA

M. Eliots stāstīja, ka ceļā uz Rīgu bez nosēšanās lidots pat 7 – 9 stundas, tomēr jaunais “CS 300” lidaparāts vislabāk esot piemērots 2 – 3 stundu ilgiem lidojumiem. Lidmašīnā ir vietas 130 – 160 pasažieriem.

Uz Rīgu atlidojusī testa lidmašīna veiks lidojumus uz Viļņu, Tallinu un citiem galamērķiem.

“Air Baltic” personāls patlaban apgūst lidmašīnas izmantošanas prasmes Kanādā. Latvijas nacionālā lidsabiedrība ir pasūtījusi divdesmit “CS300” lidmašīnas. Ar tām pakāpeniski iecerēts nomainīt un papildināt lidsabiedrības floti, kurā patlaban ir 24 lidaparāti.

“CS 300” lidmašīnu ir sertificējusi Kanādas valdība. Savukārt “CS 100” modelis, kas ir mazāka lidmašīna, jau ir saņēmis zaļo gaismu no aviācijas iestādēm Kanādā, ASV un Eiropas Savienībā.

Par “C Series” lidaparātiem

Koncentrējoties uz 100 līdz 150 sēdvietu tirgus segmentu, “Bombardier” ir izveidojis C Series lidmašīnu, lai nodrošinātu nesalīdzināmus ekonomiskos ieguvumus pārvadātājiem un radītu jaunas iespējas aviopārvadājumiem ar vienas ejas lidaparātiem.

“C Series” lidaparātu saimi veido “CS100” un lielākas “CS300” lidmašīnas. Tās sniedz nesalīdzināmu veiktspēju un ekonomiskos ieguvumus 100 līdz 150 sēdvietu tirgus segmentā un par 18% mazākas izmaksas uz vienu pasažieri, padarot tās par ideālu kandidātu, lai papildinātu lielākas, šaura korpusa lidmašīnas.

“CS100” un “CS300” lidmašīnām ir vairāk nekā 99% rezerves daļu saderība, kā arī vienāds pilota tipa reitings.

Reklāma
Reklāma


Par “Bombardier”

“Bombardier” ir pasaulē vadošais lidmašīnu un vilcienu ražotājs.
“Bombardier” galvenā biroja ēka atrodas Monreālā, Kanādā. Uzņēmuma akcijas kotē Toronto fondu biržā,. “Bombardier” kotē arīdzan Dow Jones Sustainability North America indeksā. Fiskālajā gadā, kas noslēdzās 2015.gada 31.decembrī, uzņēmuma naudas ienākumi bija 18,2 miljardi dolāru.

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.