Pašlaik dārgākajam auto Latvijā decembrī neizdevās iziet tehnisko apskati, jo nebija ziemas riepu.
Pašlaik dārgākajam auto Latvijā decembrī neizdevās iziet tehnisko apskati, jo nebija ziemas riepu.
Foto – Aivars Mackevičs, travelnews.lv

Gadiem ciesti zaudējumi, bet garāžā divi superauto 13

Kāds izmanīgs Latvijā reģistrēts uzņēmums SIA “Jacob LV” decembrī reģistrēja pasaulē ātrāko sērijveidā ražoto auto “Bugatti Veyron”, kura cena sasniedz 1,8 miljonus eiro, tādējādi “LA” nedēļas notikumu apskatā 19. decembrī izpelnoties “Nedēļas darījuma” titulu. Gada dārgākā auto pirkums Latvijā nebūtu nekas īpašs, ja to iegādātos kāds Latvijas miljonārs, taču “Jacob LV” 2015. gadā apgrozījis vien 30 136 eiro, gadu noslēdzot ar 85 618 eiro zaudējumiem, kas rada neizpratni – kā un kur uzņēmumam izdevies rast līdzekļus tik dārga sporta auto iegādei?

Reklāma
Reklāma
Kokteilis
Mākslīgais intelekts nosauc 5 sieviešu un 5 vīriešu vārdus, kas nes laimi to īpašniekiem
Kokteilis
Numeroloģijas tests: aprēķini savu laimīgo skaitli un uzzini, ko tas par tevi atklāj 10
Aivars Lembergs sašutis par kārtējo slogu uz Latvijas patērētāju kakla: “Tā mēs iegriezām Krievijai – pērkam dārgākus dārzeņus no Krievijas”
Lasīt citas ziņas

Kā liecina Uzņēmumu reģistru apkalpojošās firmas “Lursoft” dati, 2007. gadā reģistrētais uzņēmums kā darbības veidus norādījis sava vai nomāta nekustamā īpašuma izīrēšanu un pārvaldīšanu. Uzņēmuma vienīgā īpašniece ir Britu Virdžīnu salās reģistrētā “ADVIPRO GmbH Corp”, bet paraksta tiesīgā valdes locekle ir 1974. gadā dzimusī Dina Zakmane, kura ir māksliniece, beigusi Latvijas Mākslas akadēmiju un veidojusi vairākas mākslas izstādes, kuras kup­li apmeklējuši Latvijā pazīstami cilvēki. Viņas personīgajā mājaslapā atrodamā informācija vēsta, ka viņai pieder arī interjera dizaina studija “Portofino”, savukārt par “Jacob LV” vadīšanu ziņu nav.

Uzņēmumam jau divi sporta auto

Interesanti, ka “Bu­gatti” nav uzņēmuma pirmais luksusa auto pirkums. 2007. gadā uzņēmums par 400 000 latu iegādājās “Pagani Zonda Roadster F Clubsport” sporta auto, kura priekšu rotāja individuālā numurzīme “ZONDA” par godu auto nosaukumam (tagad numurzīme piešķirta “Bugatti”).

CITI ŠOBRĪD LASA

“LA” izdevās sazvanīt arī pašu D. Zakmani, kura norādīja, ka pirms vairākiem gadiem nopirktais auto neesot Latvijā, turklāt nekad nav bijis, taču aculiecinieki ne reizi vien fiksējuši “Pagani” stāvam uz auto pārvadātāja muguras. Skaidrības labad gan jāsaka, ka sporta auto pa Latvijas ceļiem netika lauzts – kāds ar to pārvietojies pa Monako ielām. Kas interesanti – gadiem bez tehniskās apskates, kas veikta, vien to nopērkot, kā arī 2015. gadā.

Savukārt ar “Bugatti” uzņēmumam neveicas – uzreiz pēc reģistrācijas tam neizdevās iziet tehnisko apskati. Inspektori protokolā ierakstījuši aizrādījumu, ka uzstādītas “neatbilstošas riepas” un ir “nepietiekams riepu protektora dziļums”, kam ziemā jābūt vismaz četriem milimetriem. Savukārt transporta ekspluatācijas nodoklis “Bugatti Veyron” Latvijā ir 620 eiro gadā, kā arī tam ir jāmaksā uzņēmuma vieglo transportlīdzekļu nodokļu likme 62 eiro mēnesī.

Kā izrādās, dārgajam spēkratam kompānija nemaz nav paredzējusi ražot riepas ziemas apstākļiem, bet vasaras riepu komplekts maksā apmēram 
20 000 eiro, turklāt riepas nomainīt var tikai kompānijas ražotnē Francijā. D. Zakmane man sacīja, ka tiks sagaidīta vasara, kurā tehnisko apskati auto noteikti iziešot. Pēcāk auto tiks izīrēts uzņēmuma klientiem – līdzīgi kā “Pagani”. Cik tas izmaksātu, ja kāds vēlētos auto noīrēt, piemēram, uz greznām kāzām, viņa gan neatklāja.

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.