Mobilā versija
-0.3°C
Meta, Sniedze
Piektdiena, 2. decembris, 2016
9. augusts, 2016
Drukāt

Iedzīvotāja: vai “Rail Baltica” dēļ latviešiem jāpamet dzimtene? (10)

"RB Latvija"  vizualizācija"RB Latvija" vizualizācija

Vai “Rail Baltica” dēļ latviešiem jāpamet dzimtene, atklātajā vēstulē jautā Sējas novada iedzīvotāja Ināra Livčāne, kuras īpašumu šķērsos valdības otrdien apstiprinātais trases maršruts. Viņai pieder zeme, viesu māja Sējas novadā, nepilni 20 hektāri. Apstiprinātais maršruts sadalīs zemi divās daļās.

“Neticami, ka tā var būt, tu esi dzīvojis, strādājis, ieguldījis līdzekļus, attīstījis savu īpašumu un uzņēmējdarbību saskaņā ar spēkā esošu teritorijas plānojumu, bet piepeši – tas izrādās neperspektīvi. Jau pusotru gadu visi iesāktie attīstības projekti manā saimniecībā ir atlikti uz nenoteiktu laiku,” stāsta privātīpašniece.

Iedzīvotāja nesaprot, kādēļ projektu nevarēja virzīt pa valstij piederošo zemi, jo Latvijas lauku teritorijas nav blīvi apdzīvotas. Trašu maršrutu alternatīvu izvēles kritēriji ir miglā tīti, viņa uzskata.

“Kāpēc jāputina laukā privātīpašumi, kuros paaudžu paaudzēs dzīvo vēl uz ārzemēm neaizbraukušie latvieši? Par viņu maksātiem nodokļiem ar vieglu roku grib iznīcināt viņu un nākamo paaudžu dzīvi un darbu. Kam būs vajadzīgs ātrvilciens, ja Latvijā jau tajā brīdī, kad sāks kursēt vilciens, vēl viena liela daļa iedzīvotāji būs emigrējuši! Šis projekts nerada drošību par Latvijas nākotni. Tas ir vissatraucošākais,” uzskata Livčāne.

Jau vēstīts, ka valdība otrdien atbalstīja Eiropas standarta platuma sliežu dzelzceļa līnijas projekta “Rail Baltica II” trases novietojumu Latvijā.

Salacgrīvā iecerēts īstenot “Rail Baltica II” trases alternatīvu B2-2, savukārt pašvaldība pret to iebilst, jo šajā gadījumā trase šķērsos daudz lauksaimniecības zemes. Tā vietā Salacgrīvas novada dome aicina īstenot trases C5 variantu, kas šķērso aizsargājamās dabas teritorijas “Natura 2000” un kuru iepriekš noraidīja Satiksmes ministrijas (SM) un Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas (VARAM) pārstāvji.

Satiksmes ministrs Uldis Augulis (ZZS) sēdē atzīmēja, ka SM, VARAM un Salacgrīvas novada dome varētu konsultēties ar EK par iespēju tomēr īstenot C5 variantu, risinot jautājumu par vides prasībām. Konsultācijas ar EK paredzēts sākt septembrī.

Valdība otrdien noteica nacionālo interešu objekta statusu “Rail Baltica II” infrastruktūrai.

Trases garums Latvijā būs 263 km – no Lietuvas līdz Igaunijai.

Pievienot komentāru

Komentāri (10)

  1. balgaļa privāt bizness par katru cenu ieviest nekam nederīgu dzelzceļu lai pie mums atbrauktu ārvalstu teroristi………

  2. balgaļa privāt bizness par katru cenu ieviest nekam nederīgu dzelzceļu lai pie mums atbrauktu ārvalstu teroristi.

  3. Vai vienas privātīpašnieces iegribu dēļ jāzaudē Latvijas daba un jāzaudē visai Latvijai?

  4. ja jau šitā. tad nekur neko nebūvētu:):) kompensācijai jābūt pienācīgai, tas a r viss.
    var sanākt kā dažām ārzemju īpašniekam, ko tur pa vidu jaunajam objektam ar atstāja- un tā nu neka s pat no kompensācijas nesanāca un klienti a rtur nenāk:)

  5. šeit iebāztas vienas privātīpašnieces žēlabas. Protams, ka vajadzētu kompensēt atsavināto zemi. Ja kurš vēlas pamest Latviju, mierīgi to var darīt. Vācijā tādus noteikti gaida ar kūkām un zemesgabaliem, kurus nešķērso neviena vilciena līnija.

  6. Pasaulē pāriet uz viensliežu dzelzceļiem; bet te 17.gadsimts !

  7. var būvēt uz estakādēm kā,piemēram Japānā.
    šķiet, iznāktu pat lētāk.

  8. Valdībai adekvāti jākompensē īpašniekus. Bet ja kāds vēlas pamest, tad tikai ar vilcienu.

Krīgers jūsmoja par Ušakova kaķiem. Vai viņš ies politikā? (5)"Dusmīgo" Pēteri Krīgeru varētu nomainīt "diplomāts" Egils Baldzēns, taču ir arī citi interesenti
Draugiem Facebook Twitter Google+