Foto no vietnes “worldwide-auctioneers.com”

Hitlera mersedesu cer pārdot par vairākiem miljoniem 3

17. janvārī ASV Arizonas štatā tiks izsolīts vēsturisks un unikāls “Mercedess Benz” markas auto, kas īpaši būvēts diktatora Ādolfa Hitlera vajadzībām un izmantots vairākās nacistiem svarīgās parādēs, vēsta ASV mediji. Kopš 2009. gada relikvija ir kāda vārdā nenosaukta krievu miljardiera rokās. Izsoļu nams “Worldwide Auctioneers” cer, ka interesenti par “supermersedesu” nosolīs vairākus miljonus dolāru.

Reklāma
Reklāma
Krimināls
VIDEO. “Bēdz prom!” Kārsavā iereibusi kompānija bēg no policijas un smejas par vadītāja nonākšanu policijas rokās 43
Krievija uzbrūk Ukrainai ar “brīnumieroci”. Ar to varētu tikt galā tikai F-16 144
TV24
“Viņi ir gatavi uz visādām neģēlībām.” Kas mudinātu Putinu pieņemt lēmumu uzbrukt NATO?
Lasīt citas ziņas

“Mercedes-Benz 770K Grosser” tika izgatavots 1939. gadā un jau oktobrī piedzīvoja debiju kādā Hitlera reprezentācijas braucienā Berlīnē, demonstrējot nacistiskās Vācijas autobūves panākumus. 1940. gadā Hitlers šo propagandas kinohronikās redzamo auto izmantoja Itālijas dučes Benito Musolīni vizītes laikā, pēc tam apbraucot gavilējošās skatītāju masas parādē par godu Francijas sakāvei, bet 1941. gadā līdzīgā pasākumā, svinot Dienvidslāvijas un Grieķijas iekarošanu. Kopumā tika izgatavoti vien četri šī modeļa auto. Hitleram domātais apgādāts ar 7700 cm³ dzinēju, kas ļāva attīstīt ātrumu līdz 160 km/h.

Konkrētā “mersedesa” liktenis tālākajā kara gaitā nav īsti skaidrs, taču pieņem, ka 1944. gadā, jau pēc sabiedroto izsēšanās Normandijā, Hitlers to izmantojis, lai dotos uz Franciju apspriesties ar feldmaršalu Rommelu. Katrā gadījumā lepnais braucamais nonāca amerikāņu armijas rokās un tika nodots militārās policijas vajadzībām Havrā. Amerikāņu zaldātiem tajā brīdī nebija ne jausmas, ar ko darīšana. Pēc kara majestātisko “Mercedes-Benz 770K Grosser” ieguva kāds beļģu uzņēmējs, kurš to tālāk par 1800 dolāriem pārdeva pārvešanai uz ASV. Tur tā priekšvēsturi aizmirsa, un auto vairākas reizes mainīja īpašniekus, līdz 2002. gadā atkal atgriezās Eiropā un atkal tika vairākkārt pārdots.

CITI ŠOBRĪD LASA

“Worldwide Auctioneers” savā paziņojumā norāda, ka nekādā gadījumā nevēloties apbrīnot Hitleru, taču esot jāatzīst, ka minēto braucamo “būvējuši talantīgi cilvēki un tas demonstrē augstāko līmeni”.