Mobilā versija
+23.0°C
Vineta, Oļegs
Ceturtdiena, 17. augusts, 2017
16. jūnijs, 2017
Drukāt

Galvenais ir izdzīvot – daugavpilietis Calko gatavs debijai leģendārajā Lemānā (1)

ARC Bratislava komanda. Konstantīns Calko - dzeltenajā formā pirmais no kreisās.
foto: facebook.comARC Bratislava komanda. Konstantīns Calko - dzeltenajā formā pirmais no kreisās. foto: facebook.com

Galvu reibinošs ātrums pat līkumos – Latvijas autosportists Konstantīns Calko pirms debijas leģendārajās Lemānas 24 stundu sacensībās norāda, ka galvenais būs cīņa ar sevi, milzīgo ātrumu, laika apstākļiem un tikai pēc tam – konkurentiem. Viņš sestdien kļūs par pirmo latvieti, kas piedalīsies vecākajā autosacīkstē pasaulē.

Nobremzēt konkurentus

Trešdien un ceturtdien Lemānā notika kvalifikācijas braucieni, kam gan neesot īpaši lielas nozīmes. “Tas ir kā papildus treniņš. Lemānā nav jēgas kvalifikācijā cīnīties par pirmo vietu, bet tā ir iespēja pierādīt savus spēkus. Principā esam gatavi. Mūsu prototips pagaidām ir lēnākais no četriem, runājam ar organizatoriem, lai nāk pretī un samazina citām komandām ātrumu – palielinot svaru vai noņemot zirgspēkus. Tas ir normāli, te tā arī parasti dara, lai sacīkste ir interesantāka,” “LA” skaidro 23 gadus vecais daugavpilietis.

Testu dienās jūnija sākumā uz vienu 13,6 kilometrus garo apli zaudētas apmēram sešas sekundes, kas ir ārkārtīgi daudz. Ja diennakts laikā noriņķo vairāk kā 350 apļus (jeb vairāk kā 5000 kilometru), var pareizināt atpalicību no konkurentiem.

Lemānas sacīkšu aplis iet gan pa autotrasi, gan koplietošanas ceļiem. “Fantastiski!” vienā vārdā to raksturo Konstantīns Calko. Taisnēs ātrums sasniedz 330 un pat 340 kilometri stundā, atsevišķos līkumos – 260. Tas ir ne tikai fizisks, bet arī mentāls pārbaudījums, kuram gatavojoties paveikts liels darba apjoms.

Viņš Slovākijas vienības “ARC Bratislava” sastāvā startēs kopā ar tās īpašnieku slovāku Miroslavu Konopku un holandieti Riko Breukeru. Pirmais Lemānā braucis divas reizes, otrais par spīti jaunībai (19 gadi) var lepoties ar teju divdesmit diennakts sacensībām.

Kopā uz starta vairākās klasēs stāsies 99 automašīnas. LMP2 ieskaite, kurā brauks Calko ar partneriem, ir populārākā – tajā būs 25 spēkrati, pēc jaudas ļoti līdzīgi, jo saskaņā ar noteikumiem 600 zirgspēku motors visiem ir jāīrē. Bratislavas vienība iegādājusies prototipu “Ligier LS P217”. Trio varētu mainīties ik pēc divām stundām, taču visu noteiks konkrētā brīža pašsajūta. Maksimālais atļautais laiks, ko var pavadīt pie auto stūres bez pauzes, ir četras stundas, tomēr labāk esot pamainīties biežāk.

Slaveni uzvārdi

75 litru degvielas bāka jāuzpilda reizi pusstundā (patēriņš – virs 50 litriem uz 100 kilometriem), bet riepas jāmaina aptuveni ik pēc divām stundām. “Mērķis ir nobraukt līdz galam un par konkrētām vietām pagaidām nedomājam. Sacensības ir ilgas un galvenais ir izdzīvot. Ļoti grūti, tāds ātrums, maksimāla koncentrēšanās – gan uz sevi, gan to, kas notiek priekšā, aizmugurē.” Gaisa temperatūra sestdien Lemānā varētu būt tuvu 30 grādiem. “Karstumā ir grūti braukt, riepas dilst ātrāk. Taču galvenais, lai nebūtu lietus, kas šajos mačos esot vienmēr,” piebilst Konstantīns Calko. Sarežģīta esot arī braukšana tumsā, no kuras nekādi neizvairīties.

Vaicāts, vai viņam par braukšanu maksā vai arī viņš maksā, lai varētu pārstāvēt Slovākijas komandu, sportists norāda: “Autosportā pelna tikai F-1 piloti un varbūt vēl kāds, bet mums tā nav. Man sponsori apmaksā šo iespēju, bet salīdzinot ar citiem pilotiem varu teikt, ka braucu gandrīz par velti, jo es komandā esmu kā treneris un arī ātrākais braucējs.”

Lemānas diennakts autosacīkste risinās kopš 1923. gada. Visvairāk uzvaru izcīnījusi “Porsche” rūpnīca (18), bet šajā gadsimtā dominē “Audi”.

Šogad startam Lemānā pieteicies savulaik pazīstamais F-1 braucējs Rubens Baričello, tāpat daudzu slavenu autosportistu atvases – Alēna Prosta dēls Nikolā, Nikija Laudas dēls Matiass, Nelsona Pikē dēls Nelsons juniors. Pie stūres sēdīsies arī kādreizējais Francijas futbola izlases vārtsargs Fabjens Bartezs.

Pievienot komentāru

Komentāri (1)

  1. CENZŪRA.la-vīze CENZŪRA.la-vīze CENZŪRA.la-vīze CENZŪRA.la-vīze CENZŪRA.la-vīze Atbildēt

    la-vīzes CENZORI IR RECIDĪVI KRIMINĀLNOZIEDZNIEKI
    la-vīzes CENZORI IR RECIDĪVI KRIMINĀLNOZIEDZNIEKI
    la-vīzes CENZORI IR RECIDĪVI KRIMINĀLNOZIEDZNIEKI
    la-vīzes CENZORI IR RECIDĪVI KRIMINĀLNOZIEDZNIEKI
    la-vīzes CENZORI IR RECIDĪVI KRIMINĀLNOZIEDZNIEKI
    la-vīzes CENZORI IR RECIDĪVI KRIMINĀLNOZIEDZNIEKI
    la-vīzes CENZORI IR RECIDĪVI KRIMINĀLNOZIEDZNIEKI
    la-vīzes CENZORI IR RECIDĪVI KRIMINĀLNOZIEDZNIEKI
    la-vīzes CENZORI IR RECIDĪVI KRIMINĀLNOZIEDZNIEKI
    la-vīzes CENZORI IR RECIDĪVI KRIMINĀLNOZIEDZNIEKI
    la-vīzes CENZORI IR RECIDĪVI KRIMINĀLNOZIEDZNIEKI
    la-vīzes CENZORI IR RECIDĪVI KRIMINĀLNOZIEDZNIEKI
    la-vīzes CENZORI IR RECIDĪVI KRIMINĀLNOZIEDZNIEKI
    la-vīzes CENZORI IR RECIDĪVI KRIMINĀLNOZIEDZNIEKI

Intervijas un apraksti
Viedokļi un komentāri
Video, foto
Draugiem Facebook Twitter Google+