Foto-LETA

IBM: Latvijā ir liela interese par mākoņpakalpojumiem 0

Latvijā starp maziem un vidējiem uzņēmumiem ir liela interese par mākoņdatošanas pakalpojumiem, kas globālam informācijas tehnoloģiju koncernam IBM (“International Business Machines”) rada izdevību šādus risinājumus veidot kopā ar saviem vietējiem partneriem, intervijā teica IBM pārdošanas direktors Baltijas valstīs Sergejs Kostjučenko.

Reklāma
Reklāma
“Kā krāpnieks zināja, ka neesmu izņēmusi paciņu?” Lasītāja atmasko neīsto “Latvijas Pastu” 1
Kokteilis
Personības tests: jūsu dzimšanas mēneša zieds atklāj par jums vairāk, nekā spējat iedomāties 17
Mākslīgais intelekts nosauc piecus “neveiksmīgākos” latviešu politiķus 115
Lasīt citas ziņas

“Mākoņpakalpojumi ļoti attīstās. Latvijā strādājam ar partneriem, piemēram, ar pakalpojumu sniedzējiem, kas būvē savus mākoņus. Kas attiecas uz lieljaudas datiem, to apstrāde ir uzdevums, kas labi padodas mākonī. Taču Latvijā tāda pielietojuma vēl nav. Galvenokārt piedāvājam resursus – apstrādes kapacitāti, glabāšanas kapacitāti, tīkla jaudu. Pēc tā ir ļoti liels pieprasījums tieši mazos uzņēmumos, kuriem vairāk nevajag savu iekšējo tehniku. Mazam uzņēmumam ir ļoti grūti uzturēt 10 serverus,” stāstīja Kostjučenko.

Viņš skaidroja, ka gala lietotāji konkrētus risinājumus, kas darbojas ar “mākoņa” palīdzību, visticamāk, saņems tieši no IBM vietējiem partneriem, kas tos sakomplektēs un piedāvās katra klienta vajadzībām. Tādēļ tos neuztvers kā IBM risinājumus, arī ja speciālisti zinās, kas piegādājis būtiskas pamattehnoloģijas.

CITI ŠOBRĪD LASA

“Kam tieši mazie un vidējie uzņēmumi izmanto mākoņus, nezinām. IBM būvē mākoņus pakalpojumu sniedzējiem, un tie ir tie, kas ierīko risinājumus un pakalpojumus, kurus mākonī lieto to klienti. Šie mākoņi mājo datu centros,” skaidroja Kostjučenko.

IBM speciālists atzina, ka Latvijā patlaban ir sava veida datu centru ierīkošanas un mākoņdatošanas bums.

“Ir divi principi, kādēļ būvē mākoņus Latvijā. Viens ir, lai apkalpotu vietējos klientus. Piemēram, ja rezerves datu kopijas ir ASV mākonī, tad atgūšanās operācija, tā sauktais “recovery”, pēc primāro resursu avārijas ir laikietilpīgs. Parasti sanāk sūtīt rezerves kopijas uz DVD diska. Tādēļ ieteicams šo rezerves kopēšanas pakalpojumu sniegt uz vietas, Latvijā. Tad vēl ir lokālā programmatūra, grāmatvedības sistēmas. Otrs iemesls, kādēļ būvē mākoņus, ir, lai pārdotu to jaudu un pakalpojumus ārzemēs. Tiek būvēti datu centri, kas piedāvā savus pakalpojumus Rietumeiropā, gan Austrumeiropā, ” Kostjučenko teica.

Drīzumā arī gaidāma datu centra atklāšana, kas lielā mērā veidota ar IBM tehnoloģijām, viņš sacīja.

“Kad pienāks laiks un būsim gatavi prezentēt tā sauktos publiskos paraugprojektus, tad arī pateiksim. Pēc pāris mēnešiem parādīsies mākonis, kas būs IBM publisks paraugprojekts… Tas būs vietējo un starptautisko pakalpojumu sniegšanas mākonis. Tas būs Latvijas uzņēmums ar IBM platformu, bet ar saviem pakalpojumiem, būs pilnībā balstīts uz IBM risinājumiem – gan “dzelžiem”, gan programmatūru,” norādīja Kostjučenko.

Reklāma
Reklāma

Kostjučenko par IBM pārdošanas vadītāju Baltijas valstīs strādā kopš 2009.gada oktobra. Pirms tam bija par Latviju atbildīgais menedžeris Igaunijā dibinātā IT kompānijā “Byte Life Solutions” un kā IT koncerna “Hewlett Packard” (HP) programmatūras risinājumu pārdevējs.

Kostjučenko mācījies biznesa vadību Latvijas Universitātē, pēc tam ieguvis maģistra grādu Mančesteras Universitātes (Anglija) Biznesa fakultātē (University of Manchester, Manchester Business School) un otru maģistra grādu biznesa vadībā Rīgas Ekonomikas augstskolā (Stockholm School of Economics in Riga).

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.