Publicitātes foto

Gribēja kā Kronenbergs
 0

Tie, kas gaida tipisku filmu ar Džeisona Stethema piedalīšanos, būs smagi vīlušies, jo, kaut arī pozicionēts kā trilleris, “Kolibri efekts” ir drāma, kas noskaņās līdzinās “Austrumu solījumiem”, taču tā veidota bez kanādieša Deivida Kronenberga tvēriena.


Reklāma
Reklāma
TV24
Šoreiz “šefs” ir pielaidis kolosālu kļūdu. Vai Krievijas elite patiesībā gaida Putina nāvi? 41
RAKSTA REDAKTORS
“Šorīt viņi tur stāvēja vairāk nekā pusstundu, diskusijas bija skaļos toņos” – jautājam instruktoram, kuram no šoferiem šādā situācijā ir priekšroka 3
Veselam
8 veidi, kā bērnu izaudzināt par potenciālo psihoterapeita pacientu 18
Lasīt citas ziņas

Scenāristam Stīvenam Naitam Londonas padibenes un kriminālie grupējumi vismaz uz papīra nav sveši – nelegāla cilvēku orgānu tirdzniecība apskatīta drāmā “Netīrā jaukā dzīve”, kas starptautiskā arēnā iznesa Odrijas Totū vārdu un vienu no karjeras labākajām filmām ļāva uzņemt Stīvenam Frīram, bet “Austrumu solījumi” Deivida Kronenberga režijā un ar Vigo Mortensenu vienā no galvenajām lomām atklāja krievu mafijas ikdienu Lielbritānijas galvaspilsētā. Nu Naits pārmeties uz ķīniešu organizētās noziedzības perēkli, kurā iemests Afganistānas kara veterāns Džoijs Džonss. Pirms gada viņš dezertēja no slimnīcas, kur bija ievietots pēc negaidītas apšaudes, un nu kopā ar meiteni, kas iepazīta uz ielas, sildās kartona būdās, kas izmestas pie ātrās ēdināšanas kroga. Džonsa ikdienā visbūtiskākā loma piešķirta apreibinošām vielām un fiziskām sāpēm, kas vēl joprojām pavada bijušo specvienības karavīru, taču pēc liktenīgas klopes ar vietējo “jumtu” viņš nolemj sākt jaunu dzīvi un dara to tik pārliecinoši, ka iemanto ķīniešu mafijnieku uzmanību, kuri viņu savervē par miesassargu un šoferi vienā personā. Viss jau būtu labi, ja vien kartona būdas sānu sildītājas līķis netiktu atrasts upē, un Džonss nolemj atriebties – lai ko arī tas maksātu. Un ceļā uz savu mērķi viņu vēl gaida interesantas attiecības ar mūķeni, kura pieteikusies kalpot bezmaksas zupas virtuvē un no bērnības sapņo par atrašanos uz baleta skatuves.

Neveiklais uzstādījums, kas “Kolibri efektam” liek buksēt starp trillera, sociālās drāmas un “art house” elementiem un citē atsauces uz “Austrumu solījumiem”, nav šo filmu padarījis par scenārista un režisora debitanta Stīvena Naita veiksmes stāstu, taču viņš jau filmē nākamo darbu – trilleri “Loks” ar Tomu Hārdiju titullomā.

CITI ŠOBRĪD LASA

Tā arī nav labākā Džeisona Stethema pēdējo filmu kontekstā, jo, domājot par šo angli, kuru slavas saulītē izcēla Gajs Ričijs un stilīgais kičs “Nav dūmu bez stobriem”, retu kurš gaida “domājošu” kinolenti aktīvi pārliecinošas kaušanās vietā. Un to, ka Džeisons Stethems varētu iemīlēties pelēkā pelē, jau nu vismazāk, taču, protams, Džonsa un māsas Kristīnas attiecībām nav lemts pārvērsties par pasaku ar “līdz nāve mūs šķirs” beigām, jo raupjiem vīriem ir pārāk daudz skeletu savos antresolos, un Stethemu par romantisku filmu varoni ar cerību uz pestīšanu nudien nenosauksi.

 

UZZIŅA

“Kolibri efekts”/”Hummingbird”

ASV, Lielbritānija, 2013

Režisors: Stīvens Naits

Lomās: Džeisons Stethems, Agata Bužeka

“Forum Cinemas”, “Cinamon” un “Multikino”