Mobilā versija
Brīdinājums +19.7°C
Agris, Agrita
Svētdiena, 24. septembris, 2017
4. decembris, 2012
Drukāt

Gājēju pārejām jābūt drošākām!

gajeji_leta6

Tādu kopēju atziņu izteica apaļā galda diskusijas “Gājēju pāreju vieta un loma satiksmes infrastruktūrā” dalībnieki.

 

Valsts policijas, “Latvijas valsts ceļu”, Rīgas domes Satiksmes departamenta, Ceļu satiksmes drošības direkcijas, kā arī sabiedrisko organizāciju un mediju pārstāvji izvērtēja, cik drošas šobrīd ir gājēju pārejas un kādai jābūt to pilnveidošanai, ņemot vērā kopējās satiksmes infrastruktūras attīstības tendences. Atklājot diskusiju, tās organizators, autokluba “LAMB” prezidents Juris Zvirbulis uzsvēra, ka gājēju pāreju drošība ir viens no svarīgākajiem kopējās satiksmes drošības elementiem. To atbalstīja Valsts policijas pārstāvis Raimonds Galviņš, jo cietušo gājēju skaits uz neregulējamām gājēju pārejām ir trīs reizes lielāks nekā uz regulējamām. Ja pāreja nav regulējama, tad īpaši svarīgi, lai tā būtu ļoti labi apgaismota, tajā skaitā no īpašiem, tieši pārejai paredzētiem gaismas avotiem. Savukārt RD Satiksmes departamenta nodaļas vadītājs Tālivaldis Vectirāns akcentēja, ka šobrīd prioritāra ir neregulējamo gājēju pāreju pilnveidošana, izbūvējot īpašu apgaismojumu vai pārveidojot tās par regulējamām pārejām, tajā pašā laikā uzsverot, ka tas ir saistīts ar lielām izmaksām.

Aktīvas debates izraisīja priekšlikums paātrināt automašīnu plūsmu un samazināt gaidīšanas laiku pie sarkanās gaismas, lai veiktu labo pagriezienu. Tas būtu iespējams, ieviešot pastāvīgu papildu plāksnīti ar zaļo bultiņu līdzīgi kā Lietuvā vai noņemot luksoforu vietās, kur labajam pagriezienam ir izbūvēta īpaša papildu josla, nodalīta ar atsevišķu saliņu. Šādos krustojumos luksoforu varētu aizstāt ar ceļa zīmi “Dodiet ceļu” līdzīgi kā Igaunijā. Valsts un pašvaldību institūciju pārstāvji izrādīja stipru piesardzību par iespēju nākotnē griezt pa labi arī pie sarkanās luksofora gaismas vai ieviest plāksnīti ar pastāvīgu labo pagriezienu atļaujošu zaļo bultiņu, savukārt sabiedrisko organizāciju pārstāvji šīs idejas novērtēja kā perspektīvas un rūpīgi izvērtējamas. Pastāvīga labā pagrieziena prakse ir daudzās ES dalībvalstīs. Savas valsts pieredzi, izmantojot “Skype” komunikāciju, līdzdalīja Lietuvas Autovadītāju savienības (LAS) prezidents Rimvids Anusausks. Lietuvas pārstāvis izteikti pozitīvi novērtēja zaļās bultiņas ieviešanu Lietuvā, kas pieļauj pastāvīgu labo pagriezienu.

 

Pievienot komentāru

Draugiem Facebook Twitter Google+