×
Mobilā versija
Brīdinājums +16.2°C
Janīna, Linda
Otrdiena, 21. augusts, 2018
12. augusts, 2018
Drukāt

Rīgā radīts atbalsta mehānisms jaunajiem uzņēmējiem

Foto - ShutterstockFoto - Shutterstock

Ilustratīvs attēls

Rīgas dome izveidojusi atbalsta mehānismu jaunajiem uzņēmējiem “Rīgas drosmes grants”.

“Es pats esmu izmēģinājis visus iespējamos un neiespējamos finanšu atbalsta līdzekļus, tāpēc zinu, ka visgrūtāk finansējumu ir piesaistīt tieši uzņēmuma agrīnajā stadijā, kad tev vēl neviens netic. Tieši tāpēc finansējums un mentoru atbalsts, ko var gūt “Ideju kausā”, ir tik nozīmīgs,” konkursa “Ideju kauss 2018” atklāšanas pasākumā sacīja jaunizveidotās jauno uzņēmēju atbalsta programmas “Rīgas drosmes grants” vadītājs Oskars Putniņš.

Sākot ar 7. augustu, veselu mēnesi jebkurš Latvijas iedzīvotājs, kurš sasniedzis 18 gadu vecumu, var konkursā iesniegt savu ideju, lai cīnītos par iespēju iekļūt tā otrajā kārtā, kur uzņēmējiem būs iespēja iziet profesionālas apmācības pieredzējušu uzņēmēju vadībā. Savukārt fināla posmā iekļūs tikai 12 labākās idejas, cīnoties par pirmo vietu un 7000 eiro naudas balvu. Otrā vieta iegūs 5000 eiro, bet trešā vieta – 3000 eiro. Tāpat būs iespēja cīnīties arī par 2000 eiro kopējo balvu fondu no “Rīgas drosmes granta”. Pērn vairāk nekā 300 dalībnieki iesniedza 150 ideju pieteikumus.

Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras vadītājs Andris Ozols norāda, ka no jaunajiem uzņēmējiem negaida perfektas idejas, taču ar komerciālu potenciālu gan. Rīgas domes Pilsētas attīstības departamenta direktora p. i. Armands Krūze atklāj, ka aicināti pieteikties ir arī latvieši no ārzemēm. “Pateicoties idejām, mēs attīstāmies un augam, pateicoties idejām, ir iespēja radīt produktus. Ideja ir dzīvības, biznesa pamats, kas nepieciešams Latvijas attīstībai. Neprasīsim būt rīdziniekiem – var pieteikties arī no Īrijas un citām valstīm. Varbūt tas būs grūdiens atgriezties mājās,” saka A. Krūze.

Konkursa ekspertu sastāvu atklāšanas pasākumā pārstāvēja Rīgas Ekonomikas augstskolas pasniedzēja Natalja Točelovska, kura norāda, ka parasti no visiem jaunuzņēmumiem ilgāk par diviem gadiem izdzīvo tikai 5%, bet pārējie stāsta, ka pietrūkušas zināšanas mārketingā, grāmatvedībā u. c. Tieši tāpēc konkursa laikā uzņēmējiem būs pieejami dažādu ekspertu un mentoru pakalpojumi, kā arī vebināri, kuros varēs uzzināt, kur un kā pārdot ideju. Būs iespēja apgūt arī produkta reklamēšanas gudrības, grāmatvedības pamatus, produkta izmēģināšanas viltības un pareizu idejas prezentāciju.

Pievienot komentāru

Draugiem Facebook Twitter Google+