Foto: Shutterstock

Gada laikā cenas pieaugušas par 2,8% 2

Vidējais patēriņa cenu līmenis gada laikā palielinājies par 2.8%. Precēm cenas pieaugušas par 2,6%, pakalpojumiem – par 3,6 %, liecina jaunākie Centrālās statistikas pārvaldes (CSP) dati.

Reklāma
Reklāma
Kokteilis
TESTS. Jūsu īkšķu novietojums, sakrustojot pirkstus, atklāj daudz par jūsu personību
Veselam
7 produkti, kas visiem šķiet veselīgi, taču patiesībā tādi nav 16
“Pasažieriem bez sejas maskas var tikt atteikta iekāpšana transportlīdzeklī!” Paziņojums autobusa salonā samulsina braucēju 55
Lasīt citas ziņas

Lielākā ietekme uz vidējā patēriņa cenu līmeņa izmaiņām 2017. gada maijā, salīdzinot ar 2016. gada maiju, bija cenu kāpumam pārtikai un bezalkoholiskajiem dzērieniem, ar transportu saistītām precēm un pakalpojumiem, ar mājokli saistītām precēm un pakalpojumiem, dažādu preču un pakalpojumu grupai, sakaru grupai, kā arī cenu kritumam apģērbiem un apaviem.

Pārtikas un bezalkoholisko dzērienu vidējais cenu līmenis palielinājās par 5,1 %. Cenas pieauga piena produktiem, sieram un biezpienam, svaigiem dārzeņiem, pienam, sviestam, kafijai, konditorejas izstrādājumiem, svaigām vai atdzesētām zivīm, žāvētai, sālītai vai kūpinātai gaļai, cūkgaļai, maizei, jogurtam, olām un cukuram.

CITI ŠOBRĪD LASA

Apaviem cenas gada laikā samazinājās par 11,1 %, apģērbiem – par 1,0 %.

Ar mājokli saistītām precēm un pakalpojumiem cenas palielinājās par 2,9 %. Dārgāki bija mājokļa apsaimniekošanas pakalpojumi, siltumenerģija un atkritumu savākšana, savukārt lētāka bija dabasgāze.

Ar transportu saistītām precēm un pakalpojumiem cenas pieauga par 3,9 %, ko galvenokārt ietekmēja cenu kāpums degvielai (+8,7 %), kā arī personisko transportlīdzekļu apkopei un remontam. Savukārt cenas samazinājās pasažieru pārvadājumiem pa autoceļiem un pasažieru aviopārvadājumiem.

Vidējais cenu līmenis sakaru grupā palielinājās par 4,5 %, ko galvenokārt ietekmēja cenu kāpums fiksēto un mobilo tālruņu pakalpojumiem.

Pārējās patēriņa grupās nozīmīgākais cenu pieaugums bija tabakas izstrādājumiem, autotransportlīdzekļu apdrošināšanai, farmaceitiskajiem produktiem, restorānu un kafejnīcu pakalpojumiem, personīgās higiēnas precēm un skaistumkopšanas līdzekļiem.