Mobilā versija
+2.0°C
Sabīne, Sarma, Klaudijs
Pirmdiena, 5. decembris, 2016
4. decembris, 2012
Drukāt

Gājēju pārejām jābūt drošākām!

gajeji_leta6

Tādu kopēju atziņu izteica apaļā galda diskusijas “Gājēju pāreju vieta un loma satiksmes infrastruktūrā” dalībnieki.

 

Valsts policijas, “Latvijas valsts ceļu”, Rīgas domes Satiksmes departamenta, Ceļu satiksmes drošības direkcijas, kā arī sabiedrisko organizāciju un mediju pārstāvji izvērtēja, cik drošas šobrīd ir gājēju pārejas un kādai jābūt to pilnveidošanai, ņemot vērā kopējās satiksmes infrastruktūras attīstības tendences. Atklājot diskusiju, tās organizators, autokluba “LAMB” prezidents Juris Zvirbulis uzsvēra, ka gājēju pāreju drošība ir viens no svarīgākajiem kopējās satiksmes drošības elementiem. To atbalstīja Valsts policijas pārstāvis Raimonds Galviņš, jo cietušo gājēju skaits uz neregulējamām gājēju pārejām ir trīs reizes lielāks nekā uz regulējamām. Ja pāreja nav regulējama, tad īpaši svarīgi, lai tā būtu ļoti labi apgaismota, tajā skaitā no īpašiem, tieši pārejai paredzētiem gaismas avotiem. Savukārt RD Satiksmes departamenta nodaļas vadītājs Tālivaldis Vectirāns akcentēja, ka šobrīd prioritāra ir neregulējamo gājēju pāreju pilnveidošana, izbūvējot īpašu apgaismojumu vai pārveidojot tās par regulējamām pārejām, tajā pašā laikā uzsverot, ka tas ir saistīts ar lielām izmaksām.

Aktīvas debates izraisīja priekšlikums paātrināt automašīnu plūsmu un samazināt gaidīšanas laiku pie sarkanās gaismas, lai veiktu labo pagriezienu. Tas būtu iespējams, ieviešot pastāvīgu papildu plāksnīti ar zaļo bultiņu līdzīgi kā Lietuvā vai noņemot luksoforu vietās, kur labajam pagriezienam ir izbūvēta īpaša papildu josla, nodalīta ar atsevišķu saliņu. Šādos krustojumos luksoforu varētu aizstāt ar ceļa zīmi “Dodiet ceļu” līdzīgi kā Igaunijā. Valsts un pašvaldību institūciju pārstāvji izrādīja stipru piesardzību par iespēju nākotnē griezt pa labi arī pie sarkanās luksofora gaismas vai ieviest plāksnīti ar pastāvīgu labo pagriezienu atļaujošu zaļo bultiņu, savukārt sabiedrisko organizāciju pārstāvji šīs idejas novērtēja kā perspektīvas un rūpīgi izvērtējamas. Pastāvīga labā pagrieziena prakse ir daudzās ES dalībvalstīs. Savas valsts pieredzi, izmantojot “Skype” komunikāciju, līdzdalīja Lietuvas Autovadītāju savienības (LAS) prezidents Rimvids Anusausks. Lietuvas pārstāvis izteikti pozitīvi novērtēja zaļās bultiņas ieviešanu Lietuvā, kas pieļauj pastāvīgu labo pagriezienu.

 

Pievienot komentāru

Ar motorizētu čemodānu var sasniegt ātrumu 13 km/hJa kādreiz lidostā radusies nepieciešamība dažu minūšu laikā nokļūt no viena termināļa uz otru, lai paspētu uz savu reisu, lielisks sabiedrotais būs motorizētais čemodāns "Modobag".
Radīts paroļu ģenerators, kuru hakeri nevarēs uzlauzt (2)Firma "Everykey", ko atbalstījis pats antivīrusu kompānijas "McAfee" dibinātājs Džons Makafī, izstrādājusi īpašu maziņu ierīci, kura ģenerē jaunu un drošu paroli ikreiz, kad vēlaties ienākt vienā no saviem interneta vietņu profiliem.
Ja gribi tilpumu. "LA" vērtē "Opel Zafira""Opel Zafira" tika prezentēta 1999. gadā un kopš tā laika ir toņa noteicēja septiņvietīgo kompaktvenu klasē. Pavisam šo gadu laikā saražots vairāk nekā 2,7 miljoni dažādu paaudžu Zafira automobiļu.
Vai Latvijas neceļu nākotne? (1)Par gada auto nominēt pikapu? Uz tādu izlēcienu žūrija nez vai būs spējīga
Draugiem Facebook Twitter Google+