Mobilā versija
+0.4°C
Guna, Judīte
Sestdiena, 10. decembris, 2016
26. marts, 2015
Drukāt

Francijas prokurors: “Germanwings” pilots apzināti nogāza lidmašīnu (5)

Foto: LETA/EPAFoto: LETA/EPA

Aviokatastrofas vieta.

Francijas Alpos avarējušās zemo cenu aviokompānijas “Germanwings” lidmašīnas otrais pilots “gribējis iznīcināt lidaparātu”, par Francijas izmeklētāju teikto vēsta britu raidorganizācija BBC.

Izanalizējot tā sauktās melnās kastes ierakstus, izmeklētāji secinājuši, ka otrais pilots neilgi pirms traģēdijas lidaparāta kabīnē bijis viens. Iespējams, ka pirmais pilots pametis kabīni, lai dotos uz labierīcībām.

Tikmēr otrais pilots pārņēmis lainera vadību un mērķtiecīgi sācis lidmašīnu vadīt lejup. “Kamēr pirmais pilots cīnījās, lai iekļūtu kabīnē, tajā valdīja absolūts klusums,” sacīja izmeklētājs, norādot, ka otrais pilots – 28 gadus vecais Vācijas pilsonis Andreass Lubics – līdz pēdējam brīdim bijis dzīvs un pie apziņas.

Likumsargiem nav informācijas par otrā pilota saistību ar ekstrēmiskajām vai teroristiskajām organizācijām. Taču sagaidāms, ka Vācijas atbildīgās iestādes sniegs plašāku informāciju par Lubicu, tostarp par viņa privāto dzīvi.

Vācijas zemo cenu lidsabiedrības “Germanwings” izpilddirektors Karstens Špors preses konferencē apstiprinājis iepriekš Marseļas prokurora paziņoto, ka lidmašīnas otrais pilots apzināti nogāzis lidmašīnu.

“Notikušais ir traģisks notikums. Mēs mēģinam atrisināt šo mīklu. Šo traģēdiju nekas nevarēja novērst,” paziņoja “Lufthansa” izpilddirekots Špors. Viņš arī norādīja, ka iepriekš piedzīvoto teroraktu dēļ pilotu kabīnes bijušas pilnībā nodrošinātas, un tās nav varēts atvērt “pat ar ieročiem”. Vienlaikus Špors norādīja, ka viņa vadītajai aviokompānijai nav zināmi pilota motīvi.

Jau ziņots, ka otrdien Francijas dienvidaustrumos Alpu kalnos nogāzās Vācijas nacionālās lidsabiedrības “Lufthansa” zemo cenu meitasuzņēmuma “Germanwings” lidmašīna ar 144 pasažieriem un sešiem apkalpes locekļiem, kas visi gājuši bojā. Reisa “4U9525” lidmašīna “Airbus A320” lidoja no Barselonas uz Diseldorfu. Katastrofas cēlonis vēl nav noskaidrots.

Ceturtdien kļuvis zināms, ka pirms lidmašīnas katastrofas viens no šīs lidmašīnas pilotiem bija izgājis no pilotu kabīnes un netika tajā atpakaļ, ceturtdien pavēstīja katastrofas izmeklēšanai tuvs ziņu avots.

Analizējot melno kasti ar pilotu sarunu ierakstiem, bija dzirdams, ka viena pilota sēdeklis tika atbīdīts atpakaļ, kabīnes durvis tika atvērtas un aizvērtas. Pēc tam bija dzirdami klauvējieni pie durvīm, kas sākumā bija klusi, bet pēc tam kļuva skaļāki un klauvētājs mēģināja uzlauzt durvis.

Pirms lidmašīnas nogāšanās bija dzirdams arī trauksmes signāls par tuvošanos zemei, sacīja ziņu avots. Lidmašīna tomēr nepārraidīja briesmu signālu, un tās apkalpe neatbildēja uz dispečeru mēģinājumiem sazināties.

Melnajā kastē saglabātie ieraksti liecina, ka lidojuma sākumā piloti normāli sarunājušies vācu valodā, bet pēc viena pilota iziešanas no kabīnes nekādas sarunas vairs nenotika.

Pievienot komentāru

Komentāri (5)

  1. Un ja nu tā nav taisnība?

  2. vai esiet redzējuši lidmašīnas atlūzas uz zemes, kad tā nokritusi aptuveni no 2 km lidojuma augstuma, kurā tā īsu brīdi vēl lidoja? Degošs vraks, pa pusei sadalījies utt… bet šajā gadījumā ne kā tāda- ne degošas vraka atlūzas, tikai smalki sīki gabaliņi no visas lidmašīnas, pat cilvēku līķu nav, esot tikai gabaliņi. Nez ko tad šis pilots ir izdarījis, lai sekas būtu šādas?

  3. Bet, versija, ka pilotam, kas bija palicis pilotu kabīnē, palika slikti – nav?
    Insults, infarkts, ddd.

    • Bet kāpēc tad viņš autopilotu izslēdza uzreiz pēc kolēģa iziešanas? Ziniet, tai pogai nevar tā vienkārši uzkrist vai uzkāpt virsū. Tad jākrīt ar diezgan lielu palēcienu.

    • tai Malazijas lidenei kas Indijas okeanaa ari lidzigi simptomi!

Zviedrijā atklās pasaulē pirmo ledus viesnīcu, kas darbosies visu gaduZviedrijā decembra vidū plānots atklāt pasaulē pirmo no ledus veidoto viesnīcu, kas darbosies visu gadu.
Draugiem Facebook Twitter Google+