Līgumu par vairāk nekā tūkstoš mākslas darbu lielā Kornēlija Gurlita krājuma nodošanu bernes Tēlotājmākslas muzejam parakstīja muzeja padomes prezidents Kristofs Šaublīns, Vācijas kultūras un mediju ministre Monika Grūtersa un Bavārijas federālās zemes Tieslietu ministrs Vinfrīds Bausbaks.
Līgumu par vairāk nekā tūkstoš mākslas darbu lielā Kornēlija Gurlita krājuma nodošanu bernes Tēlotājmākslas muzejam parakstīja muzeja padomes prezidents Kristofs Šaublīns, Vācijas kultūras un mediju ministre Monika Grūtersa un Bavārijas federālās zemes Tieslietu ministrs Vinfrīds Bausbaks.
Foto: AFP

Gurlita mantojumu nodod Bernes muzejam 0

Bernes Tēlotājmākslas muzejs paziņojis, ka pieņems vācu kolekcionāra Kornēliusa Gurlita mantojumu, taču rūpēsies, lai nacistu nolaupītie darbi tiktu atdoti patiesajiem mantiniekiem.

Reklāma
Reklāma
Krimināls
VIDEO. “Bēdz prom!” Kārsavā iereibusi kompānija bēg no policijas un smejas par vadītāja nonākšanu policijas rokās 43
Krievija uzbrūk Ukrainai ar “brīnumieroci”. Ar to varētu tikt galā tikai F-16 144
VIDEO. Kāpēc gurķus tin plēvē? Atbilde tevi pārsteigs
Lasīt citas ziņas

Tikmēr Vācija turpinās izmeklēt 1200 gleznu un skiču izcelsmi, kā arī segs juridiskos izdevumus, kas Šveices muzejam varētu rasties iespējamo mantinieku ierosinātās tiesvedības rezultātā.

Kolekcija patlaban atrodas Berlīnē. Pagaidām par trešdaļu darbu noskaidrots, ka tie Otrā pasaules kara laikā atņemti to kādreizējiem īpašniekiem.

CITI ŠOBRĪD LASA

Maijā mirušais Gurlits novēlēja muzejam savu vērtīgo mākslas darbu kolekciju, kurā ir arī Pablo Pikaso, Anrī Matisa, Franca Marka, Paula Klē un Maksa Bekmana darbi.
Kolekcijas vērtība lēsta ap vienu miljardu eiro.

Gurlita tēvs Hildebrands kolekcionēja ebrejiem un Vācijas muzejiem nacistu valdīšanas laikā atņemtos darbus.

Pirms savas nāves Gurlits atzina, ka vismaz vienu no simtiem gleznu, kas ir viņa īpašumā, nacisti nolaupījuši tās likumīgajiem īpašniekiem ebrejiem. Pārējie mākslas priekšmeti, domājams, piederēja Vācijas muzejiem, pirms nacisti tos aizvāca, atzīstot tos par “deģenerātu mākslas” paraugiem.

Pirms Otrā pasaules kara un tā laikā nacisti Vācijā un visā Eiropā sagrāba savā īpašumā tūkstošiem mākslas darbu, lielākoties konfiscējot tos ebrejiem vai piespiežot īpašniekus tos pārdot par nesamērīgi zemu cenu.