Mobilā versija
-1.7°C
Niklāvs, Nikola, Nikolajs, Niks
Otrdiena, 6. decembris, 2016
5. novembris, 2015
Drukāt

Gaismas un mūzikas plūsma Grūbes un Celmiņas gleznās

Publicitātes fotoPublicitātes foto

Inta Celmiņa un Edvards Grūbe

Koncertzālē “Cēsis” līdz 30. novembrim skatāma Edvarda Grūbes un Intas Celmiņas izstāde “Pārskats”, kurā mākslinieki izstādījuši tās gleznas, kas tapušas mūzikas iespaidā.

Mākslinieku glezniecības kopējā iezīme ir mēģinājumi notvert gaisa, gaismas, mūzikas un laika plūsmu. Eļļas glezniecībai raksturīga arī plaša iespēju gamma: raupjas faktūras, triepieni, gludi laukumi un lakas caurspīdīgā daudzslāņainība.

Par kopīgo ar dzīvesbiedru E. Grūbi māksliniece I. Celmiņa teikusi: “Mūsu darba saskares punkti ir vienotā izpratne par glezniecības specifiku un uzdevumu. Krāsa kā galvenais izteiksmes līdzeklis ļauj interpretēt tēmu un attēlot noskaņu bez vajadzības to paskaidrot ar vārdiem. Uzskatām, ka mākslas darbam jānes pozitīvs lādiņš.” Māksliniece uzskata, ka glezniecība ir brīnišķīgs mākslas veids, kas spēj izteikt cilvēka sarežģītākās jūtas un augstākos ideālus.

“Apgūstot glezniecības amatu un izprotot tā specifiku, esmu nācis pie atziņas, ka darba iecerei jābūt tādai, ko var atklāt tikai ar gleznieciskiem līdzekļiem. Tādēļ manas gleznas nestāsta stāstus, neilustrē un tieši neattēlo dabu. Mana darba mērķis ir, atmetot visu lieko, iedarbīgiem un lakoniskiem līdzekļiem panākt ekspresīvu savu emociju attēlojumu,” atklāj šā gada jubilārs E. Grūbe.

Mākslas zinātniece Laima Slava, raksturojot mākslinieku, teic: “Edvards Grūbe ir krāsas meistars, gleznotājs, kura izvēlētās valodas spēks un ietilpība uzrunā un prasa līdzvērtīgi stipru pretī stāvētāju. Viņa darbi tīko pēc distances, jo to iedarbības lauks ir intensīvs un skar plašu telpu. To stāsts nav atraujams no glezniecības vielas, kas viņa otai pakļaujas plastiska, eksistenciāli dramatiska, kaismīgi romantiska un saudzējoši maiga. E. Grūbe šobrīd ir gleznotājs spēku pilnbriedā, kurš daudz un ražīgi strādā, atklājot arvien jaunus krāsas runātspējas brīnumus sev un skatītājam.”

Savukārt par I. Celmiņu mākslas zinātniece L. Slava saka: “Kad Intas Celmiņas roka velk līniju, kustībā atdzīvojas gan teiksmainu nakts radību, gan princešu, gan antīko dievu pasaules, tomēr nekas nespēj līdzināties tai nianšu bagātības eksplozijai, ko līdzi nes sievietes ķermeņa aprises. Sievietes augums Intai spēj izteikt visu, tas ir īsts psiholoģiskā portreta aizstājējs, lai runātu par to noslēpuma pilno sievietes esību, kuru vada jūtas un instinkti. Dievu uznāciens. Antīkie mīti, dievību cilvēciskā daba, žestu un pozu nepārprotamais stila zīmogs līdz ar savu nerātnas ķecerības devu – brīnišķīgs fons, lai atgādinātu, kura ir tā “dieviete”, kas patiesībā valda pār pasauli!”

Māksliniece I. Celmiņa tic glezniecības pozitīvajai ietekmei uz cilvēku, tāpēc aicina cēsniekus un pilsētas viesus apmeklēt izstādi, lai katrs tajā atklātu sev ko īpašu.

Pievienot komentāru

Strīdā par Laikmetīgās mākslas muzeju no KM piedzen 652 335 eiro (1)Augstākās tiesas (AT) Civillietu tiesu palāta par labu SIA "Jaunrīgas attīstības uzņēmums" no Kultūras ministrijas (KM) piedzina 652 335 eiro saistībā ar Laikmetīgās mākslas muzeja projektu.
Draugiem Facebook Twitter Google+