Mobilā versija
+1.6°C
Otīlija, Iveta
Otrdiena, 12. decembris, 2017
10. aprīlis, 2017
Drukāt

Iekrīt ar paaugstināto tarifu zvaniem (8)

Foto-ShutterstockFoto-Shutterstock

Arvien vairāk cilvēku sūdzas par milzu rēķiniem, zvanot uz paaugstināto tarifu numuriem, piemēram, poliklīnikām u. c. iestādēm. Lielākā neapmierinātība ir tieši ar faktu, ka operators zvana mirklī nebrīdina klientu par paaugstināto tarifu, kas viņu sagaida. Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisija (SPRK) nolēmusi cīnīties ar šo problēmu, veicot grozījumus noteikumos, kas nosaka kārtību, kādā galalietotāji jāinformē par paaugstinātu tarifu izsaukumiem.

SPRK pagaidām izstrādājuši divus priekšlikumus, kuru ieviešana varētu palīdzēt situācijas risināšanai. Pirmais risinājums paredzētu operatoriem obligāti informēt klientus par zvanu uz paaugstinātas maksas numuru. Līdzīgi kā to šobrīd dara “Bite” ar suņa rējieniem, taču tad katru reizi šāda zvana veikšanas gadījumā atskanētu īpaša brīdinājuma informācija. Otrs variants būtu operatoriem paaugstināto tarifu samazināt līdz zināmam līmenim, kas ļautu neieviest brīdinājuma signālu. SPRK direktors Andris Virtmanis sacīja, ka ar visiem iesaistītajiem gatavs diskutēt par šī sliekšņa lielumu. Paredzams gan, ka SPRK saskarsies ar gana lielu operatoru pretestību, jo jebkurš risinājums nozīmēs papildu izmaksas. Citus priekšlikumus SPRK gaida līdz šā gada 15. maijam, savukārt jaunie risinājumi paredzami ne agrāk par 2018. gadu.

SPRK direktors akmentiņu iemeta arī galalietotāju dārziņā, norādot, ka lietotāji nepainteresējas par to, cik papildus būs jāmaksā par zvanu, ja iestādi apkalpojošais telekomunikāciju komersants atšķiras no klienta operatora. Savukārt SPRK Tīklu infrastruktūras nodaļas vadītājs Aleksandrs Čerņakovs-Neimarks norādīja, ka problēma aktualizējusies, jo iestādēs pavisam nesen notikuši jauni iepirkumi par to, kurš operators tās apkalpos un lielākoties uzvarējuši mazie komersanti (kopumā Latvijā ir aptuveni 70 komersantu, kas nodrošina zvanus, bet aktīvi ir 35 – 40), kuri piedāvājuši labvēlīgus nosacījumus iestādēm, bet nelabvēlīgus nosacījumus pārējiem operatoriem.

Tāpat A. Čerņakovs-Neimarks norādīja, ka arī pašas iestādes var uzlabot situāciju, lai zvanītājiem būtu jāmaksā mazāk. Piemēram, karstajās stundās, kad ienāk daudz zvanu, nodrošinot lielāku darbinieku skaitu, kas uz tiem atbild, jo zvanītājam ir jāmaksā jau mirklī, kad ieslēdzas automātiskais atbildētājs, tostarp par laiku, kurā jāgaida, kamēr kāds no iestādes uz viņa zvanu atbildēs.

Otra metode – iestādēm piedāvāt bezmaksas numurus, taču nekas nav par velti un par to jāmaksā būs iestādēm, ko tās darīt nevēlas. Trešā un sarežģītākā iespēja – izglītot cilvēkus, lai saprastu, kā izvairīties no paaugstinātiem tarifiem. Arī cilvēkiem ir dažādas iespējas, piemēram, mainot operatoru vai izvēloties tarifu plānu, kas ir dārgāks, bet nosedz visas paaugstināto tarifu zvanu izmaksas. Vai arī operatora un iestādes mājas lapās sekojot līdzi tam, cik tad zvans uz iestādi izmaksā.

Pievienot komentāru

Komentāri (8)

  1. Invalīdi,piemēram,tiem zvanot uz VDEĀVK,par paaugstinātu maksu tiek brīdināti! Bet ko tas dod,ja cita iespēja sazvanīt šo iestādi,nepastāv??

  2. ko var zvanīties un pusstundu gaidīt, muļķi, bez tam, visi zvana pēc 11, kad beidzot modušies

  3. Kāpēc saruna pa fiksēto mājas telefonu uz citu operatoru tīkliem tiek saukta par paaugstinātas maksas sarunu ? Tādu stāvokli ir panācis Lattelekom, kaut kā taču viņiem jāpelna naudiņa un visu lietotāju rēķina. Kā varēs samaksāt viņu Gulbim vienu nolielākajām algā ne tikai Latvijā bet arī Eiropā ?

  4. Nogriezt no sakariem Atbildēt

    Loģiski, ka ļaužu zvanu jautājums bija jāatrisina, tāpēc paaugstinātie tarifi un veselības iestādēm – kolosāls atrisinājums. Nevis no slimībām izārstēs, bet no zvanīšanas!!!
    Lattelecom par sarunu uz citu operatoru no fiksētā telefona – 50 centi minūtē, bet paaugstinātas maksas zvani 1.50 minūtē. Cik cilvēku to zin? Vai tā mēs Gulbim to lielo algu pelnām? Turklāt, kāpēc sarunas būtu speciāli jāpiedāvā krievu valodā, ja valstī ir valsts valoda?

    • Lattelekom vispar bez kauna un goda.Pat ja man vajag uzzinat savu reikinu jamaksa 0,50,bet par runasan ar operatoru 1,50.Un vel muziga gaidisana,un bezjedzigo muziku klausisana,Bet naudina iet.Visi sie kantori viena mafija,ta pat ari latvijas gaze.

      • ja jau “jūs” šeit rakstat ,
        tātad kautkāds internets jums ir ?
        kāda x … pēc jums jāzvana ?
        rēķins taču pienāk uz e pastu .
        tātad vienkārši, abižotais cilvēciņš MELO ?

  5. Paaugstināta maksa uz slimnīcām un pat uz VDEĀVK vispār nebūtu pieļaujama!

Draugiem Facebook Twitter Google+