Foto – LETA/AFP

“General Motors” atgūst pasaulē lielākā autoražotāja statusu 0

ASV autobūves koncerns “General Motors” (GM) pērn atguvis pasaulē lielākā autoražotāja statusu, spējot veiksmīgi atgūties no 2009.gada bankrota procedūras un apsteigt Vācijas konkurentu “Volkswagen” un Japānas “Toyota Motor Corp.”.

Reklāma
Reklāma
Viedoklis
Krista Draveniece: Puikam norauj bikses, meitai neļauj pačurāt. Kādi briesmoņi strādā mūsu bērnudārzos? 115
Saules uzliesmojumu dēļ Zemi pārņēmusi spēcīga magnētiskā vētra. Cik dienu tā plosīsies?
TV24
Uzņēmējs nosauc visbirokrātiskākās valsts iestādes, kuras būtu likvidējamas: Šādi es, protams, varu sev audzēt ienaidniekus 88
Lasīt citas ziņas

GM 2011.gadā pasaulē pārdevis 9,03 miljonus automašīnu, kas ir par 7,6% vairāk nekā pirms gada.

Pārdošanas apjoma pieaugumu galvenokārt veicināja Ziemeļamerikas tirgus atveseļošanās, tam reģistrējot 11,4% izaugsmi – līdz 2,9 miljoniem automobiļu.

CITI ŠOBRĪD LASA

Tikmēr GM automašīnu tirdzniecība Eiropā pērn pieaugusi par 4,4% un 3,9% Dienvidamerikā.

Savukārt kompānijas vispieprasītākais zīmols “Chevrolet” pagājušajā gadā reģistrējis rekordlielu pārdošanas apjomu 4,75 miljonu automobiļu apmērā, nodrošinot gandrīz pusi no 2011.gadā pasaulē kopumā pārdoto automašīnu apjoma.

Pārdošanas apjoma krituma un ASV recesijas dēļ GM 2009.gada 1.jūnijā bija spiests sākt valdības atbalstītu bankrota reorganizāciju, no kuras autoražotājs pēc mēneša izkļuva kā jauna kompānija ar ASV valdības atbalstu.

ASV valdībai joprojām pieder liela daļa no “jaunā GM”, kas 2010.gada novembrī veiksmīgi īstenoja akciju sākotnējo publisko piedāvājumu un kopš tā laika spējis sasniegt stabilus ienākumus.

Kamēr GM darbība pēdējo gadu laikā piedzīvojusi augšupeju, tā Japānas konkurents “Toyota”, kas 2008.gadā GM atņēma 77 gadus ilgušā pasaules lielākā autoražotāja statusu, nonācis aizvien lielākās grūtībās.

Pēdējo divu gadu laikā Japānas autoražotājs bijis spiests īstenot vērienīgu automašīnu atsaukumu, bet pērn martā tā darbību satricināja Japānā piedzīvotā zemestrīce un cunami.

Tādējādi “Toyota” automašīnu pārdošanas apjoms 2011.gadā sarucis par 6% – līdz septiņiem miljoniem vienību, liecina decembra beigās publiskotās sākotnējās aplēses.

Ja šie dati tiks apstiprināti, Japānas autoražotājs atkritīs uz trešo vietu aiz “Volkswagen”.

Reklāma
Reklāma

Kā ziņots, “Volkswagen” automašīnu pārdošanas apjoms 2011.gadā pieaudzis par vairāk nekā vienu miljonu jeb 14% un sasniedzis 8,16 miljonus vienību.

“Volkswagen” ir Eiropas lielākais autoražotājs, un uzņēmums jau iepriekš noteicis sev mērķi līdz 2018.gadam kļūt par autobūves nozares līderi.

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.