Mobilā versija
+7.0°C
Sarmīte, Tabita
Piektdiena, 9. decembris, 2016
3. novembris, 2016
Drukāt

Godīgi par attiecībām

Publicitātes fotoPublicitātes foto

Dēvēta par vienu no cerīgākajām kandidātēm uz “Zelta palmas zaru” Kannu kino festivālā un no Vācijas pieteikta “Oskara” nominācijai, traģikomēdija “Tonijs Erdmanis” ir neapstrīdams pierādījums vāciešu humora izjūtai.

Bērnu un vecāku attiecības ir teju neizsmeļama ideju krātuve kinostāstam, kurā komiskais iet rokrokā ar dramatisko, pat traģisko, un režisores un scenārija autores Mārenas Ādes trešā pilnmetrāžas filma izmanto šo norādi, lai atklātu, kas par putnu ir Tonijs Erdmanis, kāpēc viņš nēsā dīvainu protēzi un bez pieteikšanās ierodas Bukarestē, kur strādā viņa meita Inese. Viņa ir pārliecināta karjeriste ar cieši sakniebtām lūpām, kas jau gadiem ilgi slēpj viņas patiesās emocijas, kas gan ar katru gadu kļūst arvien drūmākas un pesimistiskākas, jo darbs tā pārņēmis visu viņas dzīvi, ka nav pat laika pagatavot vakariņas. Paralēles šim stāstam var meklēt gan televīzijas sižetos un žurnālu lapās, gan realitātē, tomēr sabiedrības apzinātā nodošanās karjeras veidošanai nav tikai 21. gadsimta nelaime, kaut arī šobrīd tā izpaužas īpaši spilgti, liekot pārvērtēt daudzas dzīves jomas, kurās sociālo komunikāciju prasmes devalvējas atbilstoši saziņas zīmju skaitam vai abreviatūrām.

Ar šādu saziņas formu nav mierā Vinfrīds Konrādi, kurš ir noilgojies pēc cilvēcīgām attiecībām ar paša meitu un, labi apzinoties, ka kaulainā ilgi negaidīs, metas labot to, kas labojams. Šīs nu jau par Toniju Erdmani pārvērstā Vinfrīda izpausmes epizodes ne vienmēr vērtējamas kā veiksme viņa meitas acīs, taču ir aizkustinošas un saprotamas, kaut arī itin bieži kaunā ieved Inesi, taču arī viņa ir nogurusi no biznesa vides bezpersoniskuma un piekrīt tēva piedāvātajai spēlītei, kuras rezultāts ir grūti prognozējams, taču pats process ļaus iepazīt vienam otru tuvāk, izvētīt pagātni un, iespējams, visu sākt no jauna.

Filmas trīs trumpji ir režisore Mārena Āde un abi galveno lomu atveidotāji – austrietis Pēters Šimonišeks un viena no jaunās paaudzes labākajām vācu aktrisēm Sandra Hillere. Ilgi aplausi pēc filmas pirmizrādes Kannās norādīja, ka solītās trīs stundas ekrāna laika nav pārgudri spriedelējumi, ko nav iespējams izturēt, bet dzīvīgs un izjusts ekrāna darbs, kura centrā ir attiecības. Turklāt – tādas, kas drīzāk no dzīves, ne grāmatas norakstītas un uz lielā ekrāna parādītas kā traģikomisku un absurdu notikumu virkne, ko vienā laidā – un pamatoti – slavē teju visi, kas ļāvušies “Tonija Erdmaņa” personības un dzīves uztveres šarmam.

 

UZZIŅA:

“Tonijs Erdmanis”/”Toni Erdmann”

Vācija, Austrija, 2016.

Režisore: Mārena Āde

Galvenajās lomās – Pēters Simonišeks un Sandra Hillere

“Splendid Palace”

 

Pievienot komentāru

Draugiem Facebook Twitter Google+