Mobilā versija
+2.0°C
Sabīne, Sarma, Klaudijs
Pirmdiena, 5. decembris, 2016
5. novembris, 2014
Drukāt

Vienā tīklā reiz būs televizors un ledusskapis. Saruna ar “Lattelecom” valdes priekšsēdētāju Juri Gulbi (5)

Foto - Dainis BušmanisFoto - Dainis Bušmanis

Kā rodas idejas vismodernākajai televīzijai un citiem interneta jaunumiem? Kas jādara, lai šādi jauninājumi īstenotos? Par inovāciju virtuvi saruna ar SIA “Lattelecom” valdes priekšsēdētāju Juri Gulbi.

– Televīzijas reklāmās “Lattelecom” televīziju dēvējat par vienu no modernākajām Eiropā. Kāds tam pamats?

Juris Gulbis: – Pārējās televīzijas Eiropā diezgan maz piedāvā interaktivitāti. Mums tā darbojas tāpēc, ka TV biznesā iesaistījāmies salīdzinoši nesen – 2007. gadā sākām strādāt pie šā risinājuma, un pirmā tās pazīme bija videonoma, vēlāk raidījumu ieraksti, to pauzēšana, atpakaļtīšana un skatīšanās jebkurā laikā. Pagājušajā gadā uzlabojām arī visu portālu un tā vizuālo veidolu, šobrīd tā ir televīzija uz visiem četriem ekrāniem – TV, datora, planšetes un viedtālrunī. Tādu darbojošos risinājumu Latvijā nevienam citam nav, arī Eiropā ir ļoti maz. Uz vienas rokas pirkstiem var saskaitīt.

– No kā esat noskatījuši tādu?

– Tiešā veidā tā pārņemta nav. Jo mēs esam vairākas TV pakalpojumu sastāvdaļas izstrādājuši atsevišķi un tad integrējuši vienā. Mēs bijām vieni no pirmajiem, kas piedāvāja raidījumu ierakstus, to apstādināšanu un patīšanu uz priekšu, atpakaļ. Tagad šī tendence attīstās citur Eiropā. Bet raidīšana uz četriem ekrāniem vēl ir retums. Nesaku, ka esam vienīgie. Taču Amerikā šis pakalpojums ir pieejams atsevišķās pilsētās, bet visā valstī – ne.

– Kā rodas idejas tādiem novatoriskiem risinājumiem? Un konkrēti šādai televīzijai?

– 2006. gadā, kad šāda ideja radās, “Lattelecom” galvenie konkurenti – kabeļoperatori – piedāvāja ne tikai televīziju, bet arī interneta pakalpojumus. Mēs sākām zaudēt savas pozīcijas un, lai noturētos, piedāvājām pakalpojumu pakas – “Mājas komplektus”, kuros internetu sapakojam kopā ar balss telefoniju.

Lai noturētu un audzētu internetu, kā atbildes gājienu kabeļoperatoriem gribējām piedāvāt nevis lineāro, bet tādu televīziju, kas tehnoloģiski ir soli priekšā. Tādu arī 2007. gada pavasarī ieviesām. Taču kabeļ­operatoriem internets bija 100 Mb/s, bet mūsu vadu tīklā – tikai 10 Mb/s. Tas arī faktiski piespieda mūs pāriet uz optiskajiem tīkliem.

Šie divi stratēģiskie lēmumi – interaktīvā televīzija un optika – palīdzēja noturēt un pieaudzēt mūsu tirgus daļu. Nākamais solis jau likumsakarīgi izrietēja no šī – kad izsludināja konkursu uz virszemes apraidi, mēs no 2009. gada saņēmām licenci uz pieciem gadiem un jau varējām piedāvāt kvalitatīvu televīziju ārpus tām teritorijām, kur sniedzās mūsu kabeļi. Tirgus piespiež domāt par jaunām lietām.

Pievienot komentāru

Komentāri (5)

  1. Juri, perfekts šāviens desmitniekā. Lai izdodas !

  2. Cien.Gulbja kungs kas tā par modernu televīziju ja nevar normāli uztvert ne TV3,ne LNT ko nevar teikt par NTV un RTR.Un ja būtu vaina antenā tad krievu kanālus nerādītu.Ja jau māk tik nadzīgi naudu iekasēt,tad nu vajadzētu prasties un kvalitāti arī uzlabot.

  3. Gribētos zināt no Gulbja kunga, kāpēc tiek uzspiesta vienveidīgā TV kanālu pakete? Izskatās, ka nedzīvojam ES, bet citā savienībā, kur noteicošā ir Krievijas TV. Cik tas izmaksā patiesībā un cik man vajadzētu maksāt par ES valstu TV kanāliem pamatpakā? No tādas interaktīvās TV kā patreiz nav nekādas jēgas.

  4. Pilnīgi piekritu Jānim, mani arī gandrīz apkrāpa, jo vēl nenoslēdzot sadarbības līgumu, atsūtīja rēķinu, ka jāsamaksā drošības nauda- 50 eiro. Esmu laimīga, ka neiegrābos Lattelekoma tīklos.

  5. Neticiet Lattelekom, viņi Jūs apkrāps un pēc iespējas vairāk nokāsīs naudu- tā ar mani bija.

Ar motorizētu čemodānu var sasniegt ātrumu 13 km/hJa kādreiz lidostā radusies nepieciešamība dažu minūšu laikā nokļūt no viena termināļa uz otru, lai paspētu uz savu reisu, lielisks sabiedrotais būs motorizētais čemodāns "Modobag".
Radīts paroļu ģenerators, kuru hakeri nevarēs uzlauzt (2)Firma "Everykey", ko atbalstījis pats antivīrusu kompānijas "McAfee" dibinātājs Džons Makafī, izstrādājusi īpašu maziņu ierīci, kura ģenerē jaunu un drošu paroli ikreiz, kad vēlaties ienākt vienā no saviem interneta vietņu profiliem.
Ja gribi tilpumu. "LA" vērtē "Opel Zafira""Opel Zafira" tika prezentēta 1999. gadā un kopš tā laika ir toņa noteicēja septiņvietīgo kompaktvenu klasē. Pavisam šo gadu laikā saražots vairāk nekā 2,7 miljoni dažādu paaudžu Zafira automobiļu.
Vai Latvijas neceļu nākotne? (1)Par gada auto nominēt pikapu? Uz tādu izlēcienu žūrija nez vai būs spējīga
Draugiem Facebook Twitter Google+