Iedzīvotāju ieskatā veiksmes stāsti ir uzņēmumi “Latvenergo”, “Lattelecom”, “Latvijas Valsts meži”, LMT 0

Iedzīvotāju ieskatā pēdējo piecu gadu laikā sevi kā veiksmes stāstu ir apliecinājuši uzņēmumi AS “Latvenergo”, SIA “Lattelecom”, AS “Latvijas Valsts meži”, SIA “Latvijas Mobilais telefons” (LMT), liecina jaunākā “DNB Latvijas barometra” aptauja.

Reklāma
Reklāma
10 apetīti nomācoši produkti, kas jāēd katru dienu 23
Putinam draud briesmas, par kurām pagaidām zina tikai nedaudzi 15
Mājas
12 senlatviešu ticējumi par Jurģu dienu: kāda šī diena, tāda visa vasara? 25
Lasīt citas ziņas

Aicināti nosaukt uzņēmumus, kuri pēdējo piecu gadu laikā sevi apliecinājuši kā veiksmes stāstu, 11% aptaujāto minēja “Latvenergo”, 8% – “Lattelecom”, 7% – “Latvijas Valsts mežus”, 7% – LMT, 6% – AS “Latvijas Dzelzceļu”, 5% – AS “Laima”, 5% – AS “Latvijas Gāze”.

No aptaujātajiem 3% minējuši “Tele2”, bet 2% nosaukuši šādus uzņēmumus: “Lāči”, “Grindeks”, “Latvijas Balzams”, Rīgas brīvosta, “Bite”, “Madara Cosmetics”, “Latvijas Finieris”, “Lido”, “Dzintars”, “airBaltic”, “Rimi”, “Stenders”, “Pure Food”, lidosta “Rīga”, “Aldaris”.

CITI ŠOBRĪD LASA

Tikmēr 30% aptaujāto nespēja minēt nevienu uzņēmumu, kurš būtu sevi apliecinājis kā veiksmes stāstu.

“DNB bankas” ekonomikas eksperts Pēteris Strautiņš atzīmē: “Starp 30 uzņēmumiem, kurus minējuši vismaz 1% vai vairāk iedzīvotāju kā veiksmes stāstu, vairāk nekā puse ir tādu, kas šajā laikā tiešām ir sekmīgi attīstījušies, bet tikai par vienu desmito daļu no tiem es varētu droši teikt, ka to panākumi varētu būt ievērojami pārsnieguši uz tiem liktās cerības. Starp pārējiem ir tādi, kas noteikti nav uzskatāmi par veiksmīgiem, tikmēr par vairākumu var teikt, ka tie ar rūpīgu ikdienas darbu pamazām krāj punktus un vienkārši attaisno uz tiem pamatoti liktās cerības.”

Strautiņš atzīst, ka iedzīvotāju nosaukto uzņēmumu sarakstā neredz nevienu uzņēmumu, kuru varētu saukt par apbrīnojamu, satriecošu, prātu skurbinošu veiksmi, bet tādi Latvijā ir.

“DNB Latvijas barometrs” ir ikmēneša socioloģiskais pētījums, kurā tiek pētītas konkrētā brīža aktuālās norises sabiedrībai nozīmīgās jomās. Vienlaikus iedzīvotājiem ikreiz tiek uzdots pastāvīgo jautājumu kopums, kas mēnesi pa mēnesim atspoguļo sabiedrības vispārējā noskaņojuma izmaiņas.

Jaunākā aptauja veikta no 14. līdz 27.augustam. Ar stratificētās nejaušās izlases metodi, veicot tiešās intervijas respondentu dzīves vietās, aptaujāti 1004 respondenti vecumā no 18 līdz 74 gadiem visā Latvijā.

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.