Mobilā versija
+5.6°C
Sarmīte, Tabita
Piektdiena, 9. decembris, 2016
24. maijs, 2013
Drukāt

Grib līdztiesību vai vienādību?


Foto - LETAFoto - LETA

Vai dzimumu līdztiesība Labklājības ministrijas (LM) izpratnē nozīmē arī dzimumu vienādošanu? Tas bija viens no asākajiem jautājumiem, kas šonedēļ uzdots Saeimas Cilvēktiesību un sabiedrisko lietu komisijas un Izglītības, kultūras un zinātnes komisijas kopīgajā sēdē, kurā sprieda par dzimumu līdztiesību izglītības kontekstā.


 

Jau kopš rudens, kad LM un ziemeļvalstu Ministru padomes sadarbībā arī latviski tika izdota Dānijā tapusi grāmata bērniem “Diena, kad Kārlis bija Karlīna” un “Diena, kad Rūta bija Rihards”, kā arī metodiskais materiāls pedagogiem “Pirmsskolas, kurās ir vieta PepijPrinčiem un PirātPrincesēm”, notikusi sarakste par dzimumu līdztiesību starp Saeimu un valdību. Pret pašlaik īstenoto politiku esošie uzsver, ka gan tā, gan šīs grāmatas nozīmējot drīzāk dzimumu atšķirību likvidēšanu. Sēdē vairākkārt izskanēja viedoklis, ka grāmata pat grauj dzimumlīdztiesību, jo rāda – lai meitene varētu spēlēt futbolu, viņai jākļūst par puiku.

Ulbrokas vidusskolas direktors Normunds Balabka sacīja: “Dzimumu līdztiesība nav sasniedzama ar dzimumu identitātes mazināšanu.”

Psihoterapeite un psiholoģe Indra Tretjakova teica, ka jāaizsargā Latvijas bērni no šīm idejām, jo identificēšanās ar savu dzimumu ir ļoti svarīga bērna veselīgai attīstībai.

Kad pedagoģijas profesore Ruta Ināra Kaņepēja apgalvoja, ka bērnudārzos rotaļas neuzspiež atbilstoši dzimumu stereotipiem, LM pieaicinātā sociālantropoloģijas doktore Aivita Putniņa iebilda: esot tomēr bērnudārzi, kuros pedagogi iekārtojuši puiku un meiteņu stūrīšus.

Visas puses vienojās, ka strīdīgās grāmatas kvalitāte nav apmierinoša, tādēļ deputātu vairākums nobalsoja par aicinājumu bērnudārziem tās nelietot.

 

Pievienot komentāru

Draugiem Facebook Twitter Google+