Foto LETA

Gatavojoties sezonai, pārrunā aktuālos jautājumus graudu pārvadājumu jomā 0

Lai pārrunātu aktuālos sadarbības jautājumus pirms graudu pārvadājumu sezonas sākuma, šodien VAS “Latvijas dzelzceļš” (LDz) prezidents Edvīns Bērziņš un SIA “LDz Loģistika” valdes priekšsēdētājs Verners Lūsis tikās ar Latvijas graudkopības nozares pārstāvjiem – lielākajām kooperatīvajām sabiedrībām “LATRAPS” un “VAKS” un SIA “Baltic Agro”.

Reklāma
Reklāma
Kokteilis
Mākslīgais intelekts nosauc 5 sieviešu un 5 vīriešu vārdus, kas nes laimi to īpašniekiem 24
Mistika: pie Ukrainas robežas atvēries milzīgs krāteris, ko dēvē par “portālu uz pazemes pasauli”
Putins ir izmēģinājis jaunu “superieroci”, kādu pasaule “vēl nav redzējusi” 156
Lasīt citas ziņas

Pēdējo divu gadu laikā sadarbība ar graudu ražotājiem ir būtiski paplašinājusies, un LDz graudu pārvadāšanas sezonā primāri sadarbojas ar Latvijas uzņēmējiem, tikšanās sākumā apliecināja LDz prezidents. Viņš piebilda, ka LDz nekoncentrējas tikai uz lielajiem graudu ražotājiem – būtisks ir ikviens uzņēmējs, arī mazākie tirgus dalībnieki.

Lai sadarbība būtu iespējami efektīvāka, E.Bērziņš. aicināja graudkopjus operatīvi sniegt visu informāciju par gaidāmajiem graudu apjomiem, lai LDz no savas puses varētu plānot nepieciešamo vagonu skaitu un infrastruktūras noslogojumu. Savukārt, lai būtiski atvieglotu sadarbības administratīvo pusi, E.Bērziņš uzņēmējus aicināja izmantot LDz meitaskompānijas „LDz Loģistika” piedāvātos „vienas pieturas” aģentūras pakalpojumus, kā arī LDz piedāvāto elektronisko dokumentu apriti, kas ļauj samazināt uzņēmumu administratīvās izmaksas un laika patēriņu.

CITI ŠOBRĪD LASA

Savukārt V.Lūsis aicināja graudu ražotājus pētīt arī Ķīnas tirgu savu kravu realizācijai, kur, ņemot vērā tirgus apjomu, iespējama konkurētspējīga cena.

Līdzšinējo sadarbību ar LDz par ļoti veiksmīgu uzskata Lauksaimniecības pakalpojumu kooperatīvās sabiedrības „LATRAPS” ražošanas daļas direktors Mārtiņš Dauksts. „Sadarbība pēdējo divu gadu laikā ir būtiski uzlabojusies, turklāt ļoti ērti ir SIA „LDz Loģistika” piedāvātie pakalpojumi, jo, strādājot vienlaikus daudzās stacijās, šādi atrisinās koordinēšanas jautājumi un netiek veltīgi tērēts laiks dažādām formalitātēm,” pauda M.Dauksts, piebilstot, ka “LDz Loģistika” sniegtais pakalpojums lauž stereotipus par kravu pārvadājumu sarežģīto organizēšanu.

Ņemot vērā, ka pagājušajā gadā bija viena no sliktākajām graudu ražām pēdējo gadu laikā, pašreizējās prognozes liecina, ka šogad ražas rādītāji uzlabosies. Tāpēc uzņēmēju vēlme ir, lai ražas pārvadāšanas laikā būtu pieejami vagoni un to satiksme būtu raita, uzsver Vidzemes un Latgales lauksaimnieku uzņēmumu kooperatīva „VAKS” valdes priekšsēdētājs Indulis Jansons. „Pēdējos gados sadarbībā ar LDz ir būtisks progress, un ar tikpat savlaicīgu plānošanu un operativitāti rēķināmies arī turpmāk,” atzina I.Jansons.

Pagājušajā gadā pa LDz infrastruktūru kopumā pārvadāti 1,67 miljoni tonnu graudu, no kuriem lielākais pārvadājumu apjoms bija augustā un septembrī, kad pārvadāts vairāk nekā 0,5 miljonu tonnu graudu. Aptuveni tikpat pa dzelzceļu pārvadāts šī gada pirmajos piecos mēnešos.

VAS “Latvijas dzelzceļš” ir publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras pārvaldītājs un koncerna “Latvijas dzelzceļš” valdošais uzņēmums. Koncernā ietilpst arī sešas meitas sabiedrības – AS “LatRailNet”, kas veic infrastruktūras maksas noteikšanu un dzelzceļa infrastruktūras jaudas sadali, SIA “LDZ CARGO”, kas nodrošina dzelzceļa kravu pārvadājumus un starptautiskos pasažieru pārvadājumus, infrastruktūras būvniecības un uzturēšanas uzņēmums SIA “LDZ infrastruktūra”, ritošā sastāva remonta un uzturēšanas uzņēmums SIA “LDZ ritošā sastāva serviss”, apsardzes uzņēmums SIA “LDZ apsardze”, kā arī loģistikas uzņēmums SIA “LDZ Loģistika”.

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.