Foto: LETA/EPA

“Google” veiks vērienīgu reorganizāciju; mainīs arī nosaukumu 1

Korporācija “Google” tuvākajā nākotnē tiks pārorganizēta jaunā uzņēmumā ar nosaukumu “Alphabet”, pirmdien vakarā paziņoja izpilddirektors, viens no “Google” dibinātājiem Lerijs Peidžs. Populārā tīmekļa meklēšanas programma paturēs savu nosaukumu.

Reklāma
Reklāma
Kokteilis
Septiņi seni vārdi, kurus nevajadzētu dot meitenēm 18
Kokteilis
Mākslīgais intelekts nosauc 5 vārdu īpašniekus, kuri kā magnēti pievelk pretējā dzimuma pārstāvjus 21
Kāpēc apklusis Krievijas tirāns? Pēc prezidenta vēlēšanām pazudis Putins
Lasīt citas ziņas

Reorganizācijas mērķis ir radīt korporatīvo struktūru, kas precīzāk atspoguļotu pašreizējo uzņēmuma stāvokli. Tajā ietilpst vairākas lielas apakšstruktūras, kurām nav nekāda sakara ar meklēšanas programmu “Google”, kas kļūs par pašu lielāko struktūrvienību.

Jauno holdingu vadīs “Google” dibinātāji Peidžs un Sergejs Brins.

CITI ŠOBRĪD LASA

“Sergejam un man “Alphabet” dzimšana pāršķirs jaunu satraucošu lappusi “Google” dzīvē,” paziņojumā investoriem raksta Peidžs. “Mums patīk nosaukums “Alphabet ” (angliski – alfabēts). Tā ir viena no svarīgākajām cilvēces inovācijām, jo tas ir burtu kopums, kas pārstāv valodu.”

Jaunajā holdingā līdzās “Google” ietilps arī “Google Fiber”, kas piedāvā piekļuvi ļoti ātram internetam, vienības, kas nodarbojas ar investīcijām un darījumu finansēšanu augsto tehnoloģiju jomā, pašvadāmu automobiļu radīšanu un eksperimentiem farmakoloģijas jomā.

Lielās korporācijas pārvēršana par holdingu tiek veikta, lai uzlabotu dažādu projektu īstenošanu jaunās struktūras ietvaros, kā arī lai investoriem radītu skaidrāku ainu par milzīgā uzņēmuma finansēm un tā perspektīvām.

“Google” kļūs par pilnībā “Alphabet” piederošu meitasuzņēmumu. “Google” vienībā ietilps meklēšanas programma, meklētāja reklāmas, kartes, aplikācijas, “YouTube”, “Android” un ar tiem saistītas tehniskās operācijas.

Reorganizācija notiek laikā, kad izskanējušas bažas, ka “Google” dominēšana tehnoloģiju sektorā varētu būt sasniegusi “augstāko punktu”. “Google” daudzus gadus bijis līderis interneta meklēšanas jomā un attīstījis ar meklēšanu saistītās reklāmas par ļoti ienesīgu biznesu. Tomēr citur, piemēram, sociālā tīkla “Google+”, “Google TV”, mobilo maksājumu un citās jomās, tam ir maz ar ko lepoties.

“Tas ir diezgan pašpārliecināts solis no viņu puses,” uzskata konsultāciju uzņēmuma “TECHanalysis Research” vadītājs Bobs O’Donels, “bijis daudz jautājumu par viņu spēju augt tālāk par meklēšanu. Meklēšana ir bijusi viņu naudas govs ilgu laiku.”

Reklāma
Reklāma

Jaunā struktūra nozīmē, ka katram projektam, tostarp vājajiem, būs jāpastāv par sevi un jāuzrāda rezultāti, skaidroja O’Donels.

Savukārt kompānijas “Global Equities Research” eksperts Trips Čovdrijs uzskata, ka pārmaiņas ir “ļoti pozitīvas”, jo paaugstina uzņēmuma caurskatāmību investoriem.

Tagad “jūs kā investors varat skaidri redzēt, kā veicas galvenajam biznesam, kādu peļņu tas gūst, un arī paturēt redzeslokā, kādas jaunas inovācijas notiek,” skaidroja Čovdrijs.

Tikmēr kompānijas “Opus Research” eksperts Gregs Sterlings uzskata, ka jaunā stratēģija nav īsti skaidra.

“Patlaban interneta jomā notiek liela galvu kasīšana”, domājot par pārmaiņām, skaidro Sterlings.

“Tomēr izskatās, ka šie ir Peidža un Brina centieni novirzīt sevi no “Google” ikdienas darbības un koncentrēties uz plašāku projektu klāstu augstākā līmenī. Peidžs sacījis, ka tas atļaus viņam un Brinam izdarīt ambiciozākas lietas un iegūt ilgtermiņa skatījumu,” vietnē “Search Engine Land” rakstīja Sterlings.
“Google” akciju vērtība dažas stundas pēc paziņojuma paaugstinājās par apmēram 6% un sasniedza 672 ASV dolārus.

SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.