Mobilā versija
+18.7°C
Bernhards, Boriss, Rojs
Svētdiena, 20. augusts, 2017
22. februāris, 2017
Drukāt

“Telekomunikatori” sola TV revolūciju. “5G ir halucinācija,” skeptisks ir žurnālists

Foto - Valdis SemjonovsFoto - Valdis Semjonovs

Ja pētītu vien skaitļus, šķistu, ka telekomunikāciju līderiem gads bijis mierīgs, bet labs – peļņa liela, apgrozījums arī nedaudz audzis. Tātad radikālas pārmaiņas diez vai veiktas. Tomēr skaitļi neparāda aizvadītā gada vareni inovatīvo un aktīvo dabu – investīcijas 4G internetā, 5G attīstība, cīņa par jaunām TV platformām, tuvošanās vies­abonēšanas atcelšanai. Vai attīstības tempu izdosies noturēt arī šogad?

Ja neskaita pirmo trijnieku, kuri jau gadiem gozējas uz pjedestāla, 2015. gadā milzu lēcienu piedzīvoja vairāki līdz šim nezināmi vai maz zināmi uzņēmumi. Tā, piemēram, 5. vietā nozarē ielēkusi pilnsabiedrība “Bombardier-Belam”, kas teju 10 reizes audzējusi apgrozījumu, salīdzinot ar 2014. gadu, bet vairāk nekā piecas reizes apgrozījums audzis arī SIA “Belam-Rīga”. Diemžēl ar uzņēmuma pārstāvjiem, lai uzzinātu straujās attīstības iemeslus, sazināties neizdevās. Tomēr, visticamāk, apgrozījuma kāpumu nodrošinājuši līgumi ar VAS “Latvijas dzelzceļš” par telekomunikāciju, datu pārraides tīklu un elektroapgādes sistēmu modernizāciju. Trešais strauji augošais uzņēmums bija SIA “Everest Cyber”, kas apgrozījumu audzējis teju septiņas reizes. Apgrozījums 2015. gadā kāpis arī SIA “Baltcom”, tomēr piedzīvoti septiņu miljonu eiro lieli zaudējumi. No pirmā desmitnieka kompānija ir vienīgā, kam peļņa mīnusos.

“Lattelecom” uzlabos “Shortcut”

“Lattelecom” tehnoloģiju dienesta direktors Uldis Tatarčuks pastāstīja, ka kompānija pērn noslēdza 7,5 miljonu eiro vērtu interneta tīklu pamata infrastruktūras attīstības posmu – vecie interneta centrālie maršrutētāji aizstāti ar daudz jaudīgākiem, kā arī atjaunoti datu pārraides pamattīkla mezgli. “Kopš deviņdesmito gadu sākuma jau ceturto reizi veicām šādu modernizāciju. Centrālais maršrutētājs ir kā “interneta sirds” – bez tās ne­strādās nedz “Google”, nedz “Facebook”, nedz “Youtube”, nevarētu skatīties filmas internetā.”

Savukārt “Lattelecom” Biznesa attīstības direktore Inga Alika-Stroda man atklāja, ka tradicionālā televīzija nekur nepazūd, tomēr mainās platformas, kuras izmanto satura patērēšanai – arvien populārāka kļūst interaktīvā televīzija, kuru lieto jau 27% iedzīvotāju. Kā arī strauji aug nelineārā TV skatīšanās – raidījuma vērošana ar laika nobīdi, arhīvā, ierakstā. “Lattelecom” inter­aktīvo TV sev vēlamā laikā skatās pat 83% klientu.

Pievienot komentāru

Draugiem Facebook Twitter Google+