Foto Valts Kleins

Gauss vadīs “airBaltic” vēl trīs gadus 3

Ja nacionālai aviokompānijai “airBaltic” arī turpmāk neizdosies piesaistīt stratēģisko investoru, laba alternatīva ir kompānijas akciju kotēšanas sākšana fondu biržā, un šis risinājums jau ticis apspriests, tā LNT ziņām norādīja “airBaltic ” valdes priekšsēdētājs Martins Gauss.

Reklāma
Reklāma
Mistika: pie Ukrainas robežas atvēries milzīgs krāteris, ko dēvē par “portālu uz pazemes pasauli” 32
Notriektā tautumeita 6
Kokteilis
Mākslīgais intelekts nosauc 5 sieviešu un 5 vīriešu vārdus, kas nes laimi to īpašniekiem 30
Lasīt citas ziņas

Nacionālā aviokompānija “airBaltic” sākusi realizēt lielāko investīciju projektu vēsturē, pērkot 30 un rezervējot vēl 30 “Bombardier” CS300 sērijas lidmašīnas aptuveni 4 miljardu eiro vērtībā. Šāds lēmums pilnībā nomainīt un paplašināt gaisa kuģu floti ir izsaucis pozitīvas atsauksmes pasaulē.

“Aviokompānijas vērtība pieauga pēc lidmašīnu pasūtījuma,” LNT ziņām norādīja “airBaltic” vadītājs Martins Gauss, kurš arī uzskata, ka šim lēmumam vajadzētu sekmēt stratēģiskā investora piesaisti, kas nevedas jau vairāk kā divus gadus.

CITI ŠOBRĪD LASA

“airBaltic” pērn bija rekordaugsta peļņa, tā bija ļoti laba zīme jebkuram investoram, atzīst aviokompānijas vadītājs. “Mums tuvojas vēlēšanas, tāpēc es nedomāju, ka nākamajās 100 dienās mēs redzēsim ziņas, ka kompānija ir pārdota. Bet, jā, pasaule skatās uz mums. Es ticu, ka aviokompānijai vajadzīgs stratēģisks partneris nākotnē, bet laika ziņā spiediena uz to nav.”

Vienlaikus “airBaltic” vadītājs kā ļoti labu vērtē iespēju kompānijas akcijas sākt kotēt fondu biržā, kas nozīmē, ka par tās īpašnieku varētu kļūt jebkurš. Pēc viņa teiktā, valsts galvenā vēlme ir spēcīga satiksmes sistēma un nav nozīmes, vai to atbalsta ar finanšu vai stratēģiskā investora līdzekļiem.

Arī uzņēmuma vadība esot atvērta dažādu veidu akcionāriem. Jautāts, kurš šobrīd izskatās reālāks scenārijs, M.Gauss pauda uzskatu, ka tas atkarīgs no potenciālo investoru intereses. “Es domāju, mums jāskatās, ko tirgus saka par “airBaltic” veiksmes stāstu un tas mums tiešā veiksmes stāsts. Tātad, vai nu kompāniju kotējam biržā vai arī meklējam vienu vai divus investorus – tas ir akcionāru lēmums,” izteicās M.Gauss.

M.Gauss pārņēma “airBaltic” vadību 2011.gadā un pēdējos gadus ir viena no pelnošākajām amatpersonām Latvijā. M.Gauss LNT Ziņām atklāja, ka turpinās vadīt “airBaltic” vēl trīs gadus, jo nesen ar viņu pagarināts darba līgums līdz 2020.gadam.

“Ja jūs jautājat man par nākotni, tad mana nākotne ir te. Un es gribu tagad gūt panākumus no visa tā darba, ko mēs ieguldījām pirmajos septiņos gados, un tas pats attiecas arī uz pārējo vadību,” atzina M.Gauss.

“airBaltic” gada nogalē plāno paziņot jaunus maršrutus, un neplāno slēgt nevienu no esošajiem, arī ne lidojumus Rīga-Liepāja, lai gan šis maršruts esot izdevīgs galvenokārt tikai tad, ja tā pasažieri no Rīgas turpina ceļu tālāk ar citiem “airBaltic” reisiem.

Reklāma
Reklāma

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.