Mobilā versija
Brīdinājums -2.5°C
Voldemārs, Valdemārs, Valdis
Svētdiena, 11. decembris, 2016
29. augusts, 2013
Drukāt

Iepirkšanās internetā – izdevīgs pirkums vai kaķis maisā?

dators27

Vienkāršākais veids – apskatīt konkrēta veikala piedāvājumu e-veikalā, izvēlēties vajadzīgo priekšmetu no noliktavas un noformēt pasūtījumu caur internetu.


Nedaudz sarežģītāk ir nolūkot vairākas mēbeles un aksesuārus pēc kataloga, jo tad jāorientējas preču kodos un jāmēģina iztēloties, kā pasūtītās preces izskatīsies vienkopus. Šajā gadījumā var izmantot starpnieku firmas, kas nodarbojas ar dažādu katalogu preču atlasi, saskaņošanu, pasūtīšanu un piegādi, par pakalpojumu iekasējot caurmērā 12 – 13 % no pasūtījuma kopējās summas.

Ja nav laika staigāt pa veikaliem, izvēlēties preces un meklēt izdevīgākos pirkumus, vajadzīgo var atrast arī, apskatot atbilstoša profila internetveikala piedāvājumus.

Turklāt iespējams iegādāties arī tādas preces, kas Latvijas veikalus vēl nav sasniegušas. Šāda patstāvīga metode derēs tiem, kas virtuālā iepirkšanās veidā jau ielauzījušies, jo jāzina precīzi, ko un kur meklēt – kur izdevīgāk, ātrāk un drošāk.

 

Interneta pirkumu plusi

Iepirkšanās internetā ļauj ekonomēt laiku, degvielu un naudu. Vajadzīgās preces meklējumos nav jāapbraukā visi pilsētas veikali vai pat jādodas uz kādu novada centru vai galvaspilsētu, turklāt tad jārēķinās vēl ar papildu tēriņiem – ēdienreizēm ārpus mājas, nogurumu un sadzīves domstarpībām. Interneta vidē katrs mājinieks var sev izdevīgā laikā apskatīt un izvēlēties to preci, kas viņam šķiet piemērotākā, bet pēc tam izvēlēto kopīgi apspriest ar citiem mājīgā atmosfērā.

Nenoliedzami, ērti arī tas, ka internetveikals strādā 24 stundas diennaktī – preces iespējams izvēlēties pat naktī un brīvdienās un vienlaikus noformēt pasūtījumu.

Interneta veikalā nekad nav jādrūzmējas un jāklausās citu pircēju replikās, te nav nelaipnu vai pārāk uzbāzīgu pārdevēju, kas cenšas iesolīt nevajadzīgu preci.

Nereti interneta veikalā cenas ir nedaudz zemākas nekā veikalā, jo tiek ietaupīts uz reāla veikala uzturēšanas un apkalpošanas izmaksām.

Turklāt, nepieceļoties no krēsla, ir iespēja salīdzināt vienas un tās pašas preces cenu dažādos veikalos. Tāpat viegli pamanīt atlaides un izpārdošanu.

 

Virtuālās 
iepirkšanās mīnusi

Tas, ka nav iespēju aptaustīt un izmēģināt, ir lielākais mīnuss interjera priekšmetiem, jo lielāko daļu preču telpu iekārtošanai tomēr nepieciešams apskatīt klātienē. Ja tās ir mēbeles, jārēķinās, ka attēlā mēbeles gabarīti tiek uztverti pavisam citādi nekā konkrētā telpā. Jābūt lielai pieredzei vai īpašām dotībām, lai spētu iedomāties, kā, piemēram, konkrētais dīvāns iederēsies, piemēram, nelielā telpā.

Vieglāk iegādāties galdus, krēslus un plauktus. Mīkstās mēbeles tomēr svarīgi aptaustīt, izmēģināt, vai ir ērtas.

Turklāt, tekstiliju krāsu un faktūru interneta vidē salīdzināt ir gandrīz neiespējami, jo toņi, pirmkārt, atšķiras no reālajiem, otrkārt, katrā mājas lapā fotogrāfijām ir dažāda kvalitāte utt. Smalka toņu saskaņošana nebūs iespējama. Vislabākais variants – ja interneta veikalam ir arī reāla ekspozīcijas zāle, kur izvēlēto preci var aizbraukt apskatīt klātienē.

Jārēķinās arī, ka pasūtījums noteikti būs jāgaida vismaz pāris nedēļu. Ieteicams pirms pasūtīšanas izpētīt visus piegādes un izmaksu nosacījumus. Nereti veikalam ir vairāku veidu piegādes iespējas un tātad arī dažāda samaksa par to. Iegādājoties liela izmēra sadzīves preces un mēbeles, der pārliecināties, vai piegāde nozīmē līdz mājas vai līdz dzīvokļa durvīm. Tāpat jāpievērš uzmanība, vai pirkums, kas sastāv no vairākiem priekšmetiem, tiks piegādāts vienā reizē vai pa daļām. Pasūtījumā noteikti vērts norādīt savu tālruņa numuru, tas ir noderīgi, ja adrese nav bijusi korekta, pasūtījums kavējas vai nepieciešams saskaņot piegādes laiku.

Pērkot klātienē, pircējs ir pārliecināts, ka to, ko pasūtījis, arī saņems. Interneta veikalā mēdz būt arī citādi. Nereti tiek atsūtīta prece citā krāsā vai komplektācijā, bet precēm, kas sastāv no vairākiem elementiem vai moduļiem, dažkārt trūkst pāris detaļu. Šādā gadījumā preces sūtīšana atpakaļ vai vajadzīgo detaļu piegāde ir ķēpīgs process. Tāpēc, ja uziets interneta veikals, kura piedāvājums jums iepaticies un šķiet izdevīgs, vispirms ir vērts iepazīties ar mazāk pievilcīgo dokumentāciju, kurā atrunāts, vai un kā preci iespējams atdod atpakaļ, kas par to maksā un kā iesniedzamas pretenzijas.

Tāpat iespējami arī krāpnieki – tas nozīmē, ka preci, kas izvēlēta, pasūtīta un, iespējams, arī apmaksāta, var vispār nesaņemt. Lai neuzķertos uz krāpnieku āķa, labāk izmantot jau plašāk pazīstamus internetveikalu tīklus, pārbaudīt norādīto firmu juridiskos datus un lasīt atsauksmes citos portālos.

 

Pievienot komentāru

Draugiem Facebook Twitter Google+