Dzelzceļa stacija Marseļā, Francijā, 14.03.2018.
Dzelzceļa stacija Marseļā, Francijā, 14.03.2018.
Foto – LETA/REUTERS

Francijas dzelzceļnieki no 3.aprīļa plāno streikot trīs mēnešus 0

Francijas dzelzceļa darbinieki nolēmuši, sākot ar 3.aprīli, streikot pret valdības plānu reformēt valsts dzelzceļa kompāniju SNCF, paziņojusi Francijā lielākā arodbiedrība CGT.

Reklāma
Reklāma
Kokteilis
Mākslīgais intelekts nosauc 5 sieviešu un 5 vīriešu vārdus, kas nes laimi to īpašniekiem 24
Putins ir izmēģinājis jaunu “superieroci”, kādu pasaule “vēl nav redzējusi” 156
Mistika: pie Ukrainas robežas atvēries milzīgs krāteris, ko dēvē par “portālu uz pazemes pasauli”
Lasīt citas ziņas

Dzelzceļa darbinieki plāno streikot divas dienas no piecām līdz 28.jūnijam, ja valdība neatteiksies no reformu plāna, kas paredz atcelt dažas dzelzceļnieku baudītas privilēģijas.

“Arodbiedrības neredz no valdības puses vēlmi vienoties (..) un uzņemties atbildību par intensīvo un ilgstošo konfliktu,” paziņoja CGT pārstāvis.

CITI ŠOBRĪD LASA

Valdība plāno tuvākajos mēnešos reformēt SNCF, kuras darbība pašreiz izmaksā par 30% vairāk nekā līdzīgām kompānijām citur Eiropā.

Valdība uzskata, ka jārīkojas ātri, lai nostādītu SNCF atpakaļ uz stingriem finansiāliem pamatiem pirms pasažieru dzelzceļa satiksme Eiropā nākamgad tiks atvērta konkurencei.

“Tās ir nepieciešamas, neaizstājamas reformas,” ceturtdien telekanālam BFM norādīja Francijas transporta ministre Elizabete Borne, paužot cerību, ka situāciju izdosies noregulēt sarunu ceļā.

Taču arodbiedrības paziņojušas, ka nepieļaus reformas, kas atņems jaunajiem darbiniekiem īpašās dzelzceļnieku garantijas uz darbu un lielāku pensiju. Arodbiedrības uzskata to par “sarkano līniju” un jau izsludinājušas streiku 22.martā.

SNCF parādi sasnieguši 47 miljardus eiro un kompānijai jāmaksā lielas pensijas, jo gadiem ilgi vilciena vadītāji varēja doties pensijā neilgi pēc 50 gadu vecuma.

Valdība vēlas panākt lielāku elastīgumu darba apstākļos un līgumos, kamēr nākamo desmit gadu laikā infrastruktūrā tiks investēti 3,6 miljardi eiro.

Reformas paredz arī kotēt SNCF akcijas biržā, lai gan valstij piederētu 100% akciju.

SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.