“Prius” dizains tradicionāli ir neparasts. Publicitātes foto

Hibrīdu pionieris ceturtajā paaudzē 0

Pasaulē pirmais sērijveida hibrīdauto “Toyota Prius” parādījās 1997. gadā, taču Eiropā oficiāli tirgoja tikai otrās paaudzes modeli, kas dīleru salonos nonāca 2003. gadā. Trešās paaudzes “Prius” debitēja 2009. gadā, bet tagad parādījies jaunais ceturtās paaudzes hibrīds. “Prius” ir visvairāk saražotais hibrīdauto pasaulē – pavisam pārdoti vairāk nekā pieci miljoni šā modeļa auto.

Reklāma
Reklāma
Kokteilis
Personības tests: jūsu dzimšanas mēneša zieds atklāj par jums vairāk, nekā spējat iedomāties 17
“Kā krāpnieks zināja, ka neesmu izņēmusi paciņu?” Lasītāja atmasko neīsto “Latvijas Pastu” 1
Mākslīgais intelekts nosauc piecus “neveiksmīgākos” latviešu politiķus 115
Lasīt citas ziņas

Hibrīdmašīnas priekšrocības vislabāk izpaužas pilsētas satiksmē. Tad regulāra ātruma samazināšana un bremzēšana uzlādē akumulatoru, kura uzkrātā enerģija darbina elektromotoru, tādā veidā nākot talkā benzīna dzinējam. Interesanti, ka, pārvietojoties mazā ātrumā bez spēja paātrinājuma, ar hibrīdu kādu brīdi var braukt kā ar trolejbusu – tikai no elektromotora. Noņemot kāju no gāzes pedāļa, benzīna motors uzreiz atslēdzas, bet, sākot braukt, tiek izmantots tikai elektromotors. Taču pilsētas straujajai satiksmes plūsmai ar elektromotora paātrinājumu vien reizēm ir par maz, tāpēc, spiežot uz gāzes padāli spēcīgāk, nemanot nāk talkā benzīna motors.

Jaunajam “Prius” ir pilnveidota benzīna dzinējs, elektromotors un to vadības sistēmas. 1,8 litru benzīna motors ar bezpakāpju variatoru un sinhrono maiņstrāvas ģeneratoru darbojas vienotā blokā. Šo unikālo tehnoloģiju “Toyota” inženieri nodēvējuši par “Hybrid Synergy Drive”. Kopējā jauda, ko attīsta “Prius”, ir 122 zirgspēki (benzīna dzinēja jauda 98 ZS), kas ir mazāk nekā iepriekšējās paaudzes modeļa 136 zirgspēki. Taču ražotājs apgalvo, ka jaunā spēka sistēma esot efektīvāka un ekonomiskāka, kas šādam auto neapšaubāmi ir ļoti svarīgi, pat ja runa ir par ietaupītiem degvielas gramiem. Tiesa, lai iztiktu ar pieticīgu apetīti, mašīna jāvada ļoti uzmanīgi, bez straujiem paātrinājumiem. Savukārt, ja nepieciešams, ar “Prius” var pārvietoties gana dinamiski, kā ar jebkuru mūsdienu vidējās klases auto. Protams, tad degvielas patēriņš pieaug, taču tas vienalga ir salīdzinoši pieņemams.

CITI ŠOBRĪD LASA

Arī interjers ir tradicionāli noformēts futūristiskā stilā, bet apdares kvalitāte ir uzlabojusies. Kopumā salons ir ērts, bet piecdurvju hečbeka tipa virsbūve sniedz plašas transformācijas iespējas. Bagāžnieka ietilpība ir 502 litri. Saglabājot līdzšinējo riteņu bāzi, auto kļuvis mazliet garāks platāks un zemāks.

“Prius” galvenais noiets vienmēr bijuši Japānas un ASV tirgi. Taču pēc elektromobiļa “Tesla” parādīšanās, Amerikas augstākās sabiedrības zaļās modes simbols nav vairs samērā demokrātiskais “Prius”, bet gan ekstravagantā “Tesla”. Tiesa, “Prius” diezgan plaši izmanto taksisti gan viņpus okeānam, gan arī dzaudzās Eiropas lielpilsētās, kas apstiprina šā automobiļa praktiskumu un ekonomiskumu pilsētas satiksmē.

“Toyota Prius” sākuma cena ir 28 460 eiro.

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.