Foto – LETA

Kā vietējos autobusu pārvadājumos ar biļešu cenām, maršrutu skaitu un kontroli? 0

Pēdējā laikā vairākas kontrolējošās institūcijas vērsušas uzmanību uz iespējamiem pārkāpumiem pasažieru pārvadājumu uzņēmumos. Aptaujā noskaidroju, kā sokas bizness šīm kompānijām un vai tās nebaida pastiprināta kontrolēšana.

Reklāma
Reklāma
Mistika: pie Ukrainas robežas atvēries milzīgs krāteris, ko dēvē par “portālu uz pazemes pasauli” 32
Kokteilis
Mākslīgais intelekts nosauc 5 sieviešu un 5 vīriešu vārdus, kas nes laimi to īpašniekiem 24
Putins ir izmēģinājis jaunu “superieroci”, kādu pasaule “vēl nav redzējusi” 154
Lasīt citas ziņas

Oskars Spurdziņš, 
SIA “VTU Valmiera” 
valdes priekšsēdētājs:
 “Mēs esam stabils Valmieras uzņēmums ar filiālēm Valkā, Rūjienā un Smiltenē, pagājušo gadu noslēdzām ar nelielu peļņu, ieguvām otro vietu Latvijā konkursā “Drošākais uzņēmuma autoparks” kategorijā “Pasažieru pārvadātāji”. Valmieras pilsētā pērn pasažieru skaits palielinājies par trīs četriem procentiem, tāpēc, pārejot uz eiro, biļetes cenu samazinājām – no 40 santīmiem līdz 55, nevis 57 centiem. Galvenais, lai ieguvēji būtu iedzīvotāji un autobusi būtu piepildīti. Veicot pārvadājumus arī lauku maršrutos un labi zinot lauku mazapdzīvotību, darba iespējas un iedzīvotāju izceļošanu, piemēram, bijušajā Valkas rajonā pasažieru skaits mums samazinās vidēji par vienu diviem procentiem gadā, saprotam, ka nevaram pelnīt ar cenas pacelšanu. Šobrīd mums ir 92 autobusi, šogad veiksim 8 – 10 jaunu autobusu iepirkumu. Par kontroli teikšu īsi – mums nav ko slēpt, pārbaudes šermuļus neizsauc, vienalga, vai tās veic Valsts kontrole, Autotransporta direkcija vai Valsts ieņēmumu dienests. Jo mums ir pašiem sava iekšējā kontrole – gan par uzņēmumu kopumā, gan par katru atsevišķu darbinieku. Protams, ja strādā ap 180 autovadītāju, katram klāt neizstāvēsi, šoferi ir ļoti dažādi, nav jau viss spīdoši. Veicam pārrunas, mācības, reizēm talkā pieaicinām pat psihologu.”

Jānis Ščerbickis, 
SIA “Jēkabpils autobusu parks” 
valdes priekšsēdētājs:
 “Liels gandarījums, ka pērn spējām iegādāties sešus jaunus autobusus, kas tērē mazāk degvielas, un gadu noslēdzām ar nelielu peļņu. Turklāt arī šogad Jēkabpilī ir viena no zemākajām biļešu cenām valstī – 0,50 eiro. Plus vēl liela drošība un regularitāte – konkursā esam atzīti par ceturto drošāko pasažieru pārvadātāju Latvijā, autovadītāji cenšas precīzi ievērot braucienu grafikus. To visu esam panākuši, gan maksimāli taupot, gan rūpīgi sekojot kārtībai uzņēmumā. Katras nedēļas sākumā un arī mēneša beigās visu pārrunājam, vienmēr sekojam iepirkumu cenām un kvalitātei, piemēram, pašlaik īstenojam programmu, lai tiktu skaidrībā, kuru modeļu riepas ir izturīgākas un izdevīgākas. Protams, ka arī mēs esam ieinteresēti, lai reģionā nebūtu paralēlo maršruti. Paši sevi kontrolējam un noturam stabila uzņēmuma statusu, Valsts kontroles un Autotransporta direkcijas pārbaudes nav bieds.”

CITI ŠOBRĪD LASA

Vitālijs Komars, 
SIA “Sabiedriskais autobuss” 
valdes priekšsēdētājs:
 “Mūsu uzņēmumam ir Kurzemes un Vidzemes filiāles, pagājušā gada peļņa sasniedz dažus tūkstošus eiro. Saldū biļetes cena ir 55 centi, Alūksnē – 60. Pirms trim gadiem Alūksnē vidējais autobusu vecums bija 15 gadi, tagad – astoņi. Un tur arī visus skolēnus pārvadājam ar sabiedrisko transportu. Kurzemē ar martu esam paredzējuši atklāt jaunu maršrutu Ventspils–Kolka. Uzskatu, ka visā Latvijā ir jābūt gan sabalansētam maršrutu tīklam, gan precīzām kvalitātes prasībām.”

Sergejs Mihailovs, 
SIA “Daugavpils autobusu parks” valdes loceklis:
 “Daugavpils pilsētā autobusa biļete maksā 43 centus, svētdienās un svētku dienās – 21 centu. Pašvaldības atvieglojumi pensionāriem un citām kategorijām pasažieru skaitu pagājušajā gadā palielināja par 4,5 procentiem. Autotransporta direkcija pērn pēc pārbaudes mums deva vērtīgus ieteikumus. Agrākos Valsts kontroles atklātos trūkumus esam novērsuši.”

Uzziņa


* Autotransporta direkcija šogad plānojusi paralēli sabiedriskā maršruta tīkla izveidei veikt pārbaudes pasažieru pārvadājumu uzņēmumos, īpaši vērtēs vietējos pārvadātājus un tos uzņēmumus, kurus ziņojumā par revīziju plānošanas reģionos minējusi Valsts kontrole (VK).

* VK savā revīzijā secinājusi, ka plānošanas reģioni nenodrošina sabiedriskā transporta pasažieru pārvadātājiem piešķirtā valsts budžeta finansējuma izlietošanas pietiekamu uzraudzību.

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.