Foto-LETA

Iedzīvotāji ārkārtas tālruni 113 arvien biežāk izmanto padomu saņemšanai 0

Neatliekamās medicīniskās palīdzības dienesta (NMPD) ārkārtas tālruni 113 iedzīvotāji arvien biežāk izmanto padomu vai informācijas saņemšanai, secinājis NMPD, apkopojot pērn saņemto zvanu statistiku.

Reklāma
Reklāma
“Kā krāpnieks zināja, ka neesmu izņēmusi paciņu?” Lasītāja atmasko neīsto “Latvijas Pastu” 1
Kokteilis
Personības tests: jūsu dzimšanas mēneša zieds atklāj par jums vairāk, nekā spējat iedomāties 17
Krievija identificē divas “smirdīgas” valstis, kas būtu tās nākamais mērķis
Lasīt citas ziņas

Kopumā pērn uz NMPD ārkārtas tālruni saņemti 717 954 zvani, taču tikai 64% gadījumu bijusi nepieciešamība nosūtīt NMPD brigādi. Līdz ar to kopumā pērn NMPD brigādes devušās 457 539 izsaukumos jeb vidēji 1250 izsaukumos katru diennakti.

Savukārt 36% zvanītāju nav bijusi nepieciešamība izsaukt neatliekamās medicīniskās palīdzības brigādi. Viņi vēlējušies noskaidrot informāciju, piemēram, tuvāko ārstniecības iestādi, citi vēlējušies konsultēties par slimnīcā nogādātu radinieku, bet vēl daudziem bijusi vajadzīga medicīniska rakstura konsultācija. Tāpat šajā grupā iekļauti kļūdaini un viltus zvani.

CITI ŠOBRĪD LASA

NMPD Komunikācijas nodaļas vadītāja Ilze Bukša skaidro, ka tendence pieaugt saņemto zvanu skaitam neatliekamās palīdzības dienestos vērojama arī citās Eiropas valstīs.

“Šie dienesti ir pieejami 24 stundas diennaktī, iedzīvotāji tiem uzticas, palīdzība ir operatīva un kvalitatīva, vajadzības gadījumā var saņemt konsultāciju, turklāt palīdzība ir bez maksas,” uzsver NMPD pārstāve.

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.