Publicitātes foto

Holijas Herndones datora dziedājumi
 0

11. jūnijā Rīgā Eduarda Smiļģa Teātra muzejā viesosies amerikāņu post-tehno mūziķe Holija Herndone, lai sniegtu koncertu nepieradinātās mūzikas festivāla “Skaņu mežs” ietvaros. 


Reklāma
Reklāma

 

TV24
Šoreiz “šefs” ir pielaidis kolosālu kļūdu. Vai Krievijas elite patiesībā gaida Putina nāvi? 41
RAKSTA REDAKTORS
“Šorīt viņi tur stāvēja vairāk nekā pusstundu, diskusijas bija skaļos toņos” – jautājam instruktoram, kuram no šoferiem šādā situācijā ir priekšroka 3
Veselam
8 veidi, kā bērnu izaudzināt par potenciālo psihoterapeita pacientu 18
Lasīt citas ziņas

Holija Herndone savā daiļradē atspoguļo dažādu un, iespējams, savstarpēji kontrastējošu ietekmju klāstu – akadēmisko vidi, kurā viņa ir skolota un vēl joprojām turpina attīstīties, kā arī savu uzticīgo mīlestību pret klubu mūzikas kultūru tās vismūsdienīgākajās formās. Par sevi ietekmējušajām komponistēm nosaucot Gaļinu Ustvoļsku un Mariannu Amačeri, savukārt elektroniskās mūzikas sfērā atsaucoties uz māksliniekiem Pan Sonic vai producentu klāstu no Berlīnes un Birmingemas 90. gadu tehno kopienas, Herndone rada telpisku un fiziski sajūtamu elektronisko mūziku, kas drosmīgi un intensīvi maina režīmus un žanru iezīmes viena skaņdarba vai koncerta ietvaros, robežojoties no ritmiskas un gandrīz industriālas klubu mūzikas līdz estētiski savdabīgām laikmetīgās mūzikas kompozīcijām.

Lai arī apguvusi kontrabasa spēli, mūziķes pašreizējais instruments nav nekas cits kā klēpja dators, jo, viņasprāt, tas spēj darīt lietas, kas nevienam citam instrumentam nekad nav bijušas iespējamas. Galu galā Herndone datoru nodēvējusi par “vispersonīgāko instrumentu, ko pasaule jebkad pieredzējusi”.

CITI ŠOBRĪD LASA

Viena no mūziķes primārajām interesēm ir dzīvā izpildījuma vitalizēšana. Uzstājoties ar datoru, viņa savas kompozīcijas koncertos rūpīgi rada no jauna, kā arī integrē savu balsi mūzikas radīšanas procesā – liela daļa no Herndones daiļradē dzirdamajām skaņām ir ģenerētas no viņas balss, kas, kā uzskata pati mūziķe, padara šo elektronisko mūziku “ķermeniskāku”.

Mūziķe kritiķu un laikmetīgās deju mūzikas cienītāju vidū izpelnījusies uzmanību, pateicoties 2012. gada beigās izdotajam debijas albumam “Movement” (“Kustība”). Populārais mūzikas kritikas interneta portāls “pitchfork.com” par Herndones debijas albumu raksta: “Būdams atbilstoši nosaukts, “Movement” pauž gan progresiju, gan izaicinājumu.” Recenzijā Herndone tiek nosaukta par vienu no saistošākajām 2012. gada jaunajām balsīm kā izpildītāja, komponiste un producente, papildinot, ka albums ar savu piemēru aicina virzīties vairākos muzikālos virzienos vienlaikus un tādējādi nākt klajā ar kaut ko drosmīgu, svaigu un pilnībā individuālu.

Tikmēr interneta žurnāls “The Quietus” apgalvo, ka albums “Movement” ir viens no tiem patīkamajiem pārsteigumiem, kurus izdzirdot jūs nodomājat: “Nu, bet, protams, ka mūzikai mūsdienās būtu jāskan šādi!”

Mākslinieces uzstāšanās Rīgā noritēs kā interaktīvs audiovizuāls koncerts. Ņemot vērā Herndones mūzikas novatorisko dabu, viņas mūzikas spēju izteiksmīgi pārraut žanru robežas un veidot saikni starp akadēmisko un pagrīdes mūziku, pasākums tiek pozicionēts kā biedrības “Skaņu mežs” veltījums ar Rīgu saistītā komponista Riharda Vāgnera 200. jubilejai.