Gada auto testi Rīgā pie tirdzniecības centra “Mols”. Foto – Raimonds Volonts

Gada auto testu diena: kurš izvirzās vadībā? 0

Pie tirdzniecības centra “Mols” norisinājās Latvijas Gada auto testu diena. Šis pasākums jau kļuvis par rudens tradīciju, kad ikviens var vienkopus apskatīt konkursam pieteiktos auto un vairākus no tiem izmēģināt. Apmeklētājiem tika piedāvātas arī citas ar autobraukšanu saistītas aktivitātes, piemēram, Ivara Caunes un Ata Jansona vadīti drošas braukšanas semināri, CSDD drošības jostu tests, kā arī veiklības braucieni īpaši ierīkotā trasē.

Reklāma
Reklāma
Veselam
7 produkti, kas visiem šķiet veselīgi, taču patiesībā tādi nav 16
Kokteilis
TESTS. Jūsu īkšķu novietojums, sakrustojot pirkstus, atklāj daudz par jūsu personību
“Pasažieriem bez sejas maskas var tikt atteikta iekāpšana transportlīdzeklī!” Paziņojums autobusa salonā samulsina braucēju 55
Lasīt citas ziņas

Testa braucieniem dīleri šoreiz piedāvāja šādus auo: “Audi Q2”, “BMW X1”, “Ford Edge”, “Hyundai Tucson”, “Mazda MX-5”, “Nissan Navara”, “Nissan Qashqai”, “Nissan X-Trail”, “Renault Megane”, “Renault Talisman GrandTour”, “Toyota Corolla”, “Toyota RAV4 Hybrid”, “Volkswagen Multivan”, “Volkswagen Passat”, “Volkswagen Tiguan”, “Volvo S90”. Lai izmēģinātu vairākus automobiļus, aktīvākie pasākuma apmeklētāji bija ieradušies jau no rīta un iepriekš pierakstījās uz viņus interesējošajiem spēkratiem.

Visas dienas garumā tika atkārtoti drošas braukšanas semināri, kuros Ivars Caune un Atis Jansons galveno uzsvaru lika uz pareizas stūrēšanas pamatprincipiem. Sēdpozīcijas izvēles un stūrēšanas demonstrējumiem tika izmantots iespaidīgs “Porsche 718 Boxster” superauto.

CITI ŠOBRĪD LASA

Atis Jansons, Gada auto žūrijas priekšsēdētājs: “Visu dienu darbojāmies improvizētajā drošas braukšanas mācību klasē, kur kopā ar Ivaru Cauni mēģinājām atbildēt uz savu kvalifikāciju paaugstināt gribošo jautājumiem. Jāsaka – tos nopietnākos un ātrākos zēnus un kungus pie sevis sagaidījām maz. Laikam jau viņu pārliecība par savu prasmju līmeni ir nesatricināma. Vairāk nāca dāmas, turklāt ar visdažādāko autovadīšanas pieredzi. Tēvi un mātes veda skolā dēlus – arī tādus, kuriem pat līdz baltajām tiesībām vēl krietns laiciņš jāgaida. Un tas priecē – jo agrāk sāksi, jo drošāku pamatu ieliksi. Populārākais temats? Tumsa. Cik tālu no pretim braucoša jāizslēdz tālās gaismas? Kad tās atkal ieslēdzamas? Kāds ir drošs ātrums slapjā rudens vakarā, braucot ar tuvajām gaismām? Vēl apdzīšana krustojumā. Manevrs, ko atļauj Latvijas satiksmes noteikumi, bet kas slēpj vairākus briesmu paveidus. Un tādēļ būtu no labas prakses izslēdzams. Cik spējām, visus gribētājus apgaismojām. Un šķiroties stāstījām par iespējām atrast ilgākus, pamatīgākus kvalifikācijas celšanas veidus.”

Paralēli tam visu dienu norisinājās sacensības veiklības brauciena trasē, kur labākais “Volkswagen Tiguan” stūrētājs varēja saņemt jauku balvu – šo pašu auto ar pilnu bāku nedēļas nogales izbraucienam. Uzdevums nebija viegls, jo, lai uzrādītu labu rezultātu, jāspēj ātri adaptēties pie sveša auto gabarītiem un jābūt gana vērīgam, lai neapjuktu starp trases figūru piloniem. Lielākā daļa dalībnieku veiklības trasi izbrauca precīzi un uzrādīja rezultātu virs vienas minūtes. Vairākiem meistarīgākajiem braucējiem trases veikšana prasīja ap piecdesmit sekundēm, bet uzvarētājs spēja uzdevumu paveikt trīsdesmit astoņās sekundēs. Pavisam šajās veiklības sacensībās piedalījās 90 braucēji.

“Gada auto” žūrijas balsojums sāksies triju dienu testos novembra sākumā, bet konkursa uzvarētājs tiks paziņots 9. decembrī.