Foto- LETA

Latvijas un pasaules vēsturi atkal varētu savienot vienā priekšmetā 19

Iespējams, no nākamā gada vēsturi skolās sāks mācīt jau no 5. vai pat 4. klases. Turklāt Latvijas un pasaules vēsture varētu atkal tikt savienota vienā mācību priekšmetā.

Reklāma
Reklāma
TV24
Šoreiz “šefs” ir pielaidis kolosālu kļūdu. Vai Krievijas elite patiesībā gaida Putina nāvi? 41
Veselam
8 veidi, kā bērnu izaudzināt par potenciālo psihoterapeita pacientu 18
RAKSTA REDAKTORS
“Šorīt viņi tur stāvēja vairāk nekā pusstundu, diskusijas bija skaļos toņos” – jautājam instruktoram, kuram no šoferiem šādā situācijā ir priekšroka 3
Lasīt citas ziņas

Tāds ir Valsts izglītības satura centra (VISC) plāns, par ko informējis VISC vadītājs Guntars Catlaks.

Iespējamās pārmaiņas vēstures mācīšanā saistītas ar kompetencēs balstītā jaunā izglītības satura iz­strādi, ko pakāpeniski plānots skolās ieviest no 2018. gada septembra. G. Catlaks uzsvēra, ka jaunais mācību saturs vēl nav tapis, taču tiek izstrādāts. Vēstures apguve saistīta ar tā saukto sociālo un pilsonisko pamatkompetenci.

CITI ŠOBRĪD LASA

G. Catlaks sacīja, ka patlaban skolēni vēstures stundās uzzina ļoti detalizētu informāciju, ko bieži vien atceras tikai līdz pārbaudes darbam vai eksāmenam, taču vēstures stundu uzdevums būtu arī raisīt izpratni par vēsturiskajiem notikumiem, kā arī emocionālu līdzpārdzīvojumu.

Tāpēc vēstures apguvē būtu nepieciešamas pārmaiņas: iespējams, vēstures saturam jāaptver mazāk tēmu, bet tās jāmāca dziļāk. Eksperti secinājuši, ka patlaban, kad Latvijas un pasaules vēsturi māca divos atsevišķos mācību priekšmetos, grūti ir gan skolēniem, gan arī skolotājiem, jo apgūstamās tēmas bieži vien nav paralēlas: ir jālēkā no viena laika posma uz citu, skolēniem grūti aptvert, kādā kontekstā norisinājušies Latvijas vēsturei svarīgie brīži.

Tāpēc VISC piedāvās, reformējot izglītības saturu, atkal savienot Latvijas un pasaules vēsturi vienā mācību priekšmetā. Taču nu skolēniem faktiski mācīs Latvijas vēsturi un norises pasaules vēsturē būs jāapgūst tikai kontekstā ar pašu tautas piedzīvoto. Mērķis būtu panākt, lai, pabeidzot 9. klasi, skolēni sistēmiski un hronoloģiski pārzinātu dzimtās zemes vēsturi. Plašāk tās svarīgās norises pasaulē, kas nav tieši ietekmējušas Latviju, varētu apgūt vidusskolā.